Zásilkovna v prvním pololetí vyrostla dvojnásobně a těsně minula miliardu. Letos očekává obrat 2,5 miliardy korun
Ruku v ruce s růstem české e-commerce, která během první poloviny roku vyrostla o třetinu a letos podle odhadů překoná 200 miliard korun, rostou i navazující služby. Výjimkou není ani logistická Zásilkovna se svou mateřskou skupinou Packeta, jež v prvních šesti měsících letošního roku zaznamenala obrat na úrovni 918 milionů korun. V meziročním srovnání jde o navýšení o 118 procent.
„Za výrazným nárůstem obratu a množství přepravených zásilek stojí především stále rostoucí trh e-commerce, který navíc urychlila pandemie koronaviru, kdy stále více zákazníků přesouvá nákupy zboží na internet. To platí jak pro Českou republiku, tak pro všechny evropské trhy, kde působíme,“ uvádí Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.
Podle třiačtyřicetileté podnikatelky, která Zásilkovnu zakládala před deseti lety jako one-woman-show a vybudovala z ní skupinu s více než tisíci zaměstnanci, dokáže firma získávat stále větší podíl na trhu díky budování hustější sítě výdejních míst, rychlosti a komfortu doručení.
Počet přepravených zásilek v polovině roku překonal hranici 14,5 milionu, což je meziroční nárůst o 103 procent. Za celý loňský rok se přitom vyšplhal na úroveň 19 milionů, pro celý letošek Packeta očekává překročení 35 milionů zásilek.
To se pochopitelně podepíše také na růstu tržeb skupiny, které by z loňských 1,3 miliardy měly vzrůst na letošních 2,5 miliardy korun, což je o 500 milionů víc než původní odhady z ledna, kdy Zásilkovna v letošním roce plánovala atakovat hranici dvou miliard korun.