Po Facebooku se mění také LinkedIn. Největší profesní síť světa přichází s novým designem a nabídne i Stories

Filip HouskaFilip Houska

new-linkedin

Foto: LinkedIn

Sociální síť LinkedIn se zaměřuje na pracovní spojení

0Zobrazit komentáře

Je tomu jen několik týdnů, co Facebook plošně nasadil zcela nový design svého webového rozhraní, který je přehlednější a nenabízí tolik rušivých prvků. Teď se o něco takového pokouší i LinkedIn, který nejenže přepracuje grafickou podobu v prohlížeči, ale také spustí vlastní verzi takzvaných Stories, které dnes patří k hojně využívanému formátu pro prohlížení fotek a videí.

Ačkoliv LinkedIn tolik neláká mladou generaci, která na sociálních sítích jako Instagram, TikTok nebo Facebook hledá primárně zábavu, i tak si udržuje základnu více než 700 milionů aktivních uživatelů, jež se poohlíží zejména po pracovních nabídkách a chtějí se profesně vzdělávat. Právě v tom tkví jeho síla a za téměř 18 let provozu se stal nedílnou součástí života všech „profesionálů“.

Není proto divu, že se LinkedIn, který v roce 2016 koupil Microsoft za 26,2 miliardy dolarů, snaží průběžně doplňovat své rozhraní o nové funkce, díky nimž by se lidé mohli lépe propojovat, rychleji hledat relevantnější pracovní nabídky nebo se přehledněji orientovat v profilech. Teď, v době, kdy je sháňka po práci kvůli pandemii o to větší, přichází s několika zásadními novinkami.

linkedin-filtr

Foto: LinkedIn

Nové filtrovací rozhraní

li-cc

Foto: CzechCrunch

Oficiální profil CzechCrunch na novém LinkedInu

Dost možná nejviditelnější změnou je vzhled. LinkedIn – podobně jako Facebook – u své desktopové verze sází na rozhraní s ploššími prvky, které více zapadají do pozadí, jehož barva se mění z tradiční šedivé do nažloutlé. Právě díky decentnější grafice se budete intuitivněji orientovat a rychleji vyhledávat. Změnou prochází i horní lišta, byť potřebná tlačítka jsou zachována na stejných místech. Chystá se také tmavý režim.

Vzhledem k tomu, že je LinkedIn z velké části založen na vyhledávacích parametrech a filtrech, věnovala jim společnost zakladatele Reida Hoffmana velkou péči. Jak na webu, tak v mobilní aplikaci tudíž nově dostanete detailnější filtrovací pole, pomocí kterých si budete moci hledat lidi podle spojení, lokalit, aktuálního zaměstnaní a podobně. Nehledě na to, že vám budou vyskakovat relevantnější informace.

Teď už budou Stories téměř všude

Pravděpodobně největší novinkou chystaného redesignu LinkedInu je implementace takzvaných Stories, formátu, do kterého lze nahrávat fotky či videa včetně kreativních popisků a nechávat je přístupné po dobu jednoho dne. Ostatně stejně jako na Instagramu, Facebooku nebo Snapchatu, jenž s tímto formátem vyrukoval jako první.

Ty budou podle všeho fungovat výhradně v mobilní aplikaci, je ale možné, že časem dorazí také na desktop. Zajímavou chystanou funkcí je mimo jiné možnost zahájit videokonferenci přes Microsoft Teams, Zoom nebo BlueJeans přímo v soukromých zprávách. To se může hodit hlavně v dnešní době, kdy popularita videochatovacích služeb v důsledku doporučovaného sociálního distancování roste.

Teď je ale otázkou, kdy nový LinkedIn dorazí globálně ke všem uživatelům. Aktuálně má firma své nové funkce testovat výhradně ve Spojených státech a Kanadě a pak je přinese i do jiných zemí. Zda mezi nimi bude i Česko, to se dozvíme až časem. V redakci ale můžeme potvrdit, že první vlaštovka nového rozhraní už doletěla i na tuzemský trh.

linkedin-stories-1

Foto: LinkedIn

Stories dorazí i na LinkedIn

Diskuze (0)

Novinka

Anonym