Tomáš Čupr vydává další dluhopisy za 222 milionů korun. Na rozvoj Rohlíku přes ně může získat celkem miliardu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tomas-cupr-rohlikInsider

Foto: Rohlik.cz

Zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr

0Zobrazit komentáře

Když loni Tomáš Čupr vydával dluhopisy, jen se po nich zaprášilo, a to i přesto, že si šel zakladatel internetového supermarketu Rohlik.cz na trh pro 777 milionů korun. Investoři projevili úspěšnému podnikateli, který před Rohlíkem založil Slevomat a Dáme jídlo, velkou důvěru a už tehdy Čupr hovořil o tom, že celou emisi může navýšit. A k tomu teď dochází.

Původní emisi nyní Čuprova společnost Rohlik.cz Finance navyšuje o 222 milionů korun (s úrokem 6,6 % ročně a splatností v roce 2023), takže celkově může prostřednictvím dluhopisů získat až 999 milionů korun (rozšířena může být potenciálně až na téměř 1,2 miliardy). Jelikož se předchozí tranše před rokem vyprodala během několika týdnů, lze očekávat velký zájem investorů i nyní.

„Vidíme další příležitosti ke zrychlení našeho růstu a posílení strategické pozice. Výnos z emise bude použit na akvizici společnosti My Food Wholesales, která je silným hráčem na poli farmářských potravin a automatizaci nového skladu v Horních Počernicích,“ uvádí Tomáš Čupr, zakladatel a většinový majitel Rohlik.cz, který výnos z loňské emise využil zejména k navýšení svého podílu.

tomas-cupr-rohlik

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik.cz

Ve firmě, kterou sám vybudoval, tak nyní Čupr drží 75 procent a další emisi využije na odkup části skupiny Sklizeno. Tento plán oznámil loni v listopadu s tím, že získá i rozvozovou službu Freshbedýnky. Celá divize My Food Wholesales, kterou kupuje, má generovat ročně kolem 400 milionů korun. Mnohem zajímavější jsou ale teď pro potenciální investory do dluhopisů čísla celého Rohlíku.

Největší tuzemský online supermarket tento týden oznámil, že v loňském roce meziročně vyrostl o 60 procent a utržil přes 4 miliardy korun, a neméně důležité je i to, že mu dvojnásobně vzrostl zisk. Nové (i původní) dluhopisy, které spravuje J&T Banka, jsou pak zajištěné podílem ve společnosti Velká Pecka s.r.o., která právě za Rohlíkem stojí.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Slibně se navíc firmě rozjíždí i nový byznys v Budapešti, kde začala koncem loňského roku rozvážet. Pro Rohlík jde o klíčovou záležitost, jelikož je to první zahraniční expanze, a Tomáš Čupr pro CzechCrunch prozradil, že je zatím se startem spokojený.

„Už první měsíc jsme překročili 100 objednávek denně a zdá se, že v únoru přeskočíme v online obratu Spar,“ hlásí Čupr, který s kolegy v Maďarsku rozjel online supermarket pod značkou Kifli.hu. Kifli je totiž maďarsky rohlík.

Pokud se chcete dozvědět o tom, jak Tomáš Čupr buduje Rohlík, jaké řeší překážky a co chystá pro následující roky, můžete si s ním poslechnout náš CzechCrunch Podcast.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Moderní s důrazem na životní prostředí. Adidas otevřel v Londýně nové kanceláře s obklady z kelímků od jogurtů

Michal PtáčekMichal Ptáček

adidas-mm

Foto: Oliver Pohlmann

Adidas otevřel v Londýně nové, stylové kanceláře

0Zobrazit komentáře

Německý koncern Adidas se již přes sedmdesát let drží na špici sportovního a oděvního průmyslu a jeho výrobky patří k základní výbavě nejen obyčejných konzumentů, ale i špičkových sportovců a institucí po celém světě.

Společnost obléká například fotbalové velkokluby jako Real Madrid nebo Bayern Mnichov a po desítkách let fungování to dotáhla na 57 tisíc zaměstnanců, roční tržby dosahující na 22 miliard eur a především status jednoho nejsignifikantnějších globálních brandů.

Adidas je aktivní po celém světě a kromě sportu se aktivně angažuje také ve světě módy, showbyznysu nebo v poslední době také gamingu. Pro další rozšíření svých evropských operací nedávno společnost ve spolupráci s britským interiérovým studiem Oktra otevřela nové londýnské sídlo, jehož interiér se nese v uvolněném a otevřeném duchu.

adidas-office-london-8

Kavárna v nových londýnských kancelářích Adidasu

Základem jsou plně otevřené prostory usnadňující vzájemnou komunikaci mezi zaměstnanci, relaxační zóny, kavárna nebo showroom, to vše s důrazem na životní prostředí, na které se německý gigant v posledních letech hodně soustředí.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Například židle v kanceláři jsou tak vyrobeny z plastového odpadu, firemní kavárnu zase zdobí obklady z pěti tisíc recyklovaných obalů od jogurtů a není tomu tak dávno, co společnost začala pro některé fotbalové kluby vyrábět dresy z mořského plastového odpadu a na trh uvedla 100% recyklovatelné tenisky.

Lokalita: Londýn, Anglie
Datum dokončení: 2019
Velikost: 1 486 m2
Design: Oktra
Fotky: Oliver Pohlmann

adidas-office-london-m

Lobby

adidas-office-london-1

Lobby

adidas-office-london-2

Koridor

adidas-office-london-3

Koridor

adidas-office-london-4

Zasedačka

adidas-office-london-7

Zasedačka

adidas-office-london-6

Soukromá kancelář

adidas-office-london-8

Kavárna

adidas-office-london-9

Breakout zóna

adidas-office-london-10

Breakout zóna

adidas-office-london-11

Breakout zóna

adidas-office-london-12

Zasedačka

adidas-office-london-13

Open-space kanceláře