David Pavlík nečekaně posiluje ShipMonk. Americký startup Jana Bednáře letos utrží přes tři miliardy korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

pavlik-bednarInsider

Foto: ShipMonk / CzechCrunch

David Pavlík (vlevo) posílí vedení amerického ShipMonku, za kterým stojí Jan Bednář

0Zobrazit komentáře

Začátkem měsíce po dvou letech odešel z vedení a pozice šéfa informatiky Kiwi.com David Pavlík, který byl pro brněnský vyhledávač letenek výraznou posilou hlavně díky svým dlouholetým zkušenostem ze SpaceX, Amazonu či ze začátků Netflixu. Podle svých slov si chtěl pár měsíců užívat volna, jenže už po pár týdnech je všechno jinak.

Již v pondělí se bude devětatřicetiletý Pavlík hlásit na pozici technologického šéfa (CTO) v logistickém startupu ShipMonk, který před šesti lety ve Spojených státech založil jeden z nejúspěšnějších českých startupistů v zahraničí, Jan Bednář. „Známe se pár měsíců, a když David skončil v Kiwi.com, bavili jsme se o tom, co hledá a co plánujeme my,“ prozrazuje pro CzechCrunch během telefonického rozhovoru přes Atlantik Bednář.

„Shodli jsme se, že by do našeho produktového týmu a developmentu mohl přinést novou perspektivu. Tak jsme si plácli a od pondělí začíná,“ doplňuje s úsměvem osmadvacetiletý Bednář, který se do Ameriky za svým podnikatelským snem přesunul už v 16 letech.

Během let pak na Floridě vybudoval startup ShipMonk, který se zaměřuje na takzvaný fulfillment. Ten využívají zejména e-shopy pro odesílání a skladování balíčků místo svých vlastních skladů a s globálním růstem e-commerce jde o stále lukrativnější byznys. Přestože je hlavní ústředí ShipMonku ve Spojených státech, David Pavlík nastoupí do pražského vývojového týmu, který aktuálně čítá kolem 35 lidí.

bednaroffice

Foto: ShipMonk

Jan Bednář v roce 2014 při začátcích startupu ShipMonk

S nástupem nového CTO pak rychle rostoucí firma v Česku plánuje nabrat dalších alespoň dvacet lidí. ShipMonk, do kterého před dvěma lety první investoři vložili přes 220 milionů korun, s tímto krokem zároveň plánuje zněkolikanásobit investice do technologií a výzkumu a vývoje, například také v oblastech robotiky či strojového učení.

„Algoritmy, které nám řídí sklad, nás oproti konkurenci posouvají na úplně jinou úroveň. Jsme schopni objednávky vyřizovat rychleji, s méně lidmi a menší chybovostí. Našim hlavním cílem je pořád snižovat náklady na objednávku a s tím je samozřejmě spojených spousta projektů,“ popisuje Bednář.

ShipMonk, který se v posledních letech umísťuje mezi nejrychleji rostoucí privátně vlastněné firmy ve Spojených státech, totiž v růstu nepolevuje a globální pandemie koronaviru s nárůstem nakupování online poptávku po službách firmy ještě zvýšila. „Je to masakr. Zpracováváme dvakrát až třikrát tolik objednávek než před covidem,“ říká Bednář s tím, že za minulý měsíc šlo o 1,8 milionu objednávek.

Letošní tržby 3 miliardy korun

Díky tomu rostou i byznys ukazatele firmy. Zatímco před dvěma lety dosáhla na příjmy ve výši 28,4 milionu dolarů, loni to bylo 67 milionů a letos podle konzervativního odhadu překoná hranici 140 milionů dolarů, což je zhruba 3,1 miliardy korun. A v následujících dvanácti měsících ShipMonk očekává obrat až na úrovni 200 milionů dolarů.

Aby takový růst firma zvládala, kromě Pavlíka ji nově na pozici COO posílí Mike McMahon. Ten po více než dvaceti letech strávených v US Navy zasvětil svou kariéru retailovým firmám Target, Amazon či Walmart, kde několik let budoval síť distribučních center po celých Spojených státech.

karin-fuentes

Přečtěte si takéVe světě čísel. Karin Fuentesová chce digitalizovat účetnictví a nepřepočítala se, investoři již klepou na dveřeVe světě čísel. Karin Fuentesová chce digitalizovat účetnictví a nepřepočítala se, investoři již klepou na dveře

„Potřebovali jsme někoho se zkušenostmi se stavěním velkých skladových sítí a Mike je jedním z nejpůsobivějších lidí, jaké jsem kdy potkal. Jeho úkolem bude kromě plánování sítě firmy také každodenní provoz, abychom zvládali zvyšující se počet objednávek,“ doplňuje Bednář.

Svoji síť ShipMonk plánuje rozšířit poprvé také mimo Spojené státy. Původní plán otevřít v letošním září nový sklad v Evropě se však kvůli pandemii koronaviru nepodařilo naplnit a byl odsunut na příští rok, kdy se také rozhodne, jestli půjde o Českou republiku, Nizozemí, či například Německo.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym