Rohlík prodlouží čerstvost potravin. Na ovoce nanese unikátní rostlinnou ochrannou vrstvu od amerického startupu

Tomáš Čupr, zakladatel online supermarketu Rohlik.cz

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Snaha o minimalizaci odpadu a stále větší důraz na to, aby v koši zbytečně nekončilo nespotřebované jídlo, jsou ve společnosti cítit stále více. Pomoci svým zákazníkům chce v tomto ohledu také největší tuzemský online supermarket Rohlik.cz, který nově nasazuje technologii od amerického startupu Apeel. Výsledkem má být prodloužení čerstvosti vybraných potravin.

O tom, že stačí jeden speciální postřik a ovoce jen tak neshnije, jsme psali před rokem. Tehdy startup Apeel Sciences nabral čtvrt miliardy dolarů a nyní se svou unikátní jedlou vrstvou, jež má zajistit větší ochranu potravin, přichází také do Česka. V Rohlíku díky ní dokáží údajně až dvojnásobně prodloužit životnost ovoce.

„Respekt k životnímu prostředí a dlouhodobá udržitelnost je pro nás na prvním místě. Proto jsme se rozhodli pro spolupráci se společností Apeel. Nabízí technologii, která nemá obdoby nejen na našem českém trhu, ale i na dalších trzích, kde Rohlík působí,“ říká komerční ředitel Rohlik Group Olin Novák. Ovoce ošetřené zmíněnou technologií bude k dispozici i v nabídce maďarského a rakouského Rohlíku.

A jak funguje technologie od Apeelu v praxi? Jedná se o ochrannou vrstvu, jež se může na ovoce a další potraviny nanést postřikem, namáčením či nátěrem, přičemž neobsahuje žádnou škodlivou chemii. Je totiž vyrobena pouze z rostlinných složek, které se přirozeně nachází ve slupkách, dužině i semenech ovoce a zeleniny.

Když se taková vrstva například na ovoce nanese, zamezí se tím vstřebávání kyslíku, což je proces vedoucí k odpařování vody z ovoce. Výsledkem je, že se uvnitř plodů déle udrží žádaná šťavnatost. Prvními produkty, které začnou v Rohlíku ošetřovat nenápadnou ochrannou vrstvou, se stanou pomeranče. Nikterak by tím dle vyjádření firmy neměl být ovlivněn jejich vzhled, vůně ani chuť.

Důraz na ochranu planety

„Jsme nadšení, že jsme se stali partnery Rohlik Group, kde si uvědomují, že dát zákazníkům více času na vychutnání čerstvých potravin je lepší pro naši planetu i pro jejich podnikání,“ komentuje James Rogers, ředitel společnosti Apeel. „Ochranná vrstva z rostlinných složek prodlužuje životnost některých potravin na dvojnásobek. Zákazníci Rohlíku proto budou mít přístup k vysoce kvalitním produktům, u kterých je mnohem menší pravděpodobnost plýtvání,“ dodává.

Pro Rohlík Tomáše Čupra, který začátkem března oznámil největší startupovou investici v české historii, jež mu pomůže dál expandovat a letos vstoupit také do Mnichova, je navíc důležitý i původ samotných pomerančů. Odebírá je od španělského pěstitele Iberhanse-NaturGreen, který provozuje tzv. bio-inkluzivní hospodářství. Jedná se o model zemědělské produkce, který zaručuje dodržování přirozených a udržitelných postupů šetrných k životnímu prostředí.

Důraz na ochranu životního prostředí a šetrnější zacházení Rohlík ukázal také u své nové značky mléčných produktů, kterou začal ve svém online supermarketu před pár týdny nabízet. V nabídce privátní značky Miil zákazníci najdou 28 produktů od sýrů přes jogurty a zakysanou smetanu až po mléko, přičemž cílem Rohlíku je, aby u těchto produktů stoprocentně neutralizoval uhlíkovou stopu.

„Uvědomujeme si, že obecně všechny produkty zatěžují životní prostředí. Ale to neznamená, že s tím nebudeme něco dělat. Naším cílem je proto 100% neutralizace této uhlíkové stopy. Tím, že snižujeme plánovanými opatřeními naši obecnou zátěž a zbylou uhlíkovou stopu kompenzujeme pomocí výsadby stromů,“ představuje ambici nové značky Olin Novák.

miil-rohlik

Privátní značka mléčných produktů Miil od Rohlik.cz

Foto: Rohlik.cz

Rohlík se v tomto případě spojil s organizací CI2, která spočítala výši uhlíkové stopy pro každý jednotlivý produkt značky Miil. Tato data najde zákazník v detailu každého produktu, přičemž online supermarket ve spolupráci s CI2 vybere projekty výsadby stromů, které finančně podpoří. Vedle toho v Rohlíku řeší i šetrnější výrobu vstupních surovin a obalového materiálu, dopravu všemi směry a také likvidaci obalů.

Za první měsíc prodeje výrobků z nové značky došlo podle Rohlíku k vyprodukování 155 tun oxidu uhličitého. „Abychom byli schopni neutralizovat uhlíkovou stopu, kterou výrobky Miil během jednoho roku vyprodukují, bude třeba vysadit přibližně 2 200 stromů,“ dodává komerční ředitel Rohlik Group. Nově začne online supermarket své mléčné produkty nabízet také v Maďarsku, kde funguje jako Kifli.hu, i na rakouském Gurkerl.at. Do Německa plánuje vstoupit letos v červnu jako Knuspr.de.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.