Zlínské Vasky vybraly na Hithitu téměř 5,5 milionu korun. Mákli jsme si, takový zájem jsme opravdu nečekali, říká Staněk
Václav Staněk chtěl tenisky vyrábět už od vzniku značky
Česká obuvnická tradice s moderním nádechem přitahuje zákazníky i více než sto let poté, co Zlínu kralovala výroba Tomáše Bati. Důkazem je značka Vasky, která ve stejném městě obuv vyrábí a za poslední měsíc na svůj nový model tenisek vybrala na crowdfundingové platformě Hithit téměr 5,5 milionu korun.
Původním cílem kampaně přitom bylo „jen“ 450 tisíc korun, aby se vůbec mohla výroba nového typu bot rozjet. Svůj cíl tedy překonala o více než 1 200 % a zároveň si kampaň připsala nejrychleji vybraný milion korun na platformě. Ze zlínské výroby postupně vyexpedují Vasky více než dva tisíce párů bot a stovky dalších předmětů, které se v kampani prodaly.
Díky dalším pokořeným milníkům si lidé budou moci vybrat z osmi základních barevných variant minimalistických tenisek. Navíc se přidala možnost vybavit je i černou podrážkou. Nepřeberné množství možností pak budou mít zákazníci díky konfigurátoru, kde si lze zvlášť nastavit barvu částí bot či tkaniček.
Zakladatel Vasek Václav Staněk tak může slavit a tráví konec kampaně zaslouženým odpočinkem na Mallorce se svým týmem. „Poslední měsíc a půl jsme si fakt mákli, takový zájem jsme nečekali. Dlouho jsme kampaň připravovali, takže jsme potřebovali na čtyři dny vypnout,“ říká pro CzechCrunch dvaadvacetiletý podnikatel.
Práce je ale stále dost. Přestože vybrali více než desetinásobek požadované částky, stojí vlastně teprve na začátku. „Není to tak, že bychom peníze jen dostali, teď za ně musíme dodat protihodnotu. Zas tolik tedy z celkových financí nezbude, poslouží nám hlavně na rozjetí výroby,“ říká Staněk.