Sdílet, sdílet, sdílet, třeba i u virtuálního táboráku. Jak se v českém startupu Productboard popasovali s karanténou
V Productboardu teď všichni pracují z domova
Když máte firmu, která má jedno sídlo v americkém San Francisku, druhé v Praze a několik týmů pracuje ještě z dalších koutů planety, pak už práci na dálku dobře znáte. Ani v jednom z nejlépe zafinancovaných tuzemských startupů ale nebyli zvyklí pracovat výhradně z domova několik týdnů v kuse, a to všichni.
S novou situací se v Productboardu, za kterým stojí Hubert Palán s Danielem Hejlem a vyvíjí nástroje pro strategický vývoj a řízení produktů, popasovali po svém. Do svých tradičních videohovorů přenesli například virtuální taborák i technoparty a jedou dál.
O tom, jak funguje český startup v době koronavirové, píše pro CzechCrunch Tereza Macháčková, která se v Productboardu stará o vyhledávání a nábor nových talentů. V lednu firma ohlásila velké investiční kolo, při kterém získala přes miliardu korun.
***
Vzhledem k tomu, že centrála Productboardu sídlí v San Francisku, na určitou míru práce na dálku jsme zvyklí. Naučili jsme se používat různé nástroje a vychytávky, abychom dokázali být efektivní, i když fungujeme na opačných koncích světa. Současná situace ale tohle všechno dovedla až do té nejkrajnější krajnosti. Polovina světové populace je „uzemněná“ a ze všech dodavatelů, zákazníků, zaměstnanců i kandidátů jsou jen obrazy na monitorech.
Productboard je jednou z těch šťastnějších firem – můžeme si dovolit pracovat z domova a díky zmiňovanému původnímu nastavení jsme na to celkem zvyklí. Ale není to snadné pro všechny – ne každý je od přírody introvert, který práci o samotě hravě zvládá.
Je tu řada lidí, pro něž je tato situace opravdu náročná – rodiče s dětmi, lidé s mizerným internetovým připojením. Nebo týmy, jako je ten náš – lidé, kteří čerpají pozitivitu skrz energii dalších lidí kolem, z úsměvů bez roušek, z přímé zpětné vazby v místnosti.
Co jsme vnímali velice pozitivně, bylo počáteční ujištění od spoluzakladatelů, že to společně zvládneme a že se nám od nich dostane podpory. A právě ta je podle mě jednou z nejdůležitějších věcí, jak to zvládat – aby všichni členové všech týmů cítili, že v tom nejsou sami.