Jak se na dálku řeší investice do startupů nebo filmové efekty? Podívejte se na konferenci CzechCrunch Onlajn

Jiří SvobodaJiří Svoboda

onlajn-2Event

Foto: CzechCrunch

Jedním z hostů druhé konference CzechCrunch Onlajn byl i Petr Mára

0Zobrazit komentáře

Na druhém vydání naší konference CzechCrunch Onlajn jsme stejně jako na té první diskutovali změny, které společnost čekají v souvislosti s koronavirovou pandemií. Tentokrát jsme se ale posunuli o pár týdnů dál. Devět hostů sdílelo své zkušenosti z posledních měsíců včetně predikcí o tom, jaký směrem se ubere pracovní kultura, byznys na dálku a jak řeší produktivitu, i když musí dělat z domova.

Hned několik řečníků vyjádřilo optimismus a v pandemické krizi vidí především příležitost. Například technologický influencer Petr Mára hned v úvodu konference předpověděl, že lidé si budou více vážit svého „offline času“, více si vybírat, s kým ho budou trávit, a mít tak snad i větší časový prostor na rodinu a záliby.

Změny v tom, jak lidé tráví své pracovní dny, může pozorovat i Jan Řežáb ze startupu Time Is Ltd., který zpracovává data o firemní komunikaci a měří efektivitu ve firmách. Ukazuje se, že onlinové firemní meetingy jsou nyní kratší, ale zároveň je jich více a účastní se jich větší množství lidí. Jsme tedy skutečně efektivnější?

Právě velké množství onlinových meetingů přitom nemusí být nutně k dobru. Přestože jsou efektivní, psychoterapeut Tomáš Rektor tvrdí, že jim chybí neformální „omáčka“ jako pár zdvořilostních frází nebo uvaření kávy před meetingem na uvolnění atmosféry. Výsledkem je vyčerpání z celého kolotoče videohovorů.

Do paradoxních situací se dostal také investor Andrej Kiska z Credo Ventures, který nově musel poznávat potenciální investiční příležitosti jen po internetu. Můžete investovat desítky milionů korun do někoho, koho jste nikdy neviděli osobně? Tvůrce filmových efektů Jiří Kilevník z kanadského studia Rodeo FX, který pracuje i pro klienty jako Lucasfilm nebo Netflix, zase musel řešit, jak bez porušení podmínek filmových studií pracovat z domova na speciálních efektech k ještě nevydaným filmům a seriálům.

Co dalšího na konferenci CzechCrunch Onlajn zaznělo? Pusťte si její kompletní záznam:

Mára, Řežáb, Smid, Cendra nebo Mička. Dnešní konference CzechCrunch Onlajn bude řešit práci na dálku i produktivitu

Michal PtáčekMichal Ptáček

Na další online konferenci CzechCrunch Onlajn se můžete těšit například na Petra Máru, Jana Řežába, Zdeňka Cendru, nebo Lubo Smida

0Zobrazit komentáře

Hlavní část koronavirové pandemie je, zdá se, za námi a svět se pomalu, ale jistě začíná vracet do normálu. Otevírají se obchody, restaurace, kavárny a lidé se znovu přesouvají do kanceláří. Tedy někteří. Pokud nás poslední měsíce něco naučily, pak to, že věci, které jsme byli roky zvyklí praktikovat podle zajeté šablony, lze dělat jinak – včetně práce.

Malé, střední i velké firmy si totiž vyzkoušely, že klíčová rozhodnutí lze řešit i na dálku bez fyzické přítomnosti a z práce z domova přestalo být sprosté slovo. Jak tedy bude vypadat budoucnost práce v Česku i ve světě a může být vlastně tento model dlouhodobě efektivní? I o tom bude v živém streamu na dnešní konferenci CzechCrunch Onlajn diskutovat devítka osobností nejen tuzemského byznysu.

Jan Řežáb, Petr Mára, Zdeněk Cendra nebo Michal Mička

V prvním bloku se trojice hostů ve složení Petr Mára, Martin Stára a Jan Řežáb zaměří na změny posledních měsíců, které ovlivnily naše pracovní i osobní životy.

S youtuberem a technologickým nadšencem Petrem Márou probereme to, jak se lze rychle transformovat na nový typ byznysu, i budoucnost online vzdělávání, se zakladatelem architektonického studia Perspektiv Martinem Stárou budeme řešit budoucnost kancelářského designu a blok uzavře internetový podnikatel Jan Řežáb ze startupu Time is Ltd, který prozradí více o produktivitě týmů v home officu.

Vliv online spolupráce na společnosti i jednotlivce

Komunikační nástroje Zoom, FaceTime nebo Skype se v posledních měsících staly běžnou náhradou za fyzické schůzky a spousta lidí si jejich produktivitu nemůže vynachválit. Odpadá problém s dojížděním, trávením dlouhých hodin v zasedačkách, zároveň však vzniká nová vlna psychologických fenoménů, se kterými se dnešní moderní společnost musí vypořádat. Právě na ně se v dalším bloku zaměří psychiatr a psychoterapeut Tomáš Rektor.

Následovat bude podnikatel Michal Mička z investiční firmy C2H a majitel módních značek Kara či Pietro Filipi, která je zároveň hlavním partnerem Onlajnu. Hovořit bude nejen o svém byznysu, ale především o vlastní produktivitě a změně pracovního režimu. O tom, jak práce na dálku ovlivnila byznys internetové společnosti CDN77 a zda vidí v dlouhodobém home office režimu smysl, bude hovořit také další známé jméno české internetové scény Zdeněk Cendra.

Změny v byznysu na dálku

Pokud poslední měsíce šéfy firem něco naučily, pak to, že určité věci se musí dělat jinak. Řízení firem, uzavírání byznysů i investice se v drtivé většině případů přesunuly do onlinového světa. Své o tom ví i šéf české technologické společnosti STRV Lubo Smid, který v dobách koronavirové epidemie řídil dvousetčlenný tým kompletně ze svého domova. A dle jeho vlastních slov si to užíval a sníženou produktivitu firmy prakticky nepocítil.

Podobně na tom byl i český tvůrce filmových efektů Jiří Kilevník, který v Montrealu v posledních týdnech pracuje na tvorbě digitálních efektů pro filmové hity Netflixu a Hollywoodu na dálku, což bylo ve filmové branži dosud zcela nevídané. Nové době se museli přizpůsobit také investoři v českém Credo Ventures a Andrej Kiska popíše, jak se uzavírají investice na dálku, když jste lidi, do nichž investujete, nikdy osobně neviděli.

Více informací a celý program najdete na webu CzechCrunch Onlajn. Začínáme již dnes, ve středu 3. června od 15.00 hodin.

Hlavním partnerem druhého CzechCrunch Onlajnu je módní značka Pietro Filipi. Za podporu dále děkujeme společnostem Rohlik.cz, CDN77Shoptet.

partneri-onlajn2