Natland buduje velkou módní skupinu. K Zootu přikupuje za stovky milionů Bibloo a Urban Store
Jak plánovali, tak činí. Investiční skupina Natland Tomáše Rašky se v módním byznysu neplánuje zastavit pouze u Zootu a nyní k němu v transakci za stovky milionů korun přikupuje další dva tuzemské internetové hráče. Společně s obchody Zoot, Different a nově také Bibloo a Urban Store dokáže rostoucí módní skupina obsloužit trh čítající 200 milionů zákazníků na čtrnácti trzích.
Vše se děje v rámci společnosti Company New spadající do skupiny Natland. Ta se v předchozích letech významně podílela na záchraně e-shopu Zoot, který nakonec majetkově částečně propojila s jiným tuzemským e-shopem Differentem. Šéfem obou firem se stal Milan Polák, spoluzakladatel druhého jmenovaného, avšak hledání synergií a příležitostí pro další růst tím neskončilo.
Company New nyní v rámci obchodu za stovky milionů korun koupila 100% podíl ve společnosti Digital People, která provozuje online prodejce módy Bibloo a Urban Store. Ti se přitom spojili koncem roku 2019, aby se taktéž mohli dál rozvíjet společnými silami a využívat vzájemného know-how i zázemí. Nyní budou všechny obchody fungovat pod jednou střechou.
„Spojení znamená mimo jiné další rozvoj služeb založený na maximálním využívání kombinace online prodejních kanálů s kamennými Výdejnami radosti, kde si zákazník může módní kousky vyzkoušet a kterými konkurence nedisponuje. Zároveň také znamená širší škálu možností spolupráce pro B2B partnery prostřednictvím marketplace. Přináší i mnoho synergií v rámci celé skupiny,“ uvedl Tomáš Raška, zakladatel skupiny Natland.
Zmíněné Výdejny radosti byly přitom původně jedním z vícero důvodů, proč Zoot nezvládl svůj rychlý růst a před definitivním krachem ho nakonec musel zachraňovat právě Natland. V rámci reorganizace byly odepsány stovky milionů korun v pohledávkách, mezi nimiž bylo i mnoho těch od věřitelů, kteří si zakoupili nezajištěné dluhopisy. Pod vedením Milana Poláka nyní ale jde obrozený Zoot za jasným cílem, a tím je vydělávání peněz.
Do černých čísel se mu historicky nedařilo dostat, což by se nyní mělo změnit. Loni Zoot utržil 550 milionů korun a letos v březnu se mu podařilo dostat na nejlepší čísla od roku 2019. Pomáhá mu v tom i nová strategie, týkající se právě výdejen radosti, které se Zoot rozhodl provozovat především ve spolupráci s partnery. To snižuje provozní náklady a zároveň díky tomu může s kamennými výdejnami, kde si mohou zákazníci zboží také vyzkoušet, firma rychleji expandovat.