Za vlastní značku potravin Rohlik.cz dává Čupr hlavu na špalek. Když nebude chutnat, vrátí dvojnásobek ceny

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tomas-cupr-spalek

Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr dává s novou privátní značkou Rohlik.cz hlavu na špalek

0Zobrazit komentáře

Tomáš Čupr v roušce, obleku a před kamerou. Na obrazovkách svých počítačů ho pak na home office sleduje přes tucet novinářů. I tak může dnes vypadat tisková konference. Ale co je hlavní – největší český online supermarket Rohlik.cz se nezastavuje a představuje novou privátní značku.

S vlastní značkou, která se jmenuje Rohlik.cz Bez kompromisů, přichází tuzemská jednička mezi online supermarkety po šesti letech na trhu, během kterých sortiment Rohlíku vyrostl ze tří tisíc produktů na více než pětinásobek. A přestože v něm vždy kladl hlavní důraz na kvalitu, Tomáš Čupr došel k názoru, že i tak je nabídka příliš složitá a roztříštěná.

„Rozhodli jsme se, že vše zjednodušíme, sjednotíme a uděláme privátní značku, kterou na rozdíl od mnoha jiných řetězců přiznáme, protože se za ni nebojíme postavit. Je to to nejlepší z nejlepšího, co jsme na trhu našli,“ hlásí zakladatel Rohlíku, který se v posledních týdnech vzhledem ke koronavirové pandemii roztočil do nevídaných objemů.

Tohle tu ještě nebylo

Jelikož jsou lidé kvůli karanténním opatřením zavření doma, je nákup potravin online nejjednodušší variantou. Místo návštěvy supermarketů tak lidé chodí ve dvojnásobných počtech i na Rohlík, který zaznamenává ještě větší nápor než před Vánoci, což pro něj byl dosud vrchol sezony.

rohlik-privat

Foto: Rohlik.cz

Nová privátní značka Rohlik.cz Bez kompromisů

Zákazníci teď nově mohou vybírat z více než 70 produktů privátní značky Rohlik.cz, o které Čupr sebevědomě říká, že při výběru nelze udělat špatnou volbu. A aby své tvrzení dokázal, dává svou hlavu na špalek. Obrazně i doslova v nové reklamní kampani.

„Rozhodli jsme se dát hlavu na špalek, protože si věříme a nebojíme se ani zpětné vazby od zákazníků. Osobně se pod naše produkty s kolegy podepisujeme a věříme jim natolik, že pokud nám někdo napíše, že mu výrobek nechutnal, vrátíme mu dvojnásobek kupní ceny. To asi v českém retailu ještě nebylo,“ hlásí Tomáš Čupr.

Pro začátek navázal Rohlík spolupráci se třináctkou tuzemských i zahraničních dodavatelů, kteří pod značkou Rohlik.cz Bez kompromisů nabídnou široký sortiment od pečiva a uzenin přes jogurty a mléčné výroby až po trvanlivé potraviny nebo hotová jídla. Jak je u Rohlíku zvykem, hlavní roli nehraje nejnižší cena, ale především maximální kvalita, a postupně budou přibývat i další produkty. Prozatím chybí například maso, se kterým mají prý v Rohlíku větší plány.

„Měli jsme dlouhé debaty, jaká by měla naše privátní značka vypadat. Všechny výrobky nemohou být úplně unikátní, nemáme patent na vejce nebo bílý jogurt, ale zásadní jsou pro nás dvě přidané hodnoty – že jde o to nejlepší, co lze na trhu sehnat, a že výrobky prodáváme v co nejekologičtějším balení,“ doplňuje Čupr.

rohlik-cz_tomas-cupr-min

Foto: Rohlik.cz

Zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr

Zatímco u vejce z volných chovů nebo bílého bio jogurtu od českých farmářů toho příliš vymyslet nejde, u mnoha dalších produktů Rohlík šel i za originalitou. „Polovina výrobků naší privátní značky jsou receptury buď naše vlastní, nebo vytvořené na základě spolupráce s dodavateli, nikde jinde je tedy nenakoupíte,“ prozrazuje Michal Perlík, senior nákupčí čerstvého sortimentu.

Mezi první třináctkou dodavatelů jsou jak tuzemští farmáři a čeští výrobci, tak i někteří zahraniční dodavatelé, kteří například z Holandska, Španělska či Švýcarska dováží sýry. Rohlík každého dodavatele uvádí jak na samotné etiketě, tak podrobně i na webu. Mezi dodavateli najdeme například Drůbežárnu Markovice, řeznictví U Dolejších, Merhautovo pekařství, Sklizeno, Madetu či Hollandii.

onlajntop

Přečtěte si takéČupr, Kania, Beck nebo Šmuclerová. Na konferenci CzechCrunch Onlajn se bude řešit budoucnost Česka v nové doběČupr, Kania, Beck nebo Šmuclerová. Na konferenci CzechCrunch Onlajn se bude řešit budoucnost Česka v nové době

Samotné etikety se snažili v Rohlíku udělat maximálně jednoduché, aby prý nejvíce vynikl obsah výrobku. A i tady byl kladen důraz na ekologii. „Kde to jde, šli jsme cestou v podobě vratných obalů, skleněných lahví, papírových obalů či etiket z recyklovatelných materiálů,“ dodává Petra Roulland, která privátní značku v Rohlíku vede.

V posledních týdnech to navíc není zdaleka jediná novinka, se kterou potravinový e-shop přišel. Před několika týdny postupně spustil služby Suchý Rohlík, se kterou po celém Česku rozváží trvanlivé potraviny, Rohlík Mini, kde dokáže rychle rozvést sortiment základních potravin, a také Rohlík Bistro, kde zase začal rozvážet jídlo z populárních restaurací.

Sám zakladatel Rohlíku Tomáš Čupr se ještě podílí na iniciativě Nakup bezpečně, v rámci které chce dostat na internet každý obchod či samoobsluhu. Právě nákupní zvyklosti Čechů, a to i u potravin, se totiž dost pravděpodobně vlivem současné situace promění a nejen o tom bude Tomáš Čupr hovořit příští týden na naší velké konferenci CzechCrunch Onlajn.