Tesla jako mašina na peníze. Elon Musk zpeněží i rozbitá okénka Cybertrucku, vytiskne je na trička
O střepech se říká, že přinášejí štěstí. Ovšem v případě Tesly přinášejí střepy spíše miliony, tedy pokud se jedná o střepy z okének Cybertrucku, která byla rozbita během jeho premiéry. Nejenže tato událost zajistila Cybertrucku prostor na titulních stranách médií po celém světě, ale nyní se rozbité okno dostane i na trička, která bude Tesla prodávat v rámci svého e-shopu.
Prodej reklamních a reprezentačních předmětů fanouškům, známé jako merchandising, je velice oblíbeným způsobem, jak si společnosti i známé osobnosti přivydělávají peníze ke své běžné tvůrčí činnosti. Platí to i u automobilek, které prodávají klíčenky, kšiltovky a oblečení zdobené svým logem, popřípadě zmenšené modely svých vozidel.
Svůj vlastní merchandising má také automobilka Tesla. Ve svém oficiálním e-shopu nabízí celou řadu předmětů zdobených stylizovanými logy automobilky a tematickými grafikami. Mezi těmito předměty najdeme také novou kolekci oblečení, které bylo vytvořené ku příležitosti premiéry novinky Tesly, extrémně odolného elektrického pick-upu Cybertruck.
Jeho premiéra proběhla v listopadu minulého roku a kromě toho, že během ní byl představen automobil, jaký nikdo nečekal, došlo také k jedné poměrně trapné situaci. Při demonstraci extrémní odolnosti vozu, která se měla vztahovat i na okénka vozu, došlo k rozbití bočních okének vrženou ocelovou koulí.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsByl z toho poměrně úsměvný a také trochu trapný moment, který Musk zprvu komentoval poměrně peprným výrazem, a pak jen dodal, že Franz von Holzhausen, šéfdesignér Tesly, který kouli na okénko vrhal, to nejspíše trochu přehnal. Ovšem ani na druhý pokus okénko neodolalo a pozdvižení bylo na světě.
Cybertruck s rozbitými okénky, před kterým musel Musk odříkat zbytek prezentace, okamžitě plnil mediální prostor a střepy Tesle „zakoupily“ velice slušnou reklamu. I ta byla příčinou toho, že se objednávky na Cybertruck začaly hrnout ve velkém. Nyní se ale Tesla rozhodla vytěžit z nenadálé události ještě více. Roztříštěné okénko se totiž stalo součástí zmiňovaného merchandisingu.
Mimo trička a mikiny s nápisem Cybertruck či siluetou vozu začala Tesla nabízet také triko s otisknutým pavoukem ve skle, které pojmenovala Bulletproof Tee, tedy Neprůstřelné triko. Zájemci z řad dam i pánů si jej mohou objednávat objednat v černé barvě za částku 35 dolarů, tedy přibližně 800 korun. Zboží je možné objednávat pouze na území Spojených států.
Musk je ostatně znám pro svou zálibu ve skutečně originálním merchandisingu. Asi nejvíce to potvrdil u své další firmy jménem The Boring Company, která se specializuje na hloubení tunelů pro podzemní přepravu budoucnosti. Jen prodejem 50 tisíc klasických kšiltovek zajistil společnosti finance ve výši 1 milionu dolarů (přibližně 23 milionů korun). V nabídce The Boring Company se později objevily i stavební bloky vyrobené ze zeminy, která byla vyhloubena vrtáním tunelů.
Za krále mezi reklamními předměty nabízenými Muskovými firmami ovšem platí plamenomet, taktéž z produkce The Boring Company. Not a Flamethrower, jak byl přístroj pojmenován, vyvolal řadu kontroverzí spojených s jeho volným prodejem i bezpečností. Plamenometům se ale podařilo tlak ustát a nakonec všech 20 tisíc prodaných kusů vyneslo Muskovi a jeho firmě tržby ve výši 10 milionů dolarů (zhruba 230 milionů korun).
Plamenomety, trička s roztříštěným sklem, ale i obyčejné čepice jsou důkazem, že Elon Musk je skutečný marketingový čaroděj, který dokáže ze svých společností udělat až kultovní záležitost. A není se čemu divit. The Boring Company v současné době představuje ty nejotrlejší plány, jak ulevit přehuštěným ulicím měst, SpaceX chystá v několika příštích letech navštívit Mars a z Tesly se stala nehodnotnější automobilka Spojených států, jejíž akcie po neuvěřitelné několikaměsíční jízdě překonaly hranici 500 dolarů za kus a aktuálně atakují dokonce už 550 dolarů.