Z 5 na 100 milionů korun za rok. České menstruační kalhotky Snuggs vystřelily a poprvé je koupíte i v drogerii
Na začátku roku 2020 Linda Šejdová a Tomáš Zahradník plánovali, že jejich startup Snuggs čeká relativně pozvolný, zhruba čtyřnásobný růst. O jejich unikátní menstruační kalhotky se ale nakonec strhl tak velký zájem, že firma vyrostla skoro dvacetinásobně a loňský rok zakončila s tržbami dosahující na téměř 100 milionů korun. A rok 2021 by pro Snuggs neměl být o nic pomalejší.
„Vůbec jsme to nečekali. Začátkem roku jsme měli cíl udělat obrat 20 milionů, hned na jaře jsme ho museli upravit na 50 milionů, v létě znovu výrazně na 70 milionů. A dopadlo to ještě o dost lépe,“ přiznává s úsměvem pro CzechCrunch Linda Šejdová, spoluzakladatelka Snuggs. V řeči čísel to vedle téměř stomilionových tržeb znamená 140 tisíc prodaných kalhotek.
Český startup rozvířil vody v intimním světě, do něhož zhruba před dvěma lety vstoupil se superabsorbpčními a zároveň nepropustnými kalhotky, které mohou ženám během menstruace nahradit vložky či tampóny. Rok 2020 pak definitivně ukázal, že se svým produktem Šejdová se Zahradníkem tzv. uhodili hřebíček na hlavičku.
„Ukázalo se, že Snuggs řeší fundamentální problém, který chtějí menstruující lidé vyřešit, ať už se děje cokoliv. Startupovou hantýrkou jde o pain-killer, ne vitamín,“ popisuje Tomáš Zahradník a dodává, že pandemie jeho startupu zásadněji nepomohla, ale naštěstí ani neuškodila. Čísla každopádně mluví jasně a ve Snuggs si pochvalují, že se jim rapidní růst podařilo ukočírovat.
„Máme radost, co dokážeme s malým, ale super efektivním a sehraným týmem. První půl rok jsme odpracovali ve čtyřech, nyní nás je kolem deseti. Koncem roku by nás mělo být dvacet. Kapacitu výroby jsme zvýšili na pětinásobek,“ dodává šestadvacetiletý Zahradník a prozrazuje, že letošní rok začal pro Snuggs dalšími rekordy.
Jen během ledna, tedy jediného měsíce, dokázala firma prodat stejně kalhotek jako za prvních pět měsíců loňského roku. Šlo zhruba o 30 tisíc kusů, což je necelá pětina celého roku 2020. Plány na tento rok tak hned nabraly jasnější kontury. „Museli jsme se poučit a dát si cíl, který nebudeme muset každý kvartál navyšovat. Takže každý rok dvojnásobek,“ říká pětadvacetiletá Šejdová.