Zásilkovna spouští vlastní výdejní boxy. Mohou stát kdekoliv, ovládají se mobilem a balíky přes ně půjde i posílat

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

zasilovna-zbox-min

Foto: Zásilkovna

Výdejní místo Z-Box od Zásilkovny je energeticky soběstačné a ovládá se přes mobilní aplikaci

0Zobrazit komentáře

Zatímco Česká pošta z některých menších měst a obcí po celé zemi odchází, konkurenční Zásilkovna dělá všechno proto, aby mohli její služby pro posílání zásilek využívat opravdu všichni. Nedávno oznámila, že si lidé přes její službu Mezi námi poslali už dva miliony balíků, a teď přichází s vlastními výdejními místy, aby bylo vyzvednutí zásilky co nejjednodušší.

Alza, Mall, Rohlík nebo Pilulka a nově i Zásilkovna. Nevyjmenováváme jen přední hráče tuzemské e-commerce scény, ale také firmy, které doručují nákupy mimo jiné do vlastních výdejních míst. Ta mají ve svém názvu obvykle slůvko „box“ a výjimkou není ani Zásilkovna, která na to však přeci jen jde trochu jinak.

Její Z-Boxy jsou unikátní tím, že jsou zcela soběstačné. Pohání je pouze solární panely a díky tomu mohou stát skutečně kdekoliv. Navíc se ovládají přes mobilní aplikaci, přes níž si již lidé zvykli vyplňovat adresu, když posílají balík. Tím pádem se zákazník ani nemusí ničeho dotýkat a ťukat do displeje. Klíčové zároveň je, že přes Z-Boxy bude možné zásilky nejen přijímat, ale podobně jednoduše také podávat.

zasilovna-zbox-jenstejn-min

Foto: Zásilkovna

Jedno z prvních výdejních míst Z-Box od Zásilkovny se nachází ve středočeské obci Jenštejn

„Revoluční technologie Z-Boxů umožňuje jejich provoz v podstatě kdekoliv. Pro nás se tak otevírá obrovská příležitost doručovat zásilky do míst, kam jiní doručovat nechtějí, neumí nebo zde své služby omezují,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a šéfka holdingu Packeta, do něhož rychle rostoucí logistická služba spadá.

Skupina do vývoje Z-Boxů, které si vytvořila kompletně in-house, investuje desítky milionů korun a mimo výše zmíněných odlišností budou fungovat na stejném principu jako třeba AlzaBoxy, Mall Boxy, Pilulka Boxy nebo Rohlík Pointy. Otevřené budou pro zákazníky nonstop a objeví se nejen v menších městech a vesnicích, ale také v developerských rezidenčních a komerčních projektech, obchodních centrech či náměstích a parkovištích.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Stanou se přirozenou součástí sítě našich klasických výdejních míst a pomohou nám pokrýt další velké území České republiky. Zákazníkům opět výrazně zvýšíme komfort doručování zásilek,“ doplňuje Kijonková, která chce se svým týmem do konce roku spustit až 150 Z-Boxů. Díky tomu by se měl celkový počet výdejních míst Zásilkovny v Česku vyšplhat zhruba na 3 800.

První Z-Box již vyrostl ve středočeské obci Jenštejn, která má tisíc obyvatel a je ideálním příkladem místa, kde vidí Zásilkovna příležitost rozšířit své služby. Nechat si doručit balík do moderního výdejního místa přitom bude stejně drahé jako na jakékoliv jiné výdejní místo firmy. Pro vyzvednutí balíku je nutné mít nainstalovanou aplikaci Zásilkovna a zapnuté Bluetooth, díky čemuž se aplikace automaticky spáruje a otevře schránku se správnou zásilkou.

simona-kijonkova2

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

Podobně jako konkurenční řešení je také Z-Box variabilní v tom, jak může vypadat. Zásilkovna počítá se dvěma až šesti sloupci, přičemž každý sloupec má deset schránek se třemi různými velikostmi. Do verze se šesti sloupci, tedy šedesáti schránkami, může firma dle svých propočtů doručit až 10 tisíc zásilek ročně. Aktuálně již po republice stojí 11 Z-Boxů a další mají v nejbližších týdnech rychle přibývat, v příštím roce už je chce firma počítat v jednotkách tisíc.

V loňském roce zvládla celá skupina přepravit 19 milionů zásilek, přičemž letos již během prvních devíti měsíců toto číslo o několik milionů překročila a plánuje zakončit celý rok na více než dvojnásobku. Obrat se v roce 2019 vyšplhal téměř na 1,3 miliardy korun a letos Packeta očekává tržby ve výši 2,5 miliardy korun.

Okurková sezona letos není, hlásí Zásilkovna. Přes službu Mezi námi lidé poslali už dva miliony zásilek

Peter BrejčákPeter Brejčák

simona-kijonkova3

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

0Zobrazit komentáře

Loni v dubnu představila česká logistická společnost Zásilkovna službu Mezi námi, ve které umožňuje posílání zásilek mezi fyzickými lidmi. V podstatě tak začala konkurovat České poště a na trhu se podle nově publikovaných dat těší velké oblibě – v počtu přepravených zásilek překonala milník dvou milionů kusů. První milion byl překonán přibližně po roce fungování letos v květnu, druhý milion pak byl pokořen už během pouhých čtyř měsíců.

„Služba Mezi námi s mobilní aplikací, která umožňuje doručování zásilek mezi fyzickými osobami, se těší velké popularitě. Vypovídá o tom výrazný nárůst přepravených zásilek za poslední čtyři měsíce, které by měly být z pohledu logistiky okurkovou sezonou, přesto byl přes aplikaci doručeno v tomto krátkém období jeden milion zásilek,“ komentuje Simona Kijonková, CEO holdingu Packeta, do kterého spadá i Zásilkovna.

Mobilní aplikací Mezi námi si podle vyjádření firmy v Česku a na Slovensku dosud stáhlo 600 tisíc lidí. Zásilkovna u této služby sází na jednoduchost, kdy zákazník vyplní všechny potřebné údaje pro odeslání zásilky právě přes aplikaci a na podacím místě firmy sdělí pouze vygenerované heslo. Na samotnou zásilku nemusí nic psát ani lepit.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Cena služby začíná na 65 korunách, patří tak k nejnižším na trhu a dokáže odesílat i zásilky na dobírku, která je v tuzemsku pořád populární. Velkou výhodou služby je zároveň hustá síť výdejních a podacích míst, kterých Zásilkovna provozuje přes pět tisíc, z toho na 3 500 v České republice. Jejich počet by se měl do konce roku navýšit na čtyři tisíce, v Evropě na celkových 6 800.

lubo-lionel-mvp

Přečtěte si takéFotbal v USA nabírá na síle. STRV vymysleli novou appku pro liguUdělali aplikaci se Schwarzeneggerem. Teď čeští STRV lépe propojí fanoušky i s Lionelem Messim

Zásilkovně, respektive její mateřské skupině Packeta, se dlouhodobě daří rychle růst také v tržbách, jen za první polovinu letošního roku vyrostla dvojnásobně a těsně minula hranici jedné miliardy korun. Za celý rok pak očekává tržby ve výši 2,5 miliardy a ještě letos chystá spuštění dalších novinek.

„Plánujeme například spustit hodnocení řidičů při doručení na adresu a slevové kódy. Těšit se mohou také všichni, kdo nemohli službu využívat, protože nemají chytrý telefon. Pro ně bude nově dostupná přes webovou aplikaci, která umožní také snadnější podávání více zásilek najednou,“ říká produktový manažer David Pertl.