Z vlastní potřeby globální byznys. Český Leadspicker automatizuje rutinní činnosti a nabírá 50 milionů korun
Doteď se čtyřletá česká firma Leadspicker vyhýbala pozornosti médií i většině startupových soutěží. Její produkt, který se původně zaměřoval na vyhledávání zajímavých startupů a postupem času se rozšířil i do dalších oblastí, přitom využívá více než 200 klientů v šestatřiceti zemích světa.
Teď Leadspicker získává o to víc zaslouženou pozornost. Po etablování se ve Spojených státech pražský startup uzavřel své první investiční kolo ve výši 50 milionů korun, které vedl investiční fond Reflex Capital Ondřeje Fryce a jehož součástí je také fond J&T Ventures.
„Tohle je typ firmy, kterou milujeme. Zakladatelé si takzvaně ‚drbali, co je svědí’ a z vlastní potřeby vytvořili globální byznys. Automatizace práce a snižování nákladů je navíc trend, který je současnou pandemií výrazně posílen. Bude z toho velká věc,“ věří Ondřej Fryc, hlavní partner Reflex Capital.
Nápad založit Leadspicker vznikl ve světě venture kapitálu. Vlastimil Vodička pro jednu společnost vyhledával nové firmy a technologie ve světě, a to zejména na trzích, kde ještě ani netušili, co startup vůbec je. Během monotónního prohledávání webu jej proto napadlo, zda by se některé části jeho výzkumné práce nedaly zautomatizovat.
Tak v roce 2016 společně s Janem Skácelem založili firmu využívající strojové učení, automatizaci opakujících se úkolů a sběru dat o společnostech na internetu. Ve svých počátcích se Leadspicker zaměřoval na automatizaci činností prováděných lidmi, kteří podobně jako kdysi Vodička hledali a oslovovali zajímavé firmy pro startupové akcelerátory, inovační laboratoře velkých společností nebo třeba investiční fondy.