Apple kupuje aplikaci na rozpoznávání audioobsahu Shazam za 400 milionů dolarů
Technologický kalifornský gigant Apple pokračuje v expanzi na poli hudebního průmyslu. Dle reportu serveru Recode totiž kupuje Shazam, mobilní aplikaci pro online rozpoznávání hudebních skladeb, filmů a seriálů na základě audio nahrávek.
K celé situaci se obě strany zatím nevyjádřily, tudíž není oficiálně zveřejněna ani částka, nicméně podle dostupných informací má Apple za platformu, která měsíčně v průměru generuje 120 milionů aktivních uživatelů, zaplatit až 400 milionů dolarů (cca 8,6 miliard korun).
Pro Apple má tato akvizice hned několik výhod. V první řadě se jedná o zisk ověřených a funkčních rozpoznávacích technologií pro audioobsah, se kterými Shazam za dobu svého působení pokročil a přizpůsobil je i pro rozšířenou realitu v podobě platformy pro identifikaci různých produktů (knih, plakátů, reklamních spotů a tak podobně).
A právě tato funkce se může Cookově firmě velmi hodit, jelikož na technologii rozšířené reality velmi sází a dokazuje to zejména balíček nástrojů ARKit, na základě kterého vznikla již řada zajímavých aplikací.
Snaha o odrovnání konkurence
Potenciálním benefitem pro Apple (respektive pro streamovací službu Apple Music) může být i zrušení této aplikace, což by ve výsledku znatelně uškodilo konkurentům jako Spotify a Google Play Music. Těmto platformám totiž Shazam generuje podle deníku Wall Street Journal miliony odkazů denně a odstavením aplikace jako takové by mohl cupertinský gigant udělat jeden z důležitých kroků pro svou dominanci v oblasti streamingu.
Do budoucna má koupě Shazamu, kterou vyvinula londýnská společnost Shazam Encore, Applu ušetřit i peníze z komisních poplatků za to, že platforma po vyhledání konkrétního obsahu odkazuje uživatele na iTunes Store, kde jej mohou zakoupit. Tento proces ostatně generoval Shazamu většinu tržeb v minulém roce a zvedl prodej digitálních kopií o deset procent.