Startupy jsou motorem inovací. Ambiciózní desítka se ve Zlíně utká o vítězství v Creative Business Cupu
Loňský vítěz Creative Business Cupu Jan Sláma, který stojí za startupem faceUp
Globální konkurenceschopnost České republiky závisí na schopnosti inovovat a tvořit tak přidanou hodnotu, startupy přitom mají schopnost rychle se adaptovat na změny a jsou jedním z hlavních motorů technologických inovací. Z tohoto důvodu agentura CzechInvest organizuje další ročník soutěže Creative Business Cup, v níž se 30. března utká desítka mladých firem. CzechCrunch je mediálním partnerem akce.
Od Památníku Tomáše Bati ve Zlíně se budou startupoví soutěžící snažit přesvědčit odbornou porotu i širokou veřejnost o tom, že právě oni budou Česko nejlépe reprezentovat na globálním finále, jež se letos odehraje online z Kodaně.
Do mezinárodního finále postoupí jen jeden zástupce, který tam bude soutěžit po boku loňského lokálního vítěze, aplikace na boj proti šikaně na školách a později i ve firmách Nenech to být. Mezinárodní finále jejím autorům z brněnského FaceUp Technology odepřela pandemie, ale letos se dočkají náhradního termínu souběžně s vyvrcholením aktuálního ročníku. A už výhra v národním kole pro ně byla důležitým milníkem.
„Creative Business Cup byla první soutěž, kde jsme prezentovali Nenech to být i jako whistleblowingovou platformu pro firmy. Vítězství v národním kole nám přineslo mediální pozornost, hlavně nás ale utvrdilo v tom, že naše platforma je na nejlepší cestě obstát i jako globální produkt v korporátním prostředí. Od té doby sbíráme klienty po celém světě a působíme už na čtyřech světadílech,“ popisuje Jan Sláma z FaceUp.
Letošní desítku startupů, jež působí v kreativních průmyslech, tvoří například dva zástupci, kteří zábavnou formou řeší propojení lidí se zrakovým postižením se širokou veřejností – Play by Ears pomocí audioher v telefonu, Labyront prostřednictvím haptické deskové hry.
Téma udržitelnosti spojuje Kave Footwear, jež vyrábí tenisky z odpadu a kávové sedliny, Nilmore, nový druh cirkulární textilie, a Jedlý kelímek, který nahrazuje plastové kelímky sušenkou s podobnými vlastnostmi.
Platforma Artinii propojuje vlastníky filmových práv s pořadateli projekcí a diváky. Spojení tradičního řemesla a moderních technologií zase ukazují hardwarové startupy Leitners Watch, jenž vyrábí chytré hodinky, a Undout, jehož tvůrci vzali nápad šéfa Facebooku a vyvinuli nový typ budíku s cílem zlepšit kvalitu spánku.