WhatsApp se po dvou letech pochlubil čísly. Po celém světě ho používají už 2 miliardy uživatelů
Naposledy se čísly svých uživatelů chlubil WhatsApp před dvěma lety, když přesáhl hranici 1,5 miliardy uživatelů. Teď populární komunikační platforma patřící pod křídla Facebooku překonala další zásadní milník – už má dvě miliardy aktivních uživatelů. Jestli jde o denní nebo měsíční uživatele však firma nespecifikovala.
Zajímavostí nejpopulárnější světové chatovací aplikace je, že její mateřský Facebook, který WhatsApp koupil v roce 2014 za závratných 22 miliard dolarů, pořád nedokáže potenciál obrovského množství uživatelů pořádně monetizovat. Od původního plánu nasadit do WhatsAppu reklamy odstoupil a způsob, jak v aplikaci vydělávat, plánuje Facebook hledat jinde.
Při oznámení novinek však WhatsApp zdůraznil své zaměření na bezpečnost komunikace. „Během celé historie lidstva mohli lidé navzájem komunikovat v soukromí. Nemyslíme si, že by se to mělo v moderní společnosti změnit,“ uvedl šéf služby Will Cathcart pro deník The Wall Street Journal.
Každá zpráva odeslaná v aplikaci je podle WhatsAppu zabezpečena už v rámci výchozího nastavení koncovým šifrováním, které znemožňuje čtení nebo odposlouchávaní zpráv ani samotné firmě.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsOznámení překonání hranice dvou miliard uživatelů komunikační platformy přišlo jen týden poté, co svá čísla prezentoval také samotný Facebook. Ten každý měsíc využívá na 2,5 miliardy lidí (v Česku přes 5,5 milionu lidí měsíčně), z čeho 1,66 miliardy uživatelů je na něm aktivních každý den.
Po sečtení společně s aplikacemi Messenger, Instagram a WhatAspp, které všechny patří Facebooku, dosahuje celkový počet denních uživatelů 2,26 miliardy.