Kde to jde, pouze po kolejích. Francie chce kvůli leteckým emisím řešit vnitrostátní přepravu výhradně vlaky
Země galského kohouta je proslavená svými rychlostními vlaky, které jsou schopny dopravit pasažéry z jedné strany Francie na druhou jen za několik málo hodin. Druhou nejrychlejší možností je využít některou z vnitrostátních leteckých linek, což by se však nyní mohlo s novým zákonem trochu zkomplikovat.
V prvním čtení byl totiž francouzskými zákonodárci schválen zákon, na základě kterého bude nutné tam, kde je to možné, zvolit pro vnitrostátní přepravu vlak. Toto omezení je součástí rozsáhlejší legislativní změny týkající se klimatu, která je ve Francii momentálně projednávána.
Ve svém přesném znění zakazuje cestujícím přepravovat se letecky na těch trasách, které lze vlakem absolvovat za 2,5 hodiny a méně s výjimkou letů, na které navazuje další spoj. A byť se to může zdát jako svazující pravidlo, v praxi se toto nařízení týká přesně pěti tras z Paříže do Lyonu, Nantes, Bordeaux, Remeše a Marseille.
Jak informuje BBC, zákon chce omezit emise, které má na svědomí právě vnitrostátní letecká přeprava. Cílem Francie je do roku 2030 redukovat objem emisí o 40 procent oproti množství, které bylo produkováno v 90. letech. Na studování jízdních řádů vlaků je ovšem prozatím čas. Zákon totiž ještě musí projít senátem.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs