Česká e-commerce a její raketový růst. Podívejte se na záznam konference CzechCrunch Onlajn
Pokud lze jmenovat jednu tržní oblast, která z pandemie těží maximum, je to e-commerce. Internetové obchodování a vše s tím spojené za poslední měsíce vyrostlo takovým způsobem, který překvapil i ty největší optimisty. Dá se říct, že snad všechny firmy, jež byly na tuto masivní změnu zákaznického nákupního chování připraveny, z tempa e-commerce musely benefitovat.
Právě na téma e-commerce a její proměny na českém trhu jsme včera uspořádali další konferenci CzechCrunch Onlajn. Na ní jsme si pozvali zástupce vybraných tuzemských e-shopů, logistických společností i firem, které internetové obchody tvoří, aby mohli k celé situaci nabídnout svůj konkrétní pohled.
Bavili jsme proto jak o rekordních prodejích a novém spotřebitelském chování, tak ještě efektivnější digitalizaci, propracovanější logistice nebo expanzi. Do toho navíc nepočítáme řadu dotazů, které na jednotlivé spíkry mířily ze stran diváků. O tom všem se ale brzy rozepíšeme v nadcházejících článcích.
„Už na začátku roku rostla e-commerce v Česku meziročně o 20 %. Během první vlny až o 39 %, v říjnu pak o 31 %. Čeká nás mimořádné období,“ říká @tomas_braverman z @heurekacz na konferenci CzechCrunch Onlajn, kterou můžete sledovat na https://t.co/sKN5ps7Nyk.
— CzechCrunch (@czechcrunch) November 3, 2020
Celá konference byla vysílána živě. Pokud jste ji ovšem nestihli nebo si chcete zkrátka oživit vše, co na ní z úst Tomáše Bravermana z Heureky, Jitky Dvořákové z CZC, Tomáše Havryluka z Alzy, Ondřeje Krátkého z Liftaga a dalších zaznělo, můžete si nyní pustit její záznam a pomocí tzv. časových stop vybírat přesně ta jména, která vás nejvíce zajímají.
Témata a timeline jednotlivých speakerů:
Financování a chytré vedení e-shopu
- Jan Laštůvka (Lemonero) – 0:05:15
Česká e-commerce v datech: Co kupujeme, když jsme doma
- Tomáš Braverman (Heureka) – 0:20:27
Jak jsme měnili strategii a rostli v CZC
- Jitka Dvořáková (CZC) – 0:41:43
Budoucnost gastronomického sektoru je online
- Igor Třeslín (Storyous) – 0:59:25
Jako houby po dešti aneb jak rychle vznikají české e-shopy
- Radek Hudák (Shoptet) – 1:21:38
Tržiště je trendy aneb jak se v Česku prodává móda a nábytek online
- Milan Polák (Zoot) + Pavel Vopařil (Bonami) – 1:56:30
Promyšlená logistika jako klíč k úspěšnému e-shopu
- Tomáš Havryluk (Alza) + Ondřej Krátký (Liftago) – 2:18:02