Dáme jídlo vstupuje do nového segmentu. Ve spolupráci s Tesco Expres chce doručovat potraviny do 30 minut

Peter BrejčákPeter Brejčák

damejidlo3-min

Foto: Dáme jídlo

Kurýr rozvozové služby Dáme jídlo

0Zobrazit komentáře

Největší tuzemská služba svého segmentu Dáme jídlo rozšiřuje nabídku rozvozu jídel z restaurací o možnost objednat si také potraviny a další související zboží. Díky spolupráci s Tesco Expres vstupuje do zcela nové oblasti, kterou kvůli rychlosti doručení pojmenovává jako quick commerce. Zákazníkům totiž chce nákupy doručovat obvykle do 30, maximálně 45 minut od objednání.

Nová služba je dostupná v Praze a zákazníci si při objednávce nákupu mohou vybrat z deseti prodejen Tesco Expres. Cena za doručení nákupu je 69 korun a samotná objednávka musí přesáhnout částku 99 korun. V první fázi je zákazníkům k dispozici portfolio přibližně 600 položek.

„Pro rychlé doručení zboží objednaného online se ve světě vžil název quick commerce. Spoluprací s Tesco Expres nyní do tohoto rychle se rozvíjejícího segmentu vstupujeme. Věříme, že již velmi brzy budeme schopni našim zákazníkům doručit nejen potraviny, ale i další zboží,“ říká výkonný ředitel společnosti Dáme jídlo Filip Fingl a jako příklady jmenuje delikatesy nebo květiny.

Služba v praxi funguje tak, že zaměstnanec Tesca objednávku po jejím potvrzení zkompletuje a kurýr Dáme jídlo ji po příjezdu celou přebere. „Obě strany se tak v procesech velmi dobře doplňují. Díky tomuto systému jsme schopni deklarovat opravdu krátkou doručovací dobu,“ popisuje pro CzechCrunch Petr Indra, obchodní ředitel Dáme jídlo.

filip-fingl-dame-jidlo-min

Foto: Dáme jídlo

Filip Fingl, CEO Dáme jídlo

V další fázi pak Dáme jídlo počítá s postupným navyšováním dostupného zboží, zapojených prodejen Tesco Expres, ale i s rozšiřováním okruhu partnerů. Dle zkušeností německé společnosti Delivery Hero, která Dáme jídlo vlastní a nedávno se dostala do prestižního akciového indexu DAX, totiž segment služeb rychlého rozvozu jakýchkoliv produktů do 30 minut rychle roste.

„Spolupráce s Tesco Expres je pro nás tedy prvním krokem do této oblasti,“ doplňuje Indra s tím, že Dáme jídlo před implementací služby nejdřív muselo učinit nutné infrastrukturní změny platformy, které proběhly v polovině června.

Tesco věří, že nová služba bude mít u zákazníků úspěch právě díky rychlosti doručení. „Neustále se snažíme reagovat na rychle se měnící potřeby našich zákazníků a v dnešní uspěchané době je úspora času jednou ze základních podmínek při výběru služeb,“ popisuje výkonný ředitel Tesca pro Českou republiku Patrik Dojčinovič.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Pro maloobchodní síť supermarketů přitom nejde o první zkušenost s online prodejem potravin – na tuzemském trhu je zákazníkům rozváží do druhého dne už několik let. V tomto segmentu však konkuruje spíš Rohlíku a Košíku a spoluprací s Dáme jídlo cílí na jiný druh zákazníka.

„Vždy se snažíme reagovat na měnící se potřeby našich zákazníků a uspořit jim čas. Máme celou řadu zákazníků, které mají odlišné nároky, a právě tyto služby by měly pokrýt jejich přání a potřeby ohledně okamžitého doručení nákupu,“ popisuje pro CzechCrunch Václav Koukolíček, manažer komunikace Tesca.

„Online prodej potravin není vysoce profitabilní byznys. Málokdo to umí udělat tak, aby byl v zisku. My jsme se to naučili.“

Maloobchodní řetězec v rámci doručování nákupů, ať už expresně nebo do druhého dne, spoléhá na externí partnery. Loni zrušil vlastní flotilu a jeho rozvoz potravin přebral kurýrní startup DoDo.

„Náš stávající model nám úspěšně funguje a online prodej je jen jedním z našich prodejních kanálů. Online prodej potravin obecně není žádný vysoce profitabilní byznys. Málokdo to umí udělat tak, aby byl v zisku. My jsme se to naučili. Jedna z klíčových věcí, která vždy stojí nejvíc peněz, je flotila vozidel pro doručování objednávek,“ přibližuje Koukolíček důvody pro outsourcing logistiky.

dodo-fresh-2

Divize DoDo Fresh se soustředí na rozvoz potravin

DoDo podle něj dokáže auta využít daleko efektivněji v průběhu celého dne a díky spolupráci Tesco dokázalo výrazně optimalizovat náklady nebo profitabilitu online obchodu. I v případě spolupráce s Dáme jídlo tak jde o stejný model spolupráce, kdy dopravu zajišťuje třetí strana. Pro řetězec jde o cestu, jak zákazníkům produkty nabídnout v rekordně krátké době a využít již existující logistickou síť.

Zajímavostí je, že podobnou spolupráci jako Dáme jídlo a Tesco Expres letos představila také síť potravin Žabka, spadající do sítě Tesco, s konkurenčním Bolt Food. Podle vyjádření však příprava těchto projektů probíhala zároveň.

„Jsme rádi, že oba úspěšně běží a věříme, že zákazníci tento způsob nákupu ocení. Naše služby se snažíme neustále zdokonalovat a rozšiřovat počet zákazníků, které můžeme obsloužit,“ dodává Koukolíček.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Whopper do auta nebo do ruky, ale bez lidského kontaktu. Burger King představil restaurace pro novou dobu

Filip HouskaFilip Houska

burger-king-1

Foto: Burger King

Vizualizace nové pobočky řetězce Burger King

0Zobrazit komentáře

Přijet k tabuli, nadiktovat objednávku, popojet o pár metrů dál, objednávku zaplatit, přes stažené okénko auta ji převzít a pokračovat v jízdě. I na našem trhu je dnes naprosto běžné, že si své oblíbené jídlo od McDonald’s nebo KFC vyzvednete tak, že nemusíte vůbec vystupovat z vozu. Ve Spojených státech je pak tento komfortní způsob, známý jako drive-thru, ještě rozšířenější.

Byť se rozhodně najdou tací, kteří tomuto způsobu stravování neholdují, v době pandemie se ukázalo, jak důležitý může být. Především z hlediska ochrany zákazníků i personálu. Potvrzují to především právě Američané, kteří během dubna, května a června letošního roku podle dat firmy NPD Group zvýšili návštěvnost drive-thru o 26 procent.

A protože se neustále mluví o tom, že koronavirová krize zanechá v globální společnosti trvalé šrámy a změní přístupy zákazníků, nejen gastropodniky se na novou dobu začínají připravovat. Jedním z příkladů je také Burger King, který s téměř 19 tisíci pobočkami patří mezi nejsilnější řetězce s rychlým občerstvením na světě.

burger-king-3

Foto: Burger King

Pergoly na parkovišti se solárními panely

Tvůrci legendárního Whopperu představili nové koncepty svých restaurací, které mají návštěvníkům zajišťovat pohodlnější možnosti pro objednávání a konzumování nabízených pokrmů a zároveň šetřit prostor ve městech. Nazývají je „restauracemi zítřka“ a minimálně podle vizualizací lze vidět, že nová zázemí Burger Kingu mohou výrazně změnit jeho fungování.

Hned na první pohled si můžeme všimnout zvětšených prostor pro parkování a nových navigačních prvků umístěných na silnici. To proto, že Burger King věří, že zákazníci budou čím dál častěji jíst přímo v autech, potažmo si jídlo odvážet domů. Pro ně se otevírá několik možností, kde mohou při příjezdu zaparkovat.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Součástí nových restaurací mají být i speciální parkovací místa s přístřešky, jež poskytnou nejen stín, ale také případnou energii pro dobití elektrických vozů. Na střeše totiž budou mít solární panely. V těsné blízkosti parkovacího místa se pak bude nacházet zvláštní panel s výrazným QR kódem, který poslouží pro objednání jídla skrze aplikaci. Objednávku pak zaměstnanci Burger Kingu doručí zákazníkům přímo do vozu.

burger-king-2

Foto: Burger King

Prosklené skříňky, do nichž se z kuchyně dává jídlo

V případě, že bude řidič z auta přeci jen chtít vystoupit a jídlo si vyzvednout sám, nebude se muset s personálem vůbec střetnout. Stačí, když dojde k malým skříňkám u prodejny, kde na něj bude objednávka vyřízená přes aplikaci čekat. Burger King dodává, že bude klást maximální důraz na čerstvost a nemělo by se stávat, že by sendviče ve výdejní skříni seděly příliš dlouho.

„Brali jsme v potaz, že se chování zákazníků proměňuje. Naši hosté ovšem s našimi restauracemi chtějí i nadále interagovat. Výsledkem je proto nový designový koncept, který je atraktivní pro zákazníky a umožní našim franšízantům maximalizovat jejich návratnost,“ komentuje Josh Kobza, šéf operací v Restaurant Brands International, mateřské firmy Burger Kingu.

Drive-thru, kde vás obslouží pásy

Samozřejmostí je i několik oken pro drive-thru, z nichž lze objednávat jídlo přes telefon. Ovšem namísto toho, aby za okénkem seděl někdo z personálu prodejny, se vše řeší přímo z kuchyně, která se v jednom z plánů nachází nad průjezdem aut. Z ní se objednávky valí na pásech dolů a zákazníci si je mohou v daném okénku jednoduše jen přebírat.

fruitisimo5-jan-hummel-min

Přečtěte si takéZakladateli Fruitisima opět patří většina firmy. Krize nás hodně posunula, říká Hummel a chystá nové ovocné produktyZakladateli Fruitisima opět patří většina firmy. Krize nás hodně posunula, říká Hummel a chystá nové ovocné produkty

Ne vše ovšem stojí na technologiích a inovativních přístupech. Ačkoliv tomu doba nenahrává, Burger King si je jistý tím, že se lidé budou chtít v okolí prodejen nadále střetávat, a proto pro ně chystá venkovní i vnitřní posezení v jednoduchém, červeno-zeleno-bílém designu, opět s důrazem na šetření prostoru ve městech.

První sada těchto nových poboček by se měla otevřít již během příštího roku, a to konkrétně v Miami, kde Burger King sídlí, Latinské Americe a Karibiku. O bližších plánech pro Evropu, potažmo Českou republiku, prozatím firma mlčí.

https://www.youtube.com/watch?v=qoHONJCu4T0