Heureka v Česku poprvé na nákupech. Miliony korun posílá do projektu Testuj.to, díky kterému získá ještě více recenzí
Skupina Heureka se poprvé v České republice rozhodla růst pomocí majetkového vstupu do menšího startupu. Konkrétně jde o projekt Testuj.to, který provozuje marketingový nástroj, jenž aktivně pracuje se zákaznickými komunitami a umožňuje získat rychlou a přesnou zpětnou vazbu ve formě recenzí.
„Recenze a hodnocení jsou jednou z našich klíčových služeb. Naše databáze recenzí je zdaleka největší na českém, potažmo evropském trhu. Spojení s takovým partnerem nám proto dává smysl,“ říká Tomáš Braverman, CEO Heureka Group, která loňský rok zakončila s půlmiliardovým ziskem a vydala rekordní dluhopisy.
Testuj.to na trhu funguje od listopadu 2018, dle posledních hospodářských výsledků loni zaznamenalo tržby ve výši 870 tisíc korun se ztrátou 1,7 milionu korun. Heureka do firmy vložila přibližně pět milionů korun výměnou za 15% podíl s možností navýšení na 40 % do dvou let spolupráce. Společnost tak byla oceněna na 35 milionů korun.
„My získáme nový zdroj kvalitních recenzí a nové možnosti spolupráce se otevírají také pro naše partnery, kteří díky tomu získají přístup k systému, který jim zprostředkuje kontakt ke komunitě testerů,“ vysvětluje Braverman. Pod jeho vedením se loni Heureka zároveň odštěpila od prodělečné Mall Group a pod stejnými akcionáři působí samostatně.
Nově bude na českém trhu Heureka spolupracovat se zmíněným projektem Testuj.to, do jehož čela se postaví Eva Čejková. Osmatřicetiletá podnikatelka nástroj vyvinula na základě předchozích zkušeností s komunitou Ženy s.r.o. Po pěti letech budování totiž měla se svým týmem představu o tom, jak zjednodušit a automatizovat proces testování produktů a získání ověřených a objektivních recenzí.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsDíky Testuj.to tak mají e-shopy nástroj, který jim umožňuje pracovat se zákaznickými komunitami a získat zpětnou vazbu na produkty a služby nebo generovat recenze. Plug-in řešení je podle jeho tvůrců vhodné pro jakýkoli webový portál a s mikroinfluencery dokáže pracovat za zlomek finančních i časových investic. Alespoň ve srovnání s tvorbou a programováním vlastního řešení.
„Po vstupu na trh a oslovením obchodních partnerů bylo příjemným zjištěním, jaký zájem Testuj.to vyvolalo,“ říká Čejková. „Otázka nalezení strategického partnera, který umožní další rozvoj Testuj.to, se začala realizovat s nárůstem objemu dat. Heureka nám především umožní další technický vývoj a také expanzi na evropské trhy.“
Ambicí Testuj.to je poskytovat nejkvalitnější agregovaná data o důvěře zákazníků v celém segmentu e-commerce a do projektu zapojit co nejvíce oborových komunit. Díky vzájemnému spojení tak Heureka svým zákazníkům nabídne ještě více produktových recenzí na širším komunitním portfoliu, jako jsou například rybáři, zdravotní sestry, podnikatelky, kutilové nebo senioři.
„Růst spojením s jinými zajímavými firmami máme v našem dlouhodobém plánu. Jsme v situaci, kdy máme apetit nakupovat, a tak se rozhlížíme po trhu,“ doplňuje na závěr šéf Heureky Tomáš Braverman.