Slovenské Nettle.ai nabírá na vývoj pokročilých chatbotů milion eur. Pomalu dobývá i Česko

Peter BrejčákPeter Brejčák

nettle-ai_team-2

Foto: Nettle.ai

Marek Košta, Peter Galiovský a Andrej Greguš, zakladatelé startupu Nettle.ai

0Zobrazit komentáře

Slovenský startup Nettle.ai se na první pohled může zdát jako jen jeden z mnoha, jež se věnují vývoji chatbotů. Tříletá firma se však už stihla zařadit mezi špičku řešení konverzačních technologií s využitím umělé inteligence ve středoevropském regionu. Byla globálně vůbec první společností, které Google povolil nasazení chatbotů v reklamních bannerech.

Teď růst, marketing a doplnění produktového portfolia podpoří nově získaná investice. Jeden milion eur, tedy přibližně 26 milionů korun, do firmy vložili investoři přes crowdfundingovou platformu Crowdberry, známé investicí například do GymBeamu nebo Footshopu, s přispěním Venture to Future Fund, za nímž stojí slovenské ministerstvo financí a Evropská investiční banka.

„Chceme stavět na naší konkurenční výhodě, kterou je náš vlastní software, schopnost navrhnout a nasadit funkčního chatbota klientovi na klíč a naše unikátní partnerství,“ popisuje Andrej Greguš, který Nettle.ai zakládal společně s Markem Košou, Peterem Galiovským, Ferem Karikou a Richardem Gugou.

investicia_podpis_nettle_crowdberry_vff

Foto: Nettle.ai

Podpis smlouvy o investici se zástupci Nettle.ai, Crowdberry a VFF

Startup díky investici rozšíří své portfolio produktů kromě chatbotů, mailbotů a voicebotů také na vertikálně orientované konverzační rozhraní, což by mu mělo umožnit další škálování byznysu. Mezi tyto první „krabicové“ produkty patří chatbot pro prodejce automobilů nebo řešení na vymáhání pohledávek.

Nettle.ai v komunikaci se zákazníky už využily společnosti jako Eset, Samsung, 365.bank nebo Jaguar Land Rover. První klienty začíná nabírat také v tuzemsku, konkrétní jména však zatím zmiňovat nemůže. Podle vyjádření pro CzechCrunch má však společně s partnerem smlouvu s první bankou, telekomunikačním operátorem a soutěží v tendru na jednu pojišťovnu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Z byznys hlediska firma v roce 2019 dosáhla tržeb ve výši 90 tisíc eur s vykázanou ztrátou devět tisíc eur, podle Greguše byly loňské výnosy Nettle.ai výši 160 tisíc eur bez DPH, podle aktuálního kurzu přes čtyři miliony korun. Plány pro letošní rok, stejně jako kdy je očekávané překlopení do zisku zatím nekomentuje, vše totiž startup aktuálně ladí s novými investory.

„Vývoj firmy pozitivně ovlivňuje také dynamika trhu, který je poháněný technologickým pokrokem a automatizací. Jen samotný trh chatbotů předpokládá celosvětově růst na úrovni 30 procent a do roku 2025 by měl dosáhnout hodnoty 15 miliard dolarů. Právě v tom vidíme obrovský potenciál na uplatnění inteligentních řešení, jaké vyvíjí i Nettle.ai,“ popisuje Michal Ondrišek, partner Crowdberry.

Firmy mnohem více chrání svá data. Brněnská Safetica díky tomu vyrostla o polovinu a střeží téměř 400 tisíc zařízení

Peter BrejčákPeter Brejčák

richard-brulik-min

Foto: Safetica

Richard Brulík, ředitel brněnského startupu Safetica

0Zobrazit komentáře

Pandemický rok přinesl přesun lidí na práci z domova nebo odkudkoliv, což výrazně zvýšilo potřebu firem řešit zabezpečení a předcházet možnému úniku dat. Takovým způsobem loňský rok hodnotí brněnská technologická společnost Safetica vyvíjející software na ochranu před ztrátou dat, jež meziročně vyrostla o 56 procent a celkový objem prodaných licencí se u ní vyšplhal na rekordních 163 milionů korun. Ve stejném období získala o 49 procent klientů více a počet chráněných zařízení přesáhl 380 tisíc ve 120 zemích.

Podle svého vyjádření Safetica během loňského roku navázala na dlouhodobý trend stabilního růstu, kdy se od roku 2017 dostal meziroční růst jen jednou pod úroveň 50 procent. Podobný vývoj očekává také letos, už během prvních dvou měsíců totiž zaznamenala meziroční nárůst o 128 procent. Svůj obrat, který se oproti objemu prodaných licencí liší, firma nekomentuje.

„Lokální protipandemická opatření v jednotlivých státech na nás neměla významnější dopady. Naopak díky přesunu zaměstnanců na home office se společnosti často začaly více zajímat o to, jak jsou zabezpečena jejich data a jaká rizika pro ně vyvstávají ze vzdáleného přístupu, zvláště v kombinaci s využíváním soukromých zařízení zaměstnanců,“ vysvětluje úspěšný rok ředitel Richard Brulík.

Ten do své funkce nastoupil před rokem na jaře, jen krátce po oznámení Safeticy o dalším investičním kole ve výši 40 milionů korun vedeném fondem Impulse Capital investora Ondřeje Tomka. V brněnské technologické firmě vlastní 55 procent, celkově již Safetica od investorů získala 200 milionů korun.

safetica-2017-min

Foto: Safetica

Tým brněnské společnosti Safetica

Získaný kapitál chtěla Safetica využít zejména na navýšení kapacit, know-how a do rychlejšího vývoje produktu. V oblasti tzv. data loss prevention (DLP) zajišťuje ochranu dat před chybami zaměstnanců i zlým úmyslem (insider threat protection), odhaluje potenciální rizika a předchází únikům.

Cílem firmy je stát se na globálním trhu jedním z lídrů na poli bezpečnosti dat. Pro větší rozšíření produktu a posílení svého růstu teď pracuje i na nové SaaS verzi, jež jí umožní poskytovat uživatelům zabezpečení přímo z cloudu. Mezi klienty Safeticy, která vznikla v roce 2007 a na globálním trhu působí od roku 2012, patří Bauhaus, DPD, BMW Invelt, Jablotron či Generální inspekce bezpečnostních sborů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

lego-nike-dunk

Přečtěte si takéNové tenisky Nike jsou z LEGO kostek. Takhle vypadajíNové tenisky Nike jsou z LEGO kostek. Dvě slavné značky rovnou ukázaly, jak vypadají

V dalším rozvoji firmě pomohou také personální posily, například nový ředitel marketingu Pavel Šarbort anebo nový obchodní obchodní ředitel Jiří Matouch, bývalý ředitel EMEA Inside Sales Avastu. Safetica tak do svých řad získává ředitele obchodu se zkušenostmi v oblasti cybersecurity, jeho hlavním úkolem bude zejména spuštění produktů ve zmiňovaném SaaS modelu.

„SaaS model pro Safeticu dává obrovský smysl. Mnoho klientů může odrazovat vysoká počáteční investice, která je často pro kvalitní bezpečnostní technologie nutná. SaaS model jim v tomto vychází vstříc, cash flow společnosti neohrozí vysoká investice a na naši ochranu dat tak dosáhne více zákazníků a menších společností. Zároveň nám tento model vyhovuje i z pohledu snadnosti implementace, updatů či podpory,“ komentuje Matouch.