Obří investice na Slovensku. GymBeam nabírá 160 milionů korun a chce ovládnout celou střední a východní Evropu

Peter BrejčákPeter Brejčák

dalibor-cicman

Foto: GymBeam

Dalibor Cicman, zakladatel GymBeamu

0Zobrazit komentáře

Dalibor Cicman zakládal GymBeam už v roce 2013. Slovenská e-commerce platforma zaměřující se na fitness výživové doplňky, funkční potraviny či vybavení pro aktivní životní styl dnes z Košic, kde sídlí, distribuuje zboží do 13 zemí střední a východní Evropy. S loňskými obraty na úrovni 650 milionů korun je tak v regionu jednou z nejrychleji rostoucích značek v oblasti aktivního a zdravého životního stylu. A nezastavuje se.

GymBeam teď oznámil získání nové investice ve výši šesti milionů eur (přibližně 160 milionů korun) – tolik se ještě v historii slovenské e-commerce scény nikomu vybrat nepodařilo. Čtyři miliony eur GymBeam získává od soukromých investorů v rámci investiční platformy Crowdberry, dva miliony eur přikládá státní společnost Slovak Investment Holding (SIH), která podporuje strategické veřejné i soukromé investice.

„Chceme se stát vedoucí značkou na všech trzích střední a východní Evropy. Investici využijeme na modulární automatizaci distribučního centra, máme v plánu vybudovat nové vývojové centrum pro vlastní produkty a otevřeli jsme odběrná místa a reprezentační prostory v Budapešti a v Praze,“ říká Cicman s tím, že do roku 2024 chce se svou firmou dosáhnout obratu 100 milionů eur, tedy více než 2,5 miliardy korun.

moxy-gymbeam

Mezi produkty GymBeamu patří i energetické nápoje

GymBeam denně expeduje na čtyři tisíce balíků, které v několika zemích doručuje do 24 hodin a během posledních čtyř let e-shop dokázal svůj obrat téměř zdesetinásobit – z 2,5 milionu eur v roce 2015 na loňských 24 milionů. Vlastní značky firmy přitom tvoří téměř 60 procent tržeb.

„Regionální e-commerce strategie GymBeam nemá v našem prostoru obdoby. Do odvětví, kterému desítky let vládli velcí offline hráči, přináší digitální revoluci. Firma pohotově reaguje na trendy vyplývající z datové analýzy a přináší interaktivní způsob marketingu a produktové inovace, podporované lokalizovaným zákaznickým servisem,“ uvádí Daniel Gašpar z Crowdberry, zastupující soukromé investory.

„S firmou GymBeam jsme o investici začali mluvit už v roce 2019, tedy dávno před tím, než svět ochromila pandemie. Není moc sektorů hospodářství, které z koronakrize mohou vyjít posílené, ale právě e-commerce takovou oblastí je. Jsme rádi, že na Slovensku se našla firma, která je absolutně inovativní a unikátní svým přístupem k zákazníkům při online nákupech produktů zaměřených na aktivní a zdravý životný styl. Věříme, že GymBeam využije současný trend, a ještě víc v mezinárodní měřítku poroste,“ dodává k investici Ivan Lesay, generální ředitel SIH.