Lidé nechtějí čekat u pokladen. V Kauflandu, Globusu i Tescu stále více skenují zboží s mobilem v ruce
Kaufland letos v létě přišel se zajímavou novinkou, která sice na trhu není úplným zjevením, ale fanoušky moderních technologií a inovací určitě potěší. Německý řetězec v srpnu představil možnost skenovat zboží mobilem, vkládat jej rovnou do tašky a u pokladny již jen zaplatit telefonem částku, kterou mu aplikace naúčtovala.
Takzvaný K-Scan testoval Kaufland původně ve dvou prodejnách – v Praze na Jarově a v Olomouci. A právě tam se měl tento způsob nakupování, který už znají například zákazníci Globusu a Tesca, osvědčit natolik, že se řetězec rozhodl k jeho rozšíření. K-Scan spustí ve více než 30 dalších prodejnách.
„V současné době takto nakupují už tisíce lidí, a to jen několik týdnů od spuštění. Podle našich analýz provede zákazník s mobilní aplikací v průměru tři nákupy za dva týdny,“ líčí mluvčí Kauflandu Renata Maierl, podle které je největší přednostní samoobslužného nakupování přehlednost a úspora času.
Aktuálně samoobslužný nákup se službou K-Scan v zapojených prodejnách denně využívá šest až dvanáct procent zákazníků. Do statistiky jsou však zahrnuté i nákupy s ručním skenerem, které fungují v principu stejně, jen člověk místo svého telefonu a jeho fotoaparátu využívá speciální ruční skener dostupný u vchodu do obchodu.
„Hlavní výhodou je fakt, že máte nákup uložený v tašce a v expresní zóně si pouze zvolíte formu platby a můžete zamířit domů. Jde o moderní způsob, který je navíc velmi komfortní a hygienický,“ vysvětluje Renata Maierl s tím, že rozšiřování nakupování přes mobilní aplikaci bude realizováno v jednotlivých vlnách.
Nyní je možné takto nakoupit ve všech obchodech v Praze, Brně, Ostravě, Pardubicích, Plzni, Českých Budějovicích, Jihlavě, Karlových Varech, Kladně, Liberci a Znojmě. Od 23. listopadu si novinku užijí i zákazníci prodejen v Hradci Králové nebo Zlíně a od 2. prosince také v Humpolci a v Písku.
Globus jde ještě dál
Jak již bylo zmíněno, podobnou službu nabízí také hypermarket Globus. I ten má svou mobilní aplikaci, kterou mohou zákazníci od roku 2018 využívat ve všech 15 pobočkách. Aktivně aplikaci Můj Globus využívá více jak 145 tisíc zákazníků a jak firma prozradila pro CzechCrunch, na celkovém obratu má aplikace společně se samostatnými skenery Scan&Go úctyhodný 40% podíl.