Akcelerátor AceON opět hledá nadějné startupy. Do nejlepších je připraven také investovat
Přednášky na startupová témata, know-how od expertů i přístup k mezinárodní síti kontaktů. AceON, za nínž stojí Accace a Zaka VC, otevírá další kolo.
Co potřebuje začínající startupista? Nejčastější odpovědí bude kapitál na vývoj produktu, marketing, prodej, expanzi a síť kontaktů, které mu pomohou dostat byznys na vyšší úroveň. To vše nabízí AceON Accelerator, za nímž stojí mezinárodní poradenská společnost Accace a rodinný venture kapitálový fond Zaka VC. Společně jsou připraveni mladé podnikatele podpořit i přímou investicí.
Jarní kolo AceON Acceleratoru začíná v druhé polovině března a je otevřené pro týmy i jednotlivce z oblasti softwarových i nesoftwarových řešení a převážně ve fázi takzvaného pre-seed. Hlásit se ale mohou také startupy s již osvědčeným konceptem. Nutnou podmínkou je mít škálovatelný produkt s potenciálem rychlého růstu na globálním trhu.
Během dvouměsíčního programu AceON vybraným účastníkům zdarma nabídne přednášky s odborníky na témata jako oceňování, finance, vývoj minimálního životaschopného produktu (MVP), pitchování či například marketing. Kromě toho budou mít možnost požádat mentory o radu, k dispozici je řada expertů se zkušenostmi ze zmiňovaných oblastí a dalších.
„Snažíme se podporovat zakladatele startupů, kteří se nebojí výzev a tvrdé práce, jsou flexibilní a chápou, že k vybudování úspěšného startupu potřebují zjistit, co jejich zákazníci skutečně chtějí. A také přijmout fakt, že trh se neustále mění,“ říká Peter Pašek, spoluzakladatel AceONu.
Za AceONem stojí dvojice podnikatelů Peter Pašek a Jan Kasper. Pašek je ředitelem a partnerem konzultační společnosti Accace Slovensko a roky se věnuje podpoře startupů z pozice mentora i investora. Kasper je partnerem fondu Zaka VC, jenž má na startupy připravené stovky milionů korun a působí ve více než padesáti firmách v šesti zemích.
Kromě nich mezi mentory programu patří například šéf investiční komise Zaka VC Andrej Petrus, Slavo Tuleja z inovačního studia Kiuub, Bohumil Pokštefl, jenž vedl marketingový nástroj Kontentino, nebo Milan Novotný z CloudTalku, který propojuje call centra s umělou inteligencí a nedávno nabral přes 600 milionů korun.
Přihlášky jsou otevřené do čtvrtka 7. března, začátek hybridního programu, který probíhá fyzicky i online, je pak naplánovaný na 21. března. Koncem května se odehraje takzvaný Demo Day, kdy účastníci budou prezentovat své nápady a posun v byznysu před investory a dalšími experty z oboru.
Loňského jarního kola AceONu se účastnilo sedmnáct startupů a vzešly z něj dva vítězné týmy – testovací platforma využívající roboty na zlepšení vývoje a testování softwaru Wopee a Mapheim, který umožňuje tvorbu interaktivních map. „Účast pro nás byla obrovskou příležitostí pro zlepšení oblastí, u nichž jsme neměli dostatek času na rozvoj, ale jsou klíčové pro náš úspěch. Organizátoři byli motivovaní a naše spolupráce s nimi nám poskytla důležitý impuls ve startupové cestě,“ komentoval zakladatel Wopee Marcel Veselka.
„Mapheim a Wopee jsou příkladem toho, že i z našeho regionu vycházejí zakladatelé s velkými ambicemi prorazit na světovém trhu. Pomáhají řešit problémy a ‚hasit‘ poptávku zákazníků nejen na místní, ale i na mezinárodní úrovni. K tomu, aby mohli začít, však zakladatelé a jejich týmy potřebují nejen kapitál, ale také cenné know-how a kontakty. Právě zde může AceON zasáhnout a poskytnout jim podporu, ze které mohou čerpat ještě několik měsíců či let po skončení programu. Zároveň jsou kontakty, které získají v mezinárodním akcelerátoru, k nezaplacení,“ dodává Pašek.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.