Úspěšné spojení Bibloo a Urbanstore. Módní skupina letos utrží 1,4 miliardy korun, chystá nový e-shop i aplikaci

Peter BrejčákPeter Brejčák

bibloo-store2-min

Foto: Bibloo

Bibloo Concept Store v OD Kotva

0Zobrazit komentáře

Před rokem došlo na českém online módním trhu k velkému spojení sil. Módní portál Bibloo koupil konkurenční Urbanstore s cílem zařadit se minimálně mezi tři nejvýznamnější hráče segmentu, což se skupině působící v deseti evropských zemích patrně podařilo. I díky spojení totiž zaznamenává nejvyšší tržby své historie. Bibloo těží zejména z online prodejů a společně s Urbanstore letos vykazuje meziroční růst přijatých tržeb o 42 procent.

Celková výše tržeb z online prodejů tak má atakovat 1,4 miliardy korun. Původní odhad skupiny pro rok 2020 z loňského prosince byl sice o 100 milionů korun vyšší, což se však podle vyjádření firmy pro CzechCrunch týká celého retailu skupiny, nejen internetových prodejů. Předpoklad splnění plánu na 1,5 miliardy korun tak prý platí i přesto, že trh za sebou nemá klidné časy způsobené zejména zavřenými kamennými prodejnami.

„Pomyslnou černou kaňkou v našich jinak úspěšných aktivitách představuje nepříznivá situace u našich retailových jednotek, které pochopitelně trpí tvrdými vládními opatřeními a s nimi spojeným odlivem zákazníků, což můžeme jen těžko ovlivnit,“ uvádí CEO skupiny Martina Kudláčková.

Například největší tuzemský konkurent Zoot letos očekává tržby kolem 550 milionů korun, avšak v jeho případě jde o čísla očištěná o vratky. „V hrubých tržbách s DPH uděláme letos kolem 1,8 miliardy korun. Po vratkách bez DPH, což je číslo, které mi pro komunikaci vždy používáme, bude kolem 550 milionů korun,“ uvedl pro CzechCrunch šéf Zootu Milan Polák. Bibloo na naši žádost o doplnění očištěných čísel pro lepší porovnání nereagovalo. Srovnání s významnými zahraničními hráči se pak dělá těžko, Zalando, About You nebo H&M své online tržby za Českou republiku nepublikují.

„Velkým pozitivem je, že se nám kontinuálně daří zvyšovat poměr tržeb ze zahraničních mutací a posilovat naši přítomnost na těchto trzích,“ pochvaluje si letošní výsledky Kudláčková, která vedení skupiny Bibloo obohatila po třinácti letech strávených ve Sportisimu, kde byla z pozice ředitelky nákupu zodpovědná za produktovou strategii.

„Martina nastoupila na pozici CEO a ve vedení ji doplnil David Štěpánek na pozici provozního ředitele. Hlavními cíli nového vedení je kontinuální rozšiřování produktové nabídky ve fashion a sportswear segmentech,“ doplňuje k novinkám v managementu spolumajitel a akcionář Bibloo a Urbanstore Petr Liesner.

Skupina má v nadcházejícím období v plánu další rozvoj a expanzi, jednou z největších novinek má být spuštění nové podoby e-shopu a na něj navázané mobilní aplikace.

Aktualizace 17. 12. 15.00. Doplnili jsme vyjádření šéfa Zootu Milana Poláka včetně očekávaných hrubých tržeb jeho firmy s DPH, které lze přímo srovnávat s údaji zveřejněnými společností Bibloo. Původně jsme porovnávali čísla očištěná a neočištěná o vratky. Za nepřesnost se omlouváme.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym