Jak se na dálku řeší investice do startupů nebo filmové efekty? Podívejte se na konferenci CzechCrunch Onlajn
Jedním z hostů druhé konference CzechCrunch Onlajn byl i Petr Mára
Na druhém vydání naší konference CzechCrunch Onlajn jsme stejně jako na té první diskutovali změny, které společnost čekají v souvislosti s koronavirovou pandemií. Tentokrát jsme se ale posunuli o pár týdnů dál. Devět hostů sdílelo své zkušenosti z posledních měsíců včetně predikcí o tom, jaký směrem se ubere pracovní kultura, byznys na dálku a jak řeší produktivitu, i když musí dělat z domova.
Hned několik řečníků vyjádřilo optimismus a v pandemické krizi vidí především příležitost. Například technologický influencer Petr Mára hned v úvodu konference předpověděl, že lidé si budou více vážit svého „offline času“, více si vybírat, s kým ho budou trávit, a mít tak snad i větší časový prostor na rodinu a záliby.
Změny v tom, jak lidé tráví své pracovní dny, může pozorovat i Jan Řežáb ze startupu Time Is Ltd., který zpracovává data o firemní komunikaci a měří efektivitu ve firmách. Ukazuje se, že onlinové firemní meetingy jsou nyní kratší, ale zároveň je jich více a účastní se jich větší množství lidí. Jsme tedy skutečně efektivnější?
„Investování do firem po Zoomu je jako vybírat si po Zoomu manželku nebo manžela. Asi se shodneme na tom, že to není ideální,” říká @kiskandrej o překážkách, kterým aktuálně čelí investoři.
— CzechCrunch (@czechcrunch) June 3, 2020
Právě velké množství onlinových meetingů přitom nemusí být nutně k dobru. Přestože jsou efektivní, psychoterapeut Tomáš Rektor tvrdí, že jim chybí neformální „omáčka“ jako pár zdvořilostních frází nebo uvaření kávy před meetingem na uvolnění atmosféry. Výsledkem je vyčerpání z celého kolotoče videohovorů.
Do paradoxních situací se dostal také investor Andrej Kiska z Credo Ventures, který nově musel poznávat potenciální investiční příležitosti jen po internetu. Můžete investovat desítky milionů korun do někoho, koho jste nikdy neviděli osobně? Tvůrce filmových efektů Jiří Kilevník z kanadského studia Rodeo FX, který pracuje i pro klienty jako Lucasfilm nebo Netflix, zase musel řešit, jak bez porušení podmínek filmových studií pracovat z domova na speciálních efektech k ještě nevydaným filmům a seriálům.
Co dalšího na konferenci CzechCrunch Onlajn zaznělo? Pusťte si její kompletní záznam: