Aby byly matky méně izolované. Aplikace Mamio jich sdružuje 15 tisíc a nabírá první miliony
„V našem regionu mají mámy k dispozici jen zastaralá a nepřívětivá fóra. To jsme chtěly změnit,“ říká spoluzakladatelka Laureen Höllge.
Vznikla s vizí, že si matky zaslouží lepší podporu v mateřství, než jakou najdou na zastaralých rodičovských fórech. Aplikace Mamio pomáhá již patnácti tisícům žen, které se jejím prostřednictvím mohou seznamovat podle věku svých děti i místa, kde žijí, a naleznou v ní bezpečný prostor pro sdílení zkušeností. Stávající funkce má doplnit průvodce mateřstvím garantovaný odborníky či personalizovaný doporučovací systém pro produkty a služby. A této vizi věří také investoři, kteří startupu poskytli první miliony.
Zainvestovaný startup: Mamio
Kdo investuje: Czech Founders VC a PurposeTech
Kolik a v jakém kole: V pre-seedovém kole získává Mamio 300 tisíc eur (7,4 milionu korun), z čeho 200 tisíc eur (5 milionů korun) vkládají Czech Fouders VC, 100 tisíc eur (2,4 milionu korun) vkládají PurposeTech.
Co startup dělá: Mamio je mobilní aplikace, která matkám umožňuje seznamovat se podle věku dítěte a lokality a sdílet mateřství. Vedle této služby a diskuzního fóra vznikne v Mamio také průvodce mateřstvím a personalizovaný doporučovací systém pro služby a produkty.
Jak funguje: Aplikace je pro uživatelky zdarma, příjmy plánuje právě z doporučovacího systému. „Cílem je, aby každá máma dostávala obsah na míru – ať už je to vzdělávací obsah, který jí předem řekne, co bude s dítětem ten měsíc nejspíš řešit, nebo tipy na služby a produkty, které doporučíme podle věku dítěte i typu mámy,“ komentuje spoluzakladatelka Mamia Johana Šperlová.
Sídlo startupu: Praha
Zakladatelé: Laureen Höllge, Johana Šperlová a Karel Hrdina
Jak je startup velký: Mamio pomáhá 15 tisíc uživatelkám v Česku, které si jej stáhly jen díky organickému růstu. Zprostředkovalo již přes 18 tisíc propojení a ženy více než 15tisíckrát sdílely své zkušenosti z mateřství.
Proč je to zajímavé: „Mateřství přináší nekončící výzvy, náročné změny a dosud neprozkoumanou úroveň komplexity. Mamio se snaží každou svoji uživatelku hluboce pochopit a nabídnout jí podporu,“ popisuje partner PurposeTech Zdeněk Fous.
„Vidíme, že Mamio našlo silnou potřebu, kterou zatím mámy nemají pokrytou a díky které mohou velmi efektivně růst. Byznysový potenciál vidíme právě v jejich schopnosti oslovit mámy s produkty a službami ve správný čas a tak, aby se nejednalo o otravnou reklamu,“ doplňuje Ivan Kristel z Czech Founders VC.
Na co startup využije investici: Na další rozvoj funkcí, růst uživatelské báze v Česku a na přípravu pro další expanzi.
Vše o startupových investicích
- Co se aktuálně děje? České startupové investice přehledně jednou měsíčně v newsletteru CCVC.
- Kdo již investici získal? Všechny investice posledních let najdete v databázi (CC+).
- Co se děje na trhu? Hlubší vhled a analýzy dat za uplynulý rok přináší projekt CC25: Startupové Česko.
- A kdo vůbec investuje? Více než stovka zástupců investorů a fondů v komplexní databázi (CC+).