Akviziční apetit miliardáře Slavomíra Pavlíčka neslábne. Od Michala Menšíka koupil agenturu Inveo

Letos už investiční skupina SPM ovládla módní značku Feratt, kliniku Galen Clinic a dřevozpracující společnost B. Turner. Teď koupila i agenturu Inveo.

mensik-pavlicek-mvp

Foto: SPM / Filip Houska/CzechCrunch

Michal Menšík a Slavomír Pavlíček

0Zobrazit komentáře

„Máme tři základní kritéria: česká firma, čeští lidé, český produkt. Každá naše investice musí tato pravidla splňovat,“ řekl v nedávném rozhovoru pro CzechCrunch miliardář Slavomír Pavlíček, který společně se svým byznysovým parťákem Markem Španělem vybudoval investiční skupinu SPM. Tam patří nejen největší české herní studio Bohemia Interactive, ale i různá média, startupy, farmy či módní značky.

Závěrem loňského roku skupina také získala administrativní komplex Palác Křižík na pražském Smíchově, a to za přibližně 1,5 miliardy korun. Takto velkou kancelářskou budovu už asi nekoupíme. Ale platí, že pokud se objeví nějaká zajímavá příležitost, tak proč ne. Kapitálu máme dost,“ doplnil Pavlíček s tím, že se SPM zajímá i o nájemní bydlení. Například loni koupila malý bytový dům s více než patnácti bytovými jednotkami.

Do portfolia SPM teď nejnověji přibyla česká digitální agentura Inveo, která doposud patřila pod miliardovou investiční skupinu V-Sharp Ventures podnikatele Michala Menšíka. Ten stojí i za logistickým startupem DoDo. „Prodej Invea je pro nás přirozeným vyústěním více než patnáctileté práce na budování silného hráče v oblasti e-commerce. Tato transakce potvrzuje, že tato strategie byla správná. Věřím, že nový vlastník naváže na naše hodnoty a posune Inveo ještě dál,“ tvrdí Menšík. SPM získává v agentuře stoprocentní podíl, hodnotu transakce se obě strany rozhodly nezveřejňovat. Podle odhadu CzechCrunche by se však mělo jednat o střední desítky milionů korun.

slavomir-pavlicek

Přečtěte si takéMiliardář Slavomír Pavlíček: Do politiky nechci, hokejový klub anoChtěl jsem od Jágra koupit Kladno, říká miliardář Pavlíček. Zbohatl na hrách, teď má média, farmy i startupy

Inveo poskytuje technologická i marketingová řešení klientům, mezi něž patří například L’Oréal, Teta, J&T Banka, Alpine Pro nebo Asko. Její klíčovou součástí je vlastní platforma Entilos, která slouží jako nástroj pro správu e-shopů. „Jsem rád, že můžeme na palubě SPM přivítat právě tuto agenturu. Velmi nás zaujala její inovativnost v oblasti technologického vývoje a marketingu. Toto know-how plánujeme využít napříč naším investičním portfoliem, ve kterém hraje oblast e-commerce klíčovou roli,“ uvedl Pavlíček.

SPM ukončila loňský rok s aktivy za více než 15 miliard korun. A nelení ani letos. V únoru doplnila svou divizi fashion, ve které už je módní značka Pietro Filipi, o českou společnost Feratt. V květnu pak uskutečnila dvě akvizice, konkrétně se jednalo o pražskou kliniku Galen Clinic a o rodinnou dřevozpracující společnost B. Turner z Mýta u Tachova. V divizi tradiční výroby už má SPM výrobce dřevostaveb a luxusního nábytku na míru Devoto a rovněž smaltovnu SPM Manufaktura.

Kromě zmíněných firem jsou součástí SPM také servery Echo24 a Hrot24, Radio Prostor, SPM Arena na Praze 5 nebo farmy Druhaz, Skřeněř či Struhy. A do čeho Pavlíček rád investuje osobně? „Mě baví módní průmysl a lokální výroba. Nezáleží mi na tom, jestli jde o šití bot a oblečení, dřevovýrobu nebo produkci potravin. A protože jsem bezlepkář, stali jsme se majiteli bezlepkové pekárny Doktor Pekař,“ doplnil v rozhovoru. Byl také blízko koupi hokejového klubu Rytíři Kladno. „Ale to mi nevyšlo,“ dodal lakonicky.