Adobe začíná více šlapat do videa. Za desítky miliard korun kupuje službu Frame.io

Filip HouskaFilip Houska

frameio

Foto: Frame.io

Adobe kupuje cloudovou platformu Frame.io

0Zobrazit komentáře

Pro mnohé z nás je softwarový balíček Creative Cloud od Adobe naprosto esenciálním pracovním vybavením. Ať už jde o Photoshop pro vylepšování fotek, Illustrator pro vektorovou grafiku, nebo Premiere Pro pro úpravu videí, Adobe v oblasti kreativního designu a editování dokáže uspokojit i ty největší profesionály. Nyní své už tak bohaté portfolio doplní o další software. A neváhá za něj zaplatit desítky miliard korun.

Americká společnost Adobe za 1,27 miliardy dolarů (27,7 miliardy korun) koupí cloudovou platformu Frame.io. Ta umožňuje profesionálním editorům videí a dalším účastníkům projektů pracovat ve skupinách pomocí komentářů, anotací či žádostí o schválení, díky nimž mohou poskytovat zpětnou vazbu na dané dílo v reálném čase, což z podstaty zefektivňuje celou kreativní práci.

„Dnešní pracovní postupy s videem jsou nejednotné a k získání zpětné vazby od zainteresovaných stran se používá více nástrojů a komunikačních kanálů. Frame.io odstraňuje neefektivitu pracovních postupů s videem tím, že umožňuje nahrávání záznamů, přístup k nim a spolupráci se zainteresovanými stranami v reálném čase a v zabezpečeném a elegantním prostředí,“ uvádí Adobe k této akvizici.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Obchod by měl být zaplacen kompletně v „hotovosti“ (a nikoliv částečně z akcií firmy, což je jedním ze způsobů během kupování společností) a proběhne ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Díky němu Adobe získá do své nabídky další zásadní nástroj, s nímž může posunout oblast videotvorby. Těžit může také z toho, že Frame.io má přes milion uživatelů, mnohdy z řad mediálních i zábavních firem a světových značek.

Je však otázkou, zda se po dokončení tohoto obchodu nějak změní cena, kterou Frame.io (respektive Adobe) bude účtovat svým zákazníkům za používání. Aktuálně je možné používat omezenou verzi Frame.io zdarma nebo platit 15 až 25 dolarů měsíčně za neomezenou variantu s více funkcemi. Lze ovšem očekávat, že tyto plány budou někdy v budoucnu plynule integrovány do předplatného Creative Cloud.

S přispěním ČTK.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

OnlyFans bez pornografie. Oblíbená sociální síť ji bude blokovat, aby mohla získat peníze od investorů

Filip HouskaFilip Houska

onlyfans-1

Foto: CzechCrunch/A. Krivitskiy

OnlyFans začne od 1. října blokovat pornografický obsah

0Zobrazit komentáře

Populární internetovou službu OnlyFans, na níž si můžete za měsíční předplatné prohlížet prémiový obsah vašich oblíbených tvůrců, čeká poměrně velká změna. S účinností od 1. října totiž zakáže uživatelům publikovat sexuálně explicitní fotky a videa, tedy materiál, který se výraznou měrou propisuje na úspěchu této sítě. Má to ovšem jednu výjimku.

Ačkoliv britské OnlyFans začalo v roce 2016 „nevinně“ a sloužilo primárně jako místo pro sdílení fotek a klipů za poplatek, postupem let se z něj stal digitální prostor, kde velkou část tvořil pornografický obsah. Pokud například influencer nechtěl (nebo spíš nemohl) sdílet své odvážné pózy na Instagramu, vytvořil si účet na OnlyFans, kde to nikomu nevadilo. A ještě si za to nechal zaplatit.

Byť vedení OnlyFans nikde nepropagovalo, že jejich služba je rájem pro milovníky lechtivých fotek a videí, nemělo s tím žádný problém. Nepříjemnosti se ale začaly projevovat v letošním roce, kdy se firma snažila získat nové peníze na další rozvoj. Investoři a jiní partneři totiž nechtěli být spojováni se službou, kde se objevuje vesměs obsah pro dospělé, a proto investování odmítali.

Jednou z možností, jak si přízeň investorů získat, bylo mimo jiné podle magazínu TechCrunch nedávné spuštění mobilní aplikace OFTV, kde byl pornografický obsah zakázán a jež má sloužit pro „normální“ videa, například různé rozhovory, návody na vaření nebo k vyučování jógy. To ovšem nestačilo a získání nové investice, která by OnlyFans ohodnotila na jednu miliardu dolarů, se nadále komplikovalo.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Proto se OnlyFans na své hlavní platformě onlyfans.com rozhodlo k radikální změně. Od 1. října bude zakazovat jakýkoliv sexuálně explicitní obsah, byť dodává, že bude povolovat takzvané „nudes“, fotky a videa s nahými postavami. Více než 130 milionů uživatelů po celém světě tak potká nové nařízení, u něhož je šance, že některé z nich zcela odláká.

„Abychom zajistili dlouhodobou udržitelnost platformy a nadále hostili inkluzivní komunitu tvůrců a fanoušků, musíme upravit naše pokyny pro obsah. Tvůrci budou moci i nadále zveřejňovat fotky a videa obsahující nahotu, pokud budou v souladu s našimi zásadami přijatelného používání,“ uvádí OnlyFans ve svém oficiálním vyjádření.

Je ovšem otázkou, jak bude firma rozlišovat, co je „sexuálně explicitní obsah“ (jinak řečeno pornografie) a co není. Manuální selekce je v tomto případě kvůli množství denně publikovaného materiálu prakticky nemožná, a proto lze očekávat, že nasadí specifické algoritmy založené na umělé inteligenci, aby se o výběr (a případné mazání) staraly samy. K tomu ovšem OnlyFans nic nedodává.

Další neznámou je, zda se toto rozhodnutí negativně projeví na příjmech OnlyFans, na nichž se znatelně podílí právě předplatné od uživatelů. Loni britská firma zaznamenala čisté příjmy ve výši 375 milionů dolarů (8,2 miliardy korun), přičemž letos míří na 1,2 miliardy dolarů (26,2 miliardy korun) a během roku 2022 plánuje dosáhnout 2,5 miliardy dolarů (54,6 miliardy korun).