Adobe začíná více šlapat do videa. Za desítky miliard korun kupuje službu Frame.io

Adobe kupuje cloudovou platformu Frame.io

Foto: Frame.io

Pro mnohé z nás je softwarový balíček Creative Cloud od Adobe naprosto esenciálním pracovním vybavením. Ať už jde o Photoshop pro vylepšování fotek, Illustrator pro vektorovou grafiku, nebo Premiere Pro pro úpravu videí, Adobe v oblasti kreativního designu a editování dokáže uspokojit i ty největší profesionály. Nyní své už tak bohaté portfolio doplní o další software. A neváhá za něj zaplatit desítky miliard korun.

Americká společnost Adobe za 1,27 miliardy dolarů (27,7 miliardy korun) koupí cloudovou platformu Frame.io. Ta umožňuje profesionálním editorům videí a dalším účastníkům projektů pracovat ve skupinách pomocí komentářů, anotací či žádostí o schválení, díky nimž mohou poskytovat zpětnou vazbu na dané dílo v reálném čase, což z podstaty zefektivňuje celou kreativní práci.

„Dnešní pracovní postupy s videem jsou nejednotné a k získání zpětné vazby od zainteresovaných stran se používá více nástrojů a komunikačních kanálů. Frame.io odstraňuje neefektivitu pracovních postupů s videem tím, že umožňuje nahrávání záznamů, přístup k nim a spolupráci se zainteresovanými stranami v reálném čase a v zabezpečeném a elegantním prostředí,“ uvádí Adobe k této akvizici.

Obchod by měl být zaplacen kompletně v „hotovosti“ (a nikoliv částečně z akcií firmy, což je jedním ze způsobů během kupování společností) a proběhne ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Díky němu Adobe získá do své nabídky další zásadní nástroj, s nímž může posunout oblast videotvorby. Těžit může také z toho, že Frame.io má přes milion uživatelů, mnohdy z řad mediálních i zábavních firem a světových značek.

Je však otázkou, zda se po dokončení tohoto obchodu nějak změní cena, kterou Frame.io (respektive Adobe) bude účtovat svým zákazníkům za používání. Aktuálně je možné používat omezenou verzi Frame.io zdarma nebo platit 15 až 25 dolarů měsíčně za neomezenou variantu s více funkcemi. Lze ovšem očekávat, že tyto plány budou někdy v budoucnu plynule integrovány do předplatného Creative Cloud.

S přispěním ČTK.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.