Historický úspěch. #martyisdead od Mall.tv je prvním českým seriálem, který vyhrál televizní cenu Emmy
Ve spojitosti s úspěchy české audiovizuální tvorby v zahraničí se typicky mluví pouze o účasti na festivalech nebo filmových cenách, snad vůbec ale o televizních Emmy. To se ode dneška změní. Prestižního televizního Oscara totiž v kategorii krátkometrážního seriálu poprvé v historii vyhrálo české dílo. Seriál #martyisdead od Mall.tv překonal silnou konkurenci z Austrálie, Argentiny i Singapuru.
O překvapení se thriller od dva roky staré internetové televize postaral, už když byl i přes silnou konkurenci z desítek zemí nominován. Dostal se tak do společnosti těch nejprestižnějších projektů, jaké lze na obrazovkách zhlédnout od tvůrců z HBO nebo Netflixu. Mall.tv a celý produkční tým tak předvedli, že je česká televizní tvorba schopná zaujmout nejen místní, ale i světové publikum.
Seriál #martyisdead díky svému krátkému formátu jednak představuje zajímavý přístup k žánru thrilleru a jednak na něj nahlíží prizmatem vysoce relevantního tématu kyberšikany. Její obětí se zde stane patnáctiletý Marty, který zemře na samotném začátku děje. Přesto je hlavním hrdinou seriálu díky videím, co po sobě zanechal. Ty se také stanou základem vyšetřování jeho smrti.
Vzhledem k žánrovému pojetí je o to více překvapivé, že se seriálu podařilo zvítězit nad typicky oceňovanými dramaty. „Těší nás, že česká žánrová produkce uspěla v tak velké celosvětové konkurenci,“ řekli producenti seriálu Vratislav Šlajer a Milan Kuchynka.
Česká republika tak nyní poprvé nahlédne mezi smetánku světové televize. Hlavní ceny, které se předávaly před dvěma měsíci, mají sice samozřejmě viditelnější status, přesto však může úspěch #martyisdead představovat otevření stavidel české produkci v zahraničí. Tam se dosud dostaly spíše jen drahé koprodukce z tvorby HBO jako Pustina nebo Bez vědomí.