Footshop nabírá desítky milionů korun a spouští vlastní second hand. Nabízí prémiový streetwear za nižší ceny
Byť tomu název i logo stále silně napovídá, Footshop už dávno není jen o teniskách. Za devět let se z firmy, která od počátku kloubila vášeň ve sneakers s pouliční subkulturou, stal přední hráč české i evropské streetwearové módy, jehož loňský obrat činil 760 milionů korun. Na letošní rok to chce tým okolo zakladatele Petera Hajdučka zvednout minimálně o třetinu a mezitím rozjíždět i menší boční projekty. Jedním z nich je i second hand.
O takzvaných sekáčích víme své. Pro někoho je pod úroveň nakupovat zboží, které už někdo nosil, pro druhé je to naopak skvělá příležitost, jak získat dobrý kousek za mnohonásobně nižší cenu. V oblasti moderního streetwearu mají však second handy poněkud jiné jméno.
Protože velká většina populárních značek, jež tento módní žánr formují, stojí nemalé peníze (alespoň s ohledem na ceny, za které se prodává oblečení z fast fashion řetězců), fanoušci usilovně hledají, kde mohou trička, mikiny, kalhoty nebo tenisky sehnat s příjemnější cenovkou.
Velmi dobře fungují komunitní internetová fóra nebo online aukce, nicméně pokud bude lidem nabídnut přístup k prémiovým streetwearovým značkám se sympatičtější cenou přímo v kamenném obchodě, pravděpodobně zvolí tuto variantu.
A přesně tak smýšlí i Footshop, který v prostorách holešovického Vnitroblocku rozjíždí v rámci své pobočky první second hand s názvem The Second. V něm se soustředí na zachovalé high fashion značky oblečení a doplňků.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
„V našich skříních je toho přece jenom o trochu víc, než je potřeba. A právě vdechnout starším, ale zachovalým kouskům nový život prostřednictvím prodeje v The Second se nám jevilo jako ideální řešení. Vnitroblock je zatím naší vlajkovou lodí, ale nebráníme se v budoucnu second handy přenést i do našich dalších prodejen v Evropě,“ říká Peter Hajduček.
Přineste a potěšte dalšího. Nebo naopak
Princip fungování second handu pod hlavičkou Footshopu je stejný jako všude jinde. Pokud máte doma oblečení, které nenosíte a nepotřebujete, donesete ho do Vnitroblocku a domluvíte se s prodavači na optimální ceně, za kterou byste chtěli jednotlivé kousky prodat.
„V dnešní době není problém obratem produkt nebo jemu podobný dohledat na internetu a cenu stanovit. Neexistuje pravidlo, o kolik by to mělo být nižší, záleží však i na stavu produktu,“ vysvětluje pro CzechCrunch Lenka Zbořilová, která za The Second zodpovídá.
Hlavním tahákem footshopáckého prodeje z druhé ruky je však to, že je tvořen komunitou a určen pro komunitu – sází hlavně na náruživé fanoušky trendy streetwearu. „Snažíme se, aby byla kolekce co nejvíce prémiová,“ doplňuje Zbořilová a dodává, že aktuálně se v second handu nachází asi 25 produktů, přičemž se jich od spuštění protočilo zhruba 70.
Pochopitelně však můžete stát i na opačné straně a využívat nového projektu Footshopu k tomu, abyste levněji nakoupili něco, co jinak stojí třeba třikrát tolik. Ideálně se tak střetávají oba póly a firma věří, že to může do budoucna slibně fungovat. „Poptávka po produktech nás mile překvapila, teď musíme zapracovat na nabídce od širší veřejnosti,“ dodává Zbořilová.
Už teď tak přemýšlí nad tím, jak svůj second hand, který mimo jiné silně hraje na notu udržitelnosti, dostanou do dalších zemí, kde firma působí. Jmenovitě na Slovensko (Bratislava), do Maďarska (Budapešť) a Rumunska (Bukurešť), kde svou první pobočku Footshop otevřel koncem minulého roku.
Příliv nových milionů
Prémiový second hand ovšem není to jediné, co teď Footshop řeší. Prodej z druhé ruky s komunitním zaměřením je ostatně zatím jen malým vedlejším projektem. Pro další rozvoj celého svého byznysu se nyní firma po čase opět otevírá investorům, kteří se přidají k investiční skupině Enern, jež do teniskového e-shopu investovala před dvěma lety. Footshop se za tímto účelem po vzoru slovenského GymBeamu spojil s investiční platformou Crowdberry.
Na ní by rád od vícero menších investorů vybral zhruba 106 milionů korun (4 miliony eur). Finálně již byla uzavřena první část, která Footshopu zajistila polovinu z očekávané sumy (53 milionů korun, respektive 2 miliony eur) a zainteresovaní investoři do firmy již vstoupili jako podílníci. Další investoři již ale indikovali svůj zájem o vložení dalších desítek milionů korun a je tak pravděpodobné, že se Footshop přiblíží v tomto investičním kole k plánovaným 4 milionům eur.
Investici by pak Footshop chtěl využívat především na akvizice, přesněji řečeno otevírání nových vlajkových kamenných prodejen, a digitální inovace, které mají přidanou hodnotu pro zákazníky a subkultury, na něž firma míří. Dále se bude chtít více soustředit na rozšiřování svého působení v luxusním a limitovaném sortimentu.
***
Pokud vás zajímají bližší detaily o Footshopu jako takovém, jeho dalších plánech a jak ho (ne)ovlivnila koronavirová pandemie, pusťte si náš podcast s Peterem Hajdučkem.
Související témata:FootshopPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.