Spojení dvou e-commerce jedniček. Shoptet svým 21 tisícům e-shopů nově umožňuje prodávat na Alze

Peter BrejčákPeter Brejčák

alzadrive

Foto: P3

AlzaDrive u dálnice D10 v pražských Horních Počernicích

0Zobrazit komentáře

Princip tržišť, kdy jeden e-commerce hráč na své platformě umožňuje prodávat zboží i třetím stranám, je dlouhodobě populární zejména na zahraničních trzích. Nejjasnějším příkladem jsou velké světové společnosti Amazon či Alibaba, ale třeba i polské Allegro. Trh v České republice se trendu tržišť relativně vyhýbal a dominantní byly firmy prodávající zejména vlastní zboží. V poslední době se však přístup tuzemských hráčů začíná měnit.

Tržiště stále více propaguje například Mall, kde již partnerský prodej generuje více než čtvrtinu z celého objemu objednávek, dalším z nových hráčů je například módní e-shop Zoot a pozadu nezůstává ani jednička české e-commerce Alza. Ta výrobcům či dalším třetím stranám umožňuje prodávat zboží přes takzvaný Dropshipment, v rámci kterého zajistí kompletní zpracování objednávky, zákaznický servis, vratky či reklamace a také IT podporu.

Největší tuzemský internetový obchod teď navíc oproti konkurenci získává výrazný náskok. Shoptet – pro změnu jednička na trhu e-shopových řešení – nově svým více než 21 tisíc e-shopům nabízí možnost prodávat zboží právě na Alze, a to pomocí doplňku Alza Expando.

„Posun české e-commerce do modelu tržiště se dal čekat s tím, jak celý trh dospívá. Podobně jako na západních trzích bude běžné neprodávat jen na svém e-shopu, ale nastavovat strategii, produkty i ceny dle jednotlivých prodejních kanálů,“ říká Adam Kurzok, majitel firmy Expando, která za vývojem doplňku pro Shoptet stojí.

download

Foto: Shoptet

Rozšíření Alza Expando

„Doplněk je vhodný zejména pro dodavatele, kterým se tak vedle prodeje přes vlastní internetový obchod otevírají další možnosti. Mohou s Alzou synchronizovat svůj sklad, ručně spravovat produkty, expedovat objednávky nebo tisknout štítky pro sledování zásilek,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, která online obchodníkům nabízí stejné propojení také s Amazonem.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Alza partnerským e-shopům nabídne kompletní zázemí i infrastrukturu včetně více než dvou tisíc výdejních míst, nonstop call centrum či rychlé způsoby doručení. Samotní partneři se musí postarat „jen“ o vlastní skladové zásoby a expedici objednávek k zákazníkům.

Produkty, které dosud nebyly k dispozici

„Od spolupráce se společností Shoptet si slibujeme výrazné usnadnění napojení na náš systém a tím tedy i jeho otevření po větší množství obchodů a dodavatelů. Partnerský prodej má pro nás velký potenciál, umožňuje nám totiž rozšířit sortiment i o segmenty, které by jinak Alza nemohla zákazníkům nabízet, například kvůli specifickým požadavkům na skladování,“ říká Petr Bena, obchodní ředitel Alza.cz.

ikea-cerny-most-praha2

Přečtěte si takéDěkujeme, ale jiné firmy to potřebují víc. IKEA v Česku vrací státu finanční podporu, krizi totiž ustála nad očekáváníDěkujeme, ale jiné firmy to potřebují víc. IKEA v Česku vrací státu finanční podporu, krizi totiž ustála nad očekávání

Poněkud překvapivě nicméně Alza přistoupila k vývoji samotného doplňku pro Shoptet. Na rozdíl třeba od konkurenčního Mallu si ho nevyvíjela interně sama, ale napojení nechala na svých integračních partnerem, jímž je zmíněné Expando. To má dlouhodobé zkušenosti s napojováním dat a připraveno má také napojení na největší e-shopové platformy.

„Jsme moc rádi, že si nás Alza vybrala jako integrátora. Kromě nově zapojených prodejců jsme prodej na Alze nabídli i našim stávajícím klientům, kteří obchodovali na Amazonu a o prodej na Alze mají eminentní zájem,“ doplňuje Kurzok s tím, že vývojáři v Expandu mají na rozdíl od těch v Alze prostor věnovat se individuálním prosbám a servisu prodejců.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Affiliate síť Dognet navzdory krizi rychle roste v Česku i v zahraničí. Nově umožní rychlou expanzi také na západní trhy

Peter BrejčákPeter Brejčák

dognet-tym

Foto: Dognet

Tým slovenského Dognetu, který funguje i v Česku a mnoha dalších zemích

Zákazníci v reakci na pandemii koronaviru ve velkém začali nakupovat online, čehož dokázala využít slovenská affiliate síť Dognet, která má silnou pozici také v Česku. Roste nejen díky rostoucím nákupům na internetu, ale také díky nově oznámené strategické spolupráci se sítí Tradedoubler.

Díky této spolupráci může Dognet svým klientům nabídnout jednodušší možnosti expanze na trhy v západní a severní Evropě. „Meziročně jsme během prvních měsíců roku v počtu konverzí rostli o 68 procent a inzerentům v e-commerce segmentu tak přinesli více než 300 tisíc konverzí,“ popisuje pro CzechCrunch silný start roku Head of Business Development v Dognetu Dávid Puha.

Od svého vzniku v roce 2013 firma svým zákazníkům zprostředkovala už 1,2 milionu konverzí a vyplatila provize za čtyři miliony eur (přes 100 milionů korun).

dognet-t

Foto: Dognet

Tým Dognetu

Dognet, mezi jehož stovky klientů patří třeba Decathlon, Alza či Möbelix, se doteď soustředil na budování tržní pozice v regionu střední a východní Evropy. Nově nabídne rozšířené možnosti expanze díky strategické spolupráci se švédskou affiliate sítí Tradedoubler působící ve více než 15 zemích západní a severní Evropy.

„Tradedoubler patří k největším affiliate sítím v západní Evropě a Polsku, ale doposud aktivně v zemích jako Česko, Slovensko či Maďarsko nepůsobila,“ říká Puha a doplňuje, že nová spolupráce umožní další vzájemnou expanzi pro klienty obou společností na nové trhy.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Cítili jsme, že klientům naše přítomnost právě v západní Evropě chybí,“ doplňuje svého kolegu Roman Dobiáš, Country Manager českého Dognetu. „Již ve druhé polovině letošního roku budeme schopni poskytnout našim inzerentům nový potenciál, bez nutnosti budovat na daných trzích vlastní báze publisherů.“

tddognet2

Pokrytí sítě Tradedoubler a Dognetu

Pokud bude mít inzerent zájem o expanzi na trhy, které pokrývá Tradedoubler, správu kampaní zajistí právě ten. Inzerenti tak nemusí uzavírat nové smlouvy či integrovat a sledovat dva různé systémy. Vše potřebné budou mít k dispozici v rámci své administrace, na kterou jsou již zvyklí.

Stejně tak Dognet bude přebírat kampaně ze systému Tradedoubler a poskytovat je svým publisherům. Ve spolupráci se počítá i se zastoupením pro Slovinsko a Chorvatsko, které Dognet otevírá.

„Spolupráce přinese pro naše inzerenty nové trhy, kde mohou využívat potenciál affiliate marketingu. Jsme rádi, že můžeme spolupracovat právě s Dognetem. Hledali jsme partnera pro trhy, které nedokážeme účinně pokrýt. V Dognetu jsme našli silného spoluhráče, který nám pomůže. Také rádi poskytneme příležitosti jejich inzerentům, kteří hledají cestu na západ či na sever Evropy,“ doplňuje Artur Michalak, Client Developer Director Poland & CEE z Tradedoubleru, který obsluhuje přes dva tisíce kampaní a má na 180 tisíc publisherů ve více než 80 zemích světa.