Herní konzoli Nintendo Switch představila japonská společnost poprvé v roce 2017 a prakticky hned se stala v herní komunitě oblíbeným produktem. Teď Nintendo na svůj původní populární model navazuje a představuje variantu s větším displejem, který zůstává prakticky ve stejně velkém těle, ale díky OLED displeji nabídne lepší barvy. Nové Nintendo Switch vyjde v říjnu a bude stát 350 dolarů.
Japonská videoherní společnost představila nový model Switche po dlouhých měsících spekulací. Označuje ho jako Nintendo Switch (OLED model), protože právě OLED displej je jedním z hlavních vylepšení. Standardní Switch, který zůstává i nadále v nabídce, nabízí 6,2palcové LCD, přičemž ten nový přichází rovnou se sedmipalcovou obrazovkou, avšak stejným rozlišením 720p.
Nové Nintendo Switch OLED dorazí ve dvou barevných variantách, buď s bílými ovladači Joy-Con, nebo s tradiční červeno-modrou kombinací, a bude o 50 dolarů dražší než standardní Switch. České ceny zatím nejsou známé, nicméně do prodeje má jít minimálně ve světě 8. října, přičemž v Česku můžeme s ohledem na současné ceny počítat zřejmě s cenovkou atakující 10 tisíc korun.
Foto: Nintendo
Nintendo Switch má nastavitelný stojánek pro hraní na stole
Nintendo Switch OLED přichází s lépe nastavitelným stojánkem, takže není problém položit velký displej na stůl a ovladače si vzít do ruky. Vedle klasického handheldového hraní pak nový model obsahuje také dokovací stanici pro připojení k televizi, nově včetně vestavěného LAN portu pro online hraní. Interní úložiště bude mít dvojnásobnou kapacitu 64 GB a nový model má mít také vylepšené audio.
Nepotvrdily se však spekulace, že by mohlo Nintendo v nové konzoli přijít i s vyšším výkonem. Nejspíš proto zůstává při připojení k televizi přes HDMI rozlišení 1080p jako u standardního Switche, žádné 4K se tedy nekoná. Stejná zůstává také výdrž baterie, kterou Nintendo udává ve výši až devíti hodin. Proti standardnímu Switchi je OLED model jen velmi nepatrně delší a o zhruba 23 gramů těžší.
Nová konzole vyjde 8. října, tedy ve stejný den jako připravovaná hra Metroid Dread, přičemž hráči mohou počítat, že kompatibilní budou s novým Nintendem Switch OLED všechny stávající hry i Joy-Cony ze standardního modelu. V nabídce Nintenda doplní nejnovější konzole jak již zmíněný původní Switch představený v roce 2017, tak menší Nintendo Switch Lite. To je v prodeji od roku 2019, stojí zhruba 6 tisíc korun a nelze ho připojit k televizi, ani mu odepnout ovladače.
https://www.youtube.com/watch?v=4mHq6Y7JSmg
Foto: Nintendo
Nintendo Switch OLED nabídne dokovací stanici pro připojení k TV
Cyberpunk 2077 se krátce po vydání koncem loňského roku zapsal do historie – naneštěstí ale ne způsobem, jaký jeho vývojáři zamýšleli. Jedna z nejočekávanějších her poslední doby totiž zažila jednu z nejhorších premiér, jakou videoherní průmysl pamatuje. Věci dokonce došly až ke kompletnímu stažení Cyberpunku z obchodu Sony a žalobě ze strany akcionářů. Půl roku po katastrofálním vydání se snad ale blýská na lepší časy a ambiciózní kyberpunkové RPG se vrátilo na PlayStation, byť s velkým upozorněním.
„Uživatelé edice pro PlayStation 4 mohou i nadále mít problémy s výkonem, současně však stále pracujeme na zlepšení stability napříč platformami,“ hlásí polské studio CD Projekt Red, které za Cyberpunkem stojí. Ačkoliv se hra do PlayStation Storu vrátila po půl roce od bezprecedentního stažení, Sony od jejího hraní na PS4 stále odrazuje. Pro lepší zážitek prý mají hráči přejít na PS4 Pro nebo rovnou PS5. Cyberpunk 2077 zkrátka pořád není úplně za vodou.
Ještě krátce před vydáním se přitom zdálo, že vše je na nejlepší možné cestě. Po několika odkladech byla konečně potvrzena premiéra, PC verze hry se dostala do rukou recenzentům a většina z nich byla nadšená. Mluvilo se sice o několika nedostatcích v budování rozsáhlého světa nebo umělé inteligenci generovaných postav, ale imerzivní příběh, velká otevřená mapa a grafické zpracování působily skvěle.
S prvními hráči mimo média ale přišly problémy. Jejich herním avatarům najednou na ulici mizelo oblečení, auta létala nebo projížděla skrz zdi, některým dokonce kvůli chybějící postavě nešlo dokončit některé úkoly a pokročit v příběhu. Na konzolích minulé generace šlo všechno ještě mnohem dál. Hra běžela pomalu, sekala se a grafika vypadala naprosto strašně.
Foto: CD Projekt Red
Jednu z postav ve hře Cyberpunk 2077 ztvárnil Keanu Reeves
Do týdne po vydání tak CD Projekt Red spustil velký program na vrácení peněz a následovaly stejné kroky Microsoftu a Sony. Výrobce PlayStationu se přitom rozhodl k ještě radikálnějšímu kroku. Ve snaze ochránit potenciální hráče před zklamáním Sony dokonce Cyberpunk 2077 úplně stáhlo ze svého online obchodu. Ačkoliv proti tomu část komunity protestovala, pro mnohé šlo o odstranění téměř nehratelného titulu.
Později se ukázalo, že vedení CD Projektu se zaměřovalo hlavně na marketing a sliby akcionářům, podle čehož také nastavovalo časovou osu vydání hry. Pro samotné vývojáře ale byly stanovené termíny, které s nimi nikdo pořádně nekonzultoval, naprosto nereálné. Realističtější odhady vydání hry byly o mnoho měsíců později. Něco podobného nepřímo přiznal i spoluzakladatel polského studia Marcin Iwiński, když v lednové veřejné omluvě všechnu vinu směřoval na sebe a vedení firmy.
Zároveň s omluvou zveřejnil i novou časovou osu vývoje Cyberpunku s plánovanými opravami, bezplatnými rozšířeními a vydáním verze pro konzole nové generace. První patch vyšel už o týden později, podle hráčů však zdaleka nenaplnil jejich očekávání a některé zásadní aspekty pořád nefungovaly správně. Na další se pak čekalo až dva měsíce, protože studio se kromě jeho náročnosti muselo navíc vypořádat s velkými útoky na svou infrastrukturu.
Do oprav hry se mezitím pustila také rozsáhlá komunita tzv. moderů, kteří mohou díky nástrojům herního studia vytvářet mody, tedy vlastní úpravy a obsah do hry, a sdílet je s ostatními hráči. Opravy a záplaty moderů dokonce zlepšovaly stav Cyberpunku rychleji než práce samotných vývojářů. Je jasné, že titulu se kolem sebe i přes problémy podařilo vytvořit silnou komunitu. Byť by bylo samozřejmě lepší, kdyby se nemusela podílet na správném běhu obrovského mainstreamového titulu.
Cyberpunk se jasně zlepšuje, byť stále čelí velkým výzvám
Oficiální březnový patch konečně posunul stabilitu Cyberpunku výrazněji kupředu. Zlepšila se hratelnost, počítačem řízené postavy začaly s hráči více a efektivněji spolupracovat, opravily se nedostatky v oceňování úspěchů a podobně. Vylepšení se dočkaly také konkrétní mise, v nichž dosud některé akce hráče nespouštěly správné skripty nebo ho uzamkly do bezvýchodné situace.
Nedlouho po opravách se objevila i informace, že o vrácení peněz nakonec požádalo jen kolem třiceti tisíc lidí, vedle 13,7 milionu prodaných kopií za první měsíc poměrně mizivé číslo. CD Projekt měl ale brzy čelit dalším výzvám. Kvůli pádu ceny akcií studia se už od loňského prosince objevovaly návrhy na žaloby ze strany investorů. Vedení firmy prý o špatném stavu hry dobře vědělo, a přesto se na jejím vydání rozhodlo neoprávněně obohatit, zatímco akcionáři tratili.
Foto: CD Projekt Red
Jednu z postav ve hře Cyberpunk 2077 ztvárnil Keanu Reeves
V květnu se ukázalo, že skutečně podaná čtveřice žalob byla sloučena do jedné hromadné. CD Projekt samozřejmě reagoval se záměrem bránit se nařčením z podvodu, vzhledem k vyjádřením některých zaměstnanců o znalosti problémů to ale možná nebude mít jednoduché. O měsíc později navíc následovala další špatná zpráva – hackerům se podařilo ukrást zdrojové kódy her Cyberpunk 2077 a Zaklínač 3 i herního enginu RedEngine a množství interních informací.
Místo toho, aby se v Polsku plně soustředili na vývoj a opravy, museli se vypořádávat s další krizí ohrožující budoucnost jejich know-how. Stále se přesně neví, jak rozsáhlý hack byl a jaký objem dat se nakonec dostal do oběhu, každopádně to ale přispívá k náročnému období CD Projektu. Součástí uniklých informací totiž byla i série interních videí ukazujících mnoho chyb ve hře. Jelikož měly pocházet z doby několika měsíců před vydáním, nahrávají výše zmíněným žalobcům, podle nichž byl špatný stav Cyberpunku dobře známý.
Foto: CD Projekt Red
I přes problémy se Cyberpunk 2077 velmi dobře prodává
Obecně Cyberpunk 2077 doplatil na celý soubor problémů. Hra měla vyjít právě v době přechodu na novou generaci konzolí, počítalo se ale s širokou podporou. Vývoj už tak velmi rozsáhlého světa tedy musel probíhat pro mnoho různých platforem, od staršího PlayStationu a Xboxu přes PC až po nové konzole. Ani teď, půl roku po vydání, hra není zcela přizpůsobená pro všechny původně zamýšlené hráče.
Finanční stránka celé dosavadní ságy ovšem představuje zcela jiný příběh. Jak jsme psali v dubnu, CD Projekt zažil ekonomicky nejúspěšnější rok ve své historii, a meziročně dokonce šestkrát zvýšil svůj zisk. Cyberpunk 2077 měl jeden z největších startů v RPG žánru vůbec. Byť odhady čísel za tento rok jsou zatím vcelku nízké, s dalšími opravami, chystanými přídavky a očekávanou aktualizací pro konzole nové generace by měla firma stabilně růst.
Jistě tomu dopomůže i návrat do PlayStation Storu. Hodnota akcií CD Projektu se i v souvislosti s tím za poslední měsíc poměrně stabilizovala a dále neklesá. Ke konci roku, kdy už by měla být poměrně široká dostupnost nových konzolí PlayStation a Xbox, se konečně chystá verze plně využívající jejích schopností. Cyberpunk 2077 tak má po svých strastiplných začátcích stále šanci na vykoupení a důstojnější pozici v herním světě.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.