9 měsíců projektu PostHeads

Pavel HoralíkPavel Horalík

postheads2
0Zobrazit komentáře

Lukáše Kořínka a jeho agenturu Bubble netřeba představovat. Všichni také určitě ví, že se Lukáš a jeho tým pustil do projektu PostHeads, který vzešel z vnitřní potřeby agentury vyvinout si nástroj, který bude sloužit pro správu sociálních médií a vzájemnou komunikaci s klienty.

Postheads má za sebou 9 měsíců fungování v uzavřené beta verzi:

„Čas od spuštění PostHeads jsme využili primárně k optimalizovaní každého detailu a přidávání nových funkcí. V současné době ke všem projektům přistupuje přes 200 lidí, kteří nám poskytují pravidelný feedback. Do konce roku dokončíme finální verzi podpory sociální síťě Facebook, následně PostHeads otevřeme a začneme se věnovat marketingu a proaktivnímu businessu. V průběhu prvního kvartálu 2014 též spustíme podporu pro všechny další klíčové sociální sítě a typy obsahu“… přibližuje situaci Lukáš.

Projekt je nyní soběstačný a pokryje veškeré náklady na 7 lidí, kteří se mu věnují. Z toho 3 pracují na full-time, další 4 jsou částečně využíváni ze zdrojů agentury Bubble. Aktivních účtů je kolem 20. Jedná se např. o agentury Group M nebo WMC Grey a klienty Pernod Ricard ČR/SR, Škoda Auto, Curaprox nebo Karlovarské Minerální Vody. Další a další se o PostHeads zajímají nebo testují v ostrém provozu.

Denně údajně dorazí několik nových žádostí o využívání nástroje, celkově se jedná až o několik tisíc zájemců z celého světa. A to se, dle Lukášových slov, zatím nerozběhl marketing:

„Prozatím jsme žadné reklamní kampaně ani cílené PR nespouštěli, pouze jsme se zaměřili na podrobnou přípravu uvedení produktu na internet, který nám vygeneroval značný zájem s de facto nulovými investicemi. Hodně si o této před-přípravy slibujeme. Především po otevření PostHeads se nám tato práce zúročí a přinese uživatele“

Od ledna se začne tým soustředit na prodej produktu, rozjezd marketingu, partnerské sítě a samotné rozšiřování týmu.

„Rádi bychom se v průběhu dalšího roku pohybovali mezi 50 až 100 prodanými licencemi. Primárně pro větší agentury a klienty, které se starají o větší portfolio značek, kde má nástroj největší přínos,“ uzavírá Lukáš Kořínek.

Na závěr snad můžeme prozradit, že podle všeho v současné době krouží kolem projektu několik zajímavých a potenciálních investorů. O podrobnostech vás budeme určitě informovat.

Investor Jack Altman o Twitteru a šílených valuacích startupů

Michal PtáčekMichal Ptáček

twitter_1
0Zobrazit komentáře

Vinařství Válka

Přečtěte si takéMladí manželé spolu stáčí víno do plechovek a provokují ČechyOna zpívala operu, on dělal v rodinném vinařství. Teď spolu stáčí víno do plechovek a provokují Čechy

Jack Altman, investor působící ve společnosti Hydrazine Capital, sepsal zajímavý článek na téma „Proč je vstup Twitteru na burzu špatný pro startupy“, který je plný zajímavých myšlenek. Vybrali jsme a volně přeložili ty nejzajímavější z nich.

Valuace startupů začínají být totálně odstřižené od reality a investoři se soustředí výhradně na finální odměnu, přičemž ale téměř vůbec neberou v potaz daný risk.

Hodnota startupů jako Snapchat nebo Pinterest se pohybuje okolo 4 miliard dolarů pro každý z nich. Evernote má hodnotu 2 miliardy dolarů, Airbnb taktéž. Path je oceněn na 500 milionů dolarů. Jen pro porovnání, největší těžební společnost na světě Peabody Energy, která vlastní téměř 10 miliard tun uhlí má hodnotu zhruba 5 miliard dolarů.

Obecně panující představa je taková, že ačkoliv investice do startupů v počátečních fázích jsou tak trochu šílená hra, investoři vědí co dělají, protože přeci provádějí opravdu důkladné finanční analýzy, a proto jejich valuace musí odpovídat realitě. Takže když má twitter hodnotu 25 miliard dolarů a jeho velikost je X, další startup musí mít přeci hodnotu 250 milionů dolarů, protože jeho velikost je 0.01x.

Investoři vidí ostatní investory bohatnout na miliardových exitech a chtějí kousek i pro sebe.

Možná, že Twitter má opravdu hodnotu 25 miliard dolarů, Snapchat 4 miliard dolarů a Path 500 milionů dolarů. Sice by mne to šokovalo, ale možná opravdu ano. Skutečný problém je ale v tom, že stále více žijeme ve světě, kde jsou technologické firmy ohodnocovány na základě slibů ohledně budoucího růstu, který je však v realitě těžko uvěřitelný a splnitelný.

Celý článek v originále najdete zde.