Daniel Křetínský vstupuje do „albánského Seznamu“ Gjirafa. Jeho CNC zároveň prohloubí spolupráci s Mall.tv

Peter BrejčákPeter Brejčák

Miliardář Daniel Křetínský

0Zobrazit komentáře

Jeden z nejbohatších Čechů Daniel Křetínský nadále posiluje svoji pozici jednoho z lídrů v oblasti digitálních mediálních aktivit. Novou akvizicí a prohloubením spolupráce s Rockaway chce výrazně akcelerovat růst svých firem v tomto segmentu.

V rámci své společnosti Czech Media Invest (CMI), ve které vedle Křetínského drží 40% podíl jeho slovenský společník Patrik Tkáč a zbylých 10 % Roman Korbačka, vstupuje do firmy Gjirafa, v tuzemsku přezdívané jako albánský Seznam. Do ní již v rámci v rámci investičních kol Series A a Series B vložila stovky milionů korun investiční skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta.

Podle vyjádření firmy zároveň CMI a Gjirafa společně vytvoří platformu pro vývoj technologií, které bude moci CMI implementovat v rámci svého evropského mediálního portfolia. Jakým způsobem bude vstup CMI do albánské firmy vypadat, zatím není jasné. Může jít například o odkup části podílu Rockaway, ale zástupci CMI prozatím na dotaz CzechCrunche neodpověděli.

gjirafa

Albánský web Gjirafa.com

„Pro CMI jde o rozšíření svého současného geografického působení o trhy balkánského regionu a současně o posílení vlastní technologické kompetence. Gjirafa vyvinula a používá platformu, která je od svého začátku postavená pro online prostředí, čímž CMI získá ověřené know-how a fungující nástroje,“ uvedla CMI.

V rámci dalšího interního vývoje této platformy by se chtěly firmy dopracovat ke schopnosti nabídnout ostatním mediálním společnostem konkurenceschopné a komplexní technologické řešení, které by mělo být schopné čtenářům nabídnout částečně personalizovaný obsah a tím pádem médiím přinést vyšší čtenost.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Na druhé straně díky personalizaci má nová platforma nabídnout inzerentům lepší reklamní zásah cílových skupin, což by mělo vést k vyšším příjmům z inzerce vydavatelských domů.

Propojování Czech News Center a Mall.tv

V rámci skupiny CMI nejde o jediné novinky. Její dceřiné vydavatelství Czech News Center (CNC), do které spadají média jako Blesk, Aha!, Reflex či E15, zahájí strategickou spolupráci s Mall.tv.

Internetová televize spadá do skupiny Mall Group, ve které po 40 procentech drží finanční skupina PPF Petra Kellnera a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče, zbylých 20 procent připadá Rockaway Jakuba Havrlanta.

CNC chce s Mall.tv navázat užší spolupráci v oblasti video produkce a inzertní propozice v rámci online video reklamy. Internetová televize tak vydavatelskému domu poskytne možnosti pokročilého cílení a práci s big data.

Za oblast bude odpovědný výkonný ředitel Mall.tv Juraj Felix, který zároveň od začátku dubna bude zastávat i nově zřízenou pozici Co-CEO ve vydavatelství CNC. Felix tak doplní stávající generální ředitelku Libuši Šmuclerovou a stane se spoluzodpovědným za celkové řízení a tvorbu zejména online strategie CNC, plně převezme odpovědnost za rozvoj digitálních assetů a videa.

chudarek-felix

Foto: Mall.tv

Adam Chudárek a Juraj Felix z Mall.tv

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Dezinfekční gely jsou důležitější. Francouzi nahrazují část výroby luxusních parfémů, Češi naopak produkci tuzemáku

Filip HouskaFilip Houska

bozkov-gel

Foto: Stock/CzechCrunch

I producenti legendárního tuzemáku přikládají ruku k dílu

0Zobrazit komentáře

Stejně jako roušky nebo respirátory i dezinfekční gely jsou dnes velice cenným zbožím, kterého nemají evropské země dostatek. Vedle Česka, kde lidé malé lahvičky vykoupili již před časem, se s podobnou absencí potýká i Francie, která pomáhá i majitel luxusních značek Louis Vuitton, Givenchy nebo Dior. Své zaměření v těžkých časech mění i výrobci tradičního českého alkoholu.

Pařížský koncern LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton, kterému šéfuje nejbohatší Francouz Bernard Arnault, již v neděli ohlásil, že tristnímu stavu zdravotnických pomůcek v jeho domovině pomůže. Zaručil se, že tento týden vyprodukuje zhruba dvanáct tun antibakteriálních dezinfekčních gelů, které věnuje tamní vládě k následné distribuci mezi nemocnice v Paříži.

Musel k tomu však udělat razantní krok – zrušit výrobu ve třech hlavních továrnách, kde se vyrábí primárně parfémy značek Givenchy, Dior a Guerlain. Tato místa se totiž proměnila v nový, pro LVMH dosud neprobádaný závod se stejnými dělníky, ale se zcela odlišným zaměřením. Namísto světových vůní dělají obyčejné dezinfekční přípravky.

Slavný výrobce ikonických kabelek Louis Vuitton navíc tyto produkty nijak neprezentuje coby nový segment jeho klasické výroby. Nezajišťuje jim žádný marketing, nedává jim vysoké ceny, ani se nesnaží, aby korespondovaly s konkrétními luxusními potřebami spotřebitelů. Zkrátka a jednoduše vyrábí to, co Francie (a celý svět) nyní akutně potřebuje. Bez ohledu na to, že to potenciálně ovlivňuje jeho budoucí zisky a mění sortiment.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Podle miliardáře Arnaulta má výroba dezinfekčních přípravků, které přichází s minimalistickou bílou etiketou s černým textem, trvat tak dlouho, jak jen to bude potřeba. Tento plán navíc koresponduje také s lednovým darem ve výši 2,8 miliardy dolarů na boj proti koronaviru, do něhož se zapojil i konkurenční Kering (vlastnící značky Gucci nebo Balenciaga) a výrobce šperků Swarovski.

Stranou musí i tuzemák

Pochopitelně nejde jen o francouzský problém. Šířící se nákaza sužuje prakticky celý svět, což je důvodem, proč na nedostatek zdravotnických pomůcek reaguje velké množství nadnárodních firem. Ruku k dílu přidávají i producenti vodky a například finská Altia, známá pro značku Koskenkorva, věnuje na výrobu dezinfekčních gelů svůj technický líh. Podobně k tomu přistupuje i švédská Absolut Vodka.

prusa-stit1

Přečtěte si takéV Prusa Research rozjeli na 3D tiskárnách výrobu ochranných štítů. Prvních 10 tisíc kusů věnují ministerstvu zdravotnictvíV Prusa Research rozjeli na 3D tiskárnách výrobu ochranných štítů. Prvních 10 tisíc kusů věnují ministerstvu zdravotnictví

V neposlední řadě se do celého procesu zapojují i Češi, kteří zatím aktivně podomácku vyrábí roušky. Podle serveru iDNES využívají volnějších kapacit se zavřenými provozovnami i tradiční tuzemské firmy jako Stock Plzeň Božkov a Rudolf Jelínek. Konkrétně první jmenována má během tohoto týdne vyrobit zhruba 90 tisíc dvoudecových lahviček s aromatickým dezinfekčním prostředkem na ruce.

Rudolf Jelínek do výroby stejného produktu šlápne ve větším objemu, lahvičky s gelem budou půllitrové. „Půjde o spotřebitelské balení konzumního lihu o síle 76 procent v půllitrových lahvích, s etiketou obsahující jednoduchý návod na přípravu základní dezinfekce,“ uvádí jeho obchodní a marketingový ředitel Miroslav Motyčka. Cena lahve stojí na e-shopu 229 korun.

rudolf-jelinek

Foto: Rudolf Jelínek

Známá slivovice značky Rudolf Jelínek