Odkud se vzal Zaklínač? Po obrovském úspěchu Netflix láká na minisérii odehrávající se 1 200 let před érou Geralta z Rivie

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

the-witcher-netflix

Foto: Netflix

První řada seriálu Zaklínač byla nejúspěšnější v historii streamovací služby

0Zobrazit komentáře

Televizní adaptace slavné knižní a ještě slavnější herní fantasy Zaklínač na Netflix přišla v době, kdy službě zpomaloval růst předplatitelů, ztratil několik populárních titulů jiných studií a rozjížděla se konkurence od Applu a Disney. Ve světě lačnícím po epickém temném fantasy, které by spravilo chuť z nepodařeného závěru Hry o trůny, byl ale úspěch pravděpodobný. O týden později se Zaklínač stal nejžádanějším seriálem na světě. Netflix proto své nové značce věří natolik, že rovnou chystá prequel zasazený více než tisíc let před érou Geralta z Rivie.

První řada vysokorozpočtového fantasy díla přilákala za čtyři týdny 76 milionů diváků, streamovací službě tak přinesla největší seriálový debut za celou historii. Snad jediným zádrhelem mohlo být pár častých kritik týkajících se hlavně poněkud matoucího vyprávění.

Tvůrci se s povídkovým formátem předlohy rozhodli trochu experimentovat a přišli s několika časovými liniemi, mezi nimiž často přeskakovali. Publikum ale neočekávalo, že pro zorientování se v takovém typu seriálu budou potřebovat diagramy jako u filmů Christophera Nolana.

zaklinac5

Foto: Netflix

Časová osa jednotlivých epizod první série seriálu Zaklínač

Ať už shodou okolností nebo v reakci na nejednoznačné přijetí bude druhá řada Zaklínače vyprávěna lineárně. Přesto se nová franšíza Netflixu aspoň jednou vydá jiným než dopředným směrem. Různá média se tak u právě ohlášené šestidílné minisérie nemohou shodnout na tom, jestli půjde o spin-off, nebo prequel. Každopádně bude The Witcher: Blood Origin zasazen do doby 1 200 let před známými dobrodružstvími Geralta.

Hlavní motivací pro vznik minisérie je přitom snaha více přiblížit fungování eklektického světa lidských mutantů s nadpřirozenými schopnostmi. V éře, na níž se zaměří, „se světy monster, lidí a elfů spojily do jednoho a vznikl první zaklínač“. Ačkoliv se tedy v Blood Origin Henry Cavill a jeho Geralt s nejvyšší pravděpodobností vůbec neobjeví, stále by mělo jít o zajímavý a hlavně ambiciózní projekt.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Dohlížet nad jeho vznikem bude opět showrunnerka původního seriálu Lauren S. Hissrichová a Declan de Barra, který napsal scénář ke čtvrtému dílu první řady. Oba budou své nápady konzultovat s autorem knih Andrzejem Sapkowskim. „Od chvíle, kdy jsem poprvé dočetl knižní sérii Zaklínače, mě v hlavě pálila myšlenka – jak vypadal svět elfů před kataklyzmatickým příchodem lidí? Vždy mě fascinoval vzestup a pád civilizací a jak vědy, objevy a kultura vzkvétaly těsně před pádem,“ vysvětluje De Barra.

the-witcher-geralt-of-rivia-henry-cavill-netflix-trailer-edited

Foto: Netflix

Henry Cavill jako Zaklínač rozhodně zaujal

Dále scenárista a showrunner minisérie dodává, že ho zajímá proces rozkladu civilizací a nahrazování jejich historie kolonizátory. „The Witcher: Blood Origin bude vyprávět příběh elfské civilizace chvíli před pádem a hlavně se zaměří na zapomenutou historii prvního zaklínače,“ říká.

The Witcher: Blood Origin se v rozšiřování zaklínačského univerza Netflixu připojí k animovanému spin-offu The Witcher: Nightmare of the Wolf, ohlášeném letos v lednu. Natáčet se má ve Spojeném království, zatím ale není jasné, kdy se můžeme těšit na výsledný produkt.

Fandění v roce 2020. Na zápasy NBA dorazí diváci přes Microsoft Teams, basketbal si užijí jako z první řady

Filip HouskaFilip Houska

nba-microsoft-teams-1x

Foto: Microsoft

NBA začne s virtuálními fanoušky přes Microsoft Teams

0Zobrazit komentáře

Vžijte se do role fotbalisty, který dá gól, ale nikdo než jeho spoluhráči a trenéři s náhradníky na lavičce ho neslaví. Zkuste si představit, jak provedete čistý bodyček na ledě, ale nemáte nikoho, kdo by ho svým burácivým řevem podpořil. Nebo buďte v kůži basketbalové hráče, po jehož famózním dunku nikdo nevyletí ze sedaček. Něco takového teď zažívají profesionální sportovci po celém světě.

Z koronavirových důvodů se nejprve rušily všechny stěžejní sportovní ligy, aby se o pár měsíců později začaly postupně obnovovat, avšak bez přítomnosti reálných fanoušků, pro které je radost na hřišti předvádět ty nejlepší výkony. Naštěstí však máme k dispozici natolik pokročilé technologie, které na tribuny dokáží fanoušky dostat alespoň virtuálně.

Skvělým příkladem je spolupráce Microsoftu a NBA, nejslavnější basketbalové soutěže na světě. Právě tito giganti svých oborů se dohodli, že do znovuspuštěné sezóny, která odstartuje už 30. července, vpustí diváky prostřednictvím komunikační služby Microsoft Teams, jež od počátku pandemie dělá velké pokroky v tom, jak co nejvěrohodněji nahradit lidský kontakt.

nba-microsoft-teams_1

Foto: Microsoft

Obrazovka, přes kterou se bude fandit

Pokud totiž namísto Slacku využíváte Microsoft Teams, dost možná víte, že do ní před nedávnem dorazila nová funkce pod názvem Together Mode. Ta nahrazuje skutečná setkání v zasedacích místnostech tím, že vedle sebe poskládá realistické avatary z obličejů kolegů, pomocí umělé inteligence jim dodělá ramena a části těla a posadí je do židlí.

Jak se ale ukazuje, taková funkce nemusí nacházet uplatnění pouze v korporátním nebo startupovém světě. Namísto pečlivě upravených a soustředěných pracovníků lze použít i rozvášněné fanoušky a dát jim prostor na širokoúhlých obrazovkách okolo basketbalových palubovek. Právě na nich budou nově při zápasech NBA viditelní, když se z domu připojí ke sledování zápasu. Ostatně podobně, jako to před časem udělala dánská fotbalová liga přes Zoom.

Oslavy košů v reálném čase

I když fanoušci uvidí probíhající zápas pouze za svými obrazovkami a stále se jim bude vytrácet ten magický zážitek, když sedí pár metrů od svých oblíbených hráčů, díky speciálně nastaveným kamerám v hale a citlivým mikrofonům lépe uvidí všechny pohyby a lépe uslyší driblování balónu nebo pískot tenisek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V lepší pozici pak budou samotní hráči. Protože fanoušci dostanou možnost skandovat v reálném čase a rozmístěné LED obrazovky vykryjí všechny strany okolo hřiště, hráčům bude navozován pocit, že jsou „skutečně“ okolo nich a podporují je. Pokud by však jejich fandění překračovalo meze slušnosti a nedej bože chtěli „házet“ rekvizity na parkety, mohou je lidé z NBA z chatu vyhodit.

„Tento zážitek, který je vůbec prvním od zahájení spolupráce NBA a Microsoftu (technologického partnera soutěže, pozn. red.), přináší fanouškům pocit, že sedí vedle sebe během živé hry, aniž by opouštěli pohodlí a bezpečí svých domovů. Přítomní hráči navíc pocítí jejich energii a podporu, zatímco fanoušci uvidí každý jejich krok,“ dodává Jared Sparato, šéf divize Microsoft 365.

nba-teams-1

Foto: Microsoft

Zvládne se udělat i mexická vlna?

Jednou z nevýhod ovšem je, že se do jednoho zápasu může připojit jen okolo 300 lidí. Zda existuje šance, že se tento počet po tzv. Seeding Games, během kterých se v rychlém sledu dohrávají zrušené zápasy, zvýší, zatím těžko predikovat. Pokud se tedy nestane, že fanoušci již budou moci na zápasy dorazit reálně, nikoliv pouze virtuálně.

Pandemie spojila sporty s gamingem

Pokud koronavirová pandemie přinesla něco pozitivního, tak jednou z mála věcí je ukázka, jak dobře lze propojit skutečný sport s počítačovými hrami. Vidět to bylo především u motorsportů, kdy se i prestižní Formule 1 přesunula do virtuálního prostředí F1 2019, což zajímavě komentoval i expert královské disciplíny Pavel Turek, a MotoGP udělala něco podobného.

janrezab

Přečtěte si takéNasadit Slack nebo Teams je jen začátek. Firmy musí pochopit, jak digitální nástroje používat, říká Jan Řežáb z Time is Ltd.Nasadit Slack nebo Teams je jen začátek. Firmy musí pochopit, jak digitální nástroje používat, říká Jan Řežáb z Time is Ltd.

Na obdobné vlně se nesly i vybrané fotbalové nebo právě basketbalové zápasy, když se do FIFA 20, respektive NBA 20, připojili skuteční hráči a alespoň dělali dobrou show pro své fanoušky na Twitchi a dalších streamovacích platformách. Nehledě na to, že se pořádaly zvláštní turnaje a okolo celého trendu byl postaven nový marketing s příslibem zajímavé budoucnosti.