ČSOB si pochvaluje vývoj Mall Pay. Jeho odložené platby vyrostly dvojnásobně, aktivně je využívá 60 tisíc lidí
Odložené platby fungující na principu „nakup teď, zaplať později“ se u českých zákazníků těší stále větší oblibě. Průkopníkem na tuzemském trhu je startup Twisto, který minulý týden oznámil získání investice ve stovkách milionů korun, ale na paty se mu snaží šlapat Mall Pay z dílny internetové skupiny Mall Group a ČSOB, která se nyní pochlubila čísly za loňský – a nepřekvapivě rekordní – rok.
I díky získání licence na poskytovaní platebních služeb a vydání vlastních karet se podařilo mladé službě zprostředkovat v roce 2020 platby v řádu nižších stovek milionů korun. Celkově šlo o 130 tisíc plateb, meziročně tak jde o dvojnásobek. Počet všech uživatelů Mall Pay se přiblížil čtvrt milionu, z nichž je aktivně nakupujících 60 tisíc a průměrná výše nákupu se pohybovala okolo 1 200 korun.
„Minulý rok jsme zakončili v řádech nižších stovek milionů. Je třeba si uvědomit, že tato suma vychází z nákupů realizovaných takřka výhradně s pomocí odložené platby coby zákazníkem vybrané platební metody a e-shopu, nikoli pomocí skipovacích karet,“ popisuje pro CzechCrunch Adam Kolesa, ředitel Mall Pay.
Zároveň dodává, že karty si od října aktivovala více než tisícovka klientů. „Nákupy pomocí skipovacích karet, které budou asi pětkrát častější a výrazně větší, jsou v celkové částce nákupů zastoupeny minimálně s ohledem na start našich nových účtů s kartami až v posledním kvartálu minulého roku,“ doplňuje.
V současné chvíli je Mall Pay, který napůl vlastní Mall Group a ČSOB, ve ztrátě. Do černých čísel by se mělo podle plánu překlopit za dva roky. Klíčové pro dosažení tohoto milníku je vybudovat bázi klientů, kteří prošli ověřovacím procesem a využívají některý z pokročilých účtů s vysokým limitem. Takových měl tuzemský fintech ke konci roku dva tisíce – pro profitabilitu by však potřeboval řádově více.
„S ohledem na to, že jsme produkt pro tyto klienty představili až v polovině října, to však můžeme považovat za úspěch. Jedná se o plnění spíše optimistického scénáře,“ pochvaluje si Kolesa a přiznává, že má jeho služba pořád co vylepšovat, například v průchodnosti ověřovacího procesu či mixu služeb.
Pozitivním vlivem pro profitabilitu Mall Pay mají být nové B2B produkty, jako například v prosinci představené pojištění prodávaných produktů. Celkově s ním spolupracuje 160 e-shopů a dalších online služeb, které mají řešení na odložené platby integrované přímo do platební brány a lze ho tak využít i bez karty. V meziročním srovnání to představuje pětinásobný nárůst partnerů a letos by se měla překonat hranice tří stovek.