Daniel Křetínský vstupuje do „albánského Seznamu“ Gjirafa. Jeho CNC zároveň prohloubí spolupráci s Mall.tv
Jeden z nejbohatších Čechů Daniel Křetínský nadále posiluje svoji pozici jednoho z lídrů v oblasti digitálních mediálních aktivit. Novou akvizicí a prohloubením spolupráce s Rockaway chce výrazně akcelerovat růst svých firem v tomto segmentu.
V rámci své společnosti Czech Media Invest (CMI), ve které vedle Křetínského drží 40% podíl jeho slovenský společník Patrik Tkáč a zbylých 10 % Roman Korbačka, vstupuje do firmy Gjirafa, v tuzemsku přezdívané jako albánský Seznam. Do ní již v rámci v rámci investičních kol Series A a Series B vložila stovky milionů korun investiční skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta.
Podle vyjádření firmy zároveň CMI a Gjirafa společně vytvoří platformu pro vývoj technologií, které bude moci CMI implementovat v rámci svého evropského mediálního portfolia. Jakým způsobem bude vstup CMI do albánské firmy vypadat, zatím není jasné. Může jít například o odkup části podílu Rockaway, ale zástupci CMI prozatím na dotaz CzechCrunche neodpověděli.
„Pro CMI jde o rozšíření svého současného geografického působení o trhy balkánského regionu a současně o posílení vlastní technologické kompetence. Gjirafa vyvinula a používá platformu, která je od svého začátku postavená pro online prostředí, čímž CMI získá ověřené know-how a fungující nástroje,“ uvedla CMI.
V rámci dalšího interního vývoje této platformy by se chtěly firmy dopracovat ke schopnosti nabídnout ostatním mediálním společnostem konkurenceschopné a komplexní technologické řešení, které by mělo být schopné čtenářům nabídnout částečně personalizovaný obsah a tím pádem médiím přinést vyšší čtenost.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNa druhé straně díky personalizaci má nová platforma nabídnout inzerentům lepší reklamní zásah cílových skupin, což by mělo vést k vyšším příjmům z inzerce vydavatelských domů.
Propojování Czech News Center a Mall.tv
V rámci skupiny CMI nejde o jediné novinky. Její dceřiné vydavatelství Czech News Center (CNC), do které spadají média jako Blesk, Aha!, Reflex či E15, zahájí strategickou spolupráci s Mall.tv.
Internetová televize spadá do skupiny Mall Group, ve které po 40 procentech drží finanční skupina PPF Petra Kellnera a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče, zbylých 20 procent připadá Rockaway Jakuba Havrlanta.
CNC chce s Mall.tv navázat užší spolupráci v oblasti video produkce a inzertní propozice v rámci online video reklamy. Internetová televize tak vydavatelskému domu poskytne možnosti pokročilého cílení a práci s big data.
Za oblast bude odpovědný výkonný ředitel Mall.tv Juraj Felix, který zároveň od začátku dubna bude zastávat i nově zřízenou pozici Co-CEO ve vydavatelství CNC. Felix tak doplní stávající generální ředitelku Libuši Šmuclerovou a stane se spoluzodpovědným za celkové řízení a tvorbu zejména online strategie CNC, plně převezme odpovědnost za rozvoj digitálních assetů a videa.