Solární nomádství po ostrově Maorů. Novozélandští Motubikes půjčují motocykly nabíjené slunečními paprsky
Brzy ráno vstát, zabalit vše, co je potřeba, a na skútru prozkoumávat utajená místa dovolenkové destinace – tak řada cestovatelů vnímá ideální dovolenou. Na dvou kolech poháněných motorem lze prozkoumat i část Nového Zélandu a díky půjčovně Motubikes dokonce zcela bezemisně. Nejenže jsou jejich motorky elektrické, ale energii jim dodává samo slunce.
Dvoustopé vozidlo vybavené motorem je pro pohyb po nových destinacích ideálním řešením. Lze s ním jednoduše objevovat nové lokality, poznávat život místních a vychutnávat si krásy okolní přírody. Na místech, jako je Bali či Srí Lanka, se jedná o zcela nejběžnější dopravní prostředek, který ke své přepravě využívají místní i turisté.
Ti ekologicky smýšlející však mohou mít problém s hlučností motorek a skútrů a také s emisemi, které jejich spalovací motory poblíž panenské přírody produkují. V případě elektrického motocyklu UBCO 2X2 mohou jít výčitky stranou. Motocykl je tichý a zdrojem energie mu jsou sluneční paprsky.
S jeho pomocí lze pak prozkoumávat třeba Great Barrier Island u Nového Zélandu. Na tomto ostrově o rozloze 285 kilometrů čtverečních působí půjčovna Motubikes, která si vzala za cíl poskytovat návštěvníkům možnost absolutně udržitelné mobility za využití velice prostého řešení.
Ze starého lodního kontejneru a 16 solárních panelů postavila obří dokovací stanici, ve které může být nabíjena celá flotila Motubikes, složená z devíti strojů UBCO 2X2. Ty nabízejí zákazníkům možnost, jak prozkoumávat hornatý ostrov s krásnými plážemi a malebnými zátokami.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsMotocykl má širší profil pneumatik a pohon obou kol, lehký trubkový rám a dostatečně kvalitní odpružení. Jeho baterie jsou navíc vyměnitelné, takže při vybití akumulátoru není nutné dlouhé hodiny čekat, než se baterie nabije, ale do motocyklu se jen vloží nová baterie a dobrodružství může pokračovat.
S motocyklem lze zcela bez problému sjíždět klikaté horské silničky i zavítat mimo zpevněnou cestu a dojet třeba ke krásné pláži se špatným přístupem. Původně tak měli činit především zahraniční turisté, kteří se měli stát hlavními klienty půjčovny. COVID-19 a uzavření celého Zélandu tyto plány zhatil. Majitel půjčovny se proto rozhodl nabízet své motocykly obyvatelům Nového Zélandu. Mnoho z nich totiž tento malý ostrov, který domorodí Maorové nazývají Aotea, nikdy nenavštívili.
Řešení Motubikes je velmi nápadité a rozhodně by mohlo být aplikováno na celé řadě dalších míst. Pohyb na skútrech a motocyklech má ke slunečním paprskům velmi blízko. Ostatně prosluněné oblasti, jako je Itálie, Španělsko, ale i řada asijských států, jsou těchto dopravních prostředků plné. Slunce by tedy nemuselo umožňovat jen celoroční využívání dvoustopých vozidel, ale rovnou by je mohlo také pohánět.
A i v Evropě tak může činit u motocyklů od Ubca, který svou 2X2 nabízí i na starém kontinentu za 6 999 eur, tedy necelých 200 tisíc korun. Zájemce se navíc nemusí omezovat pouze na tento motocykl, ale může zvolit i jeho městskou variantu pojmenovanou 3 Wise Men za 9 999 eur, tedy přibližně 267 tisíc korun. A koho naopak láká zdolávat těžko prostupný terén, může sáhnout po crossové záležitosti pojmenované FRX1 za 8 999 eur, tedy asi 240 tisíc korun. Na rozdíl od 2X2 jsou pro tyto dva elektrické modely prozatím otevřeny jen předobjednávky a do cen není zahrnuta doprava.