Apple posiluje svou streamovací službu. Přeplatil konkurenty a uvede místo kin v premiéře nový válečný film Toma Hankse
Po několika měsících karantény se po světě začínají opět pomalu otevírat kina, nabízejí ale jen naprosté minimum premiér. Bude trvat ještě nějakou dobu, než se studia i distributoři přestanou obávat velkých ztrát kvůli předčasně vydanému titulu. Platilo to i pro nový válečný film s Tomem Hanksem Greyhound: Bitva o Atlantik, který měl vyjít 12. června. Místo toho ale na něj práva v překvapivém zvratu získal Apple a uvede ho tak exkluzivně na vlastní streamovací službě.
Kapitán se modlí, zatímco nad hladinu rozbouřeného moře vystupují ponorky. Ostatní námořníci stojí v pozoru na palubách válečných lodí, nad nimiž letí bombardér. V Severním Atlantiku se schyluje k bitvě. Těmito záběry začíná upoutávka na snímek, v němž Tom Hanks nejen ztvárnil hlavní roli, ale také pro něj z knižní předlohy adaptoval scénář.
V jeho centru stojí americký námořní kapitán na první válečné misi ve vedení mezinárodního doprovodu bránícího obchodní konvoj před nacisty. Podle oficiální synopse se má děj soustředit na hrdinovu osobní cestu, snahu překonat vlastní pochybnosti bránící efektivnímu vedení námořnictva. Trailer však obsahuje i mnoho úryvků ze střetů mezi ozbrojenými silami válčících zemí.
Vzhledem k odhadovanému rozpočtu kolem 50 milionů dolarů nelze očekávat podívanou příliš bohatou na kvalitní speciální efekty. Samotné jméno Toma Hankse filmu nicméně propůjčuje určitou prestiž a automatický divácký zájem. Proto je získání distribučních práv na Greyhound pro Apple důležitým krokem. Zároveň se má jednat o dosud největší filmovou akvizici jablečné firmy, která na své streamovací službě Apple TV+ v dané kategorii zatím mnoho zajímavého nenabídla.
Válečný snímek měl být v kinech uveden společností Sony v první polovině června. Jako ovšem informoval magazín Deadline, ve světle koronavirových opatření se studio rozhodlo místo odsunutí premiéry titul nabídnout právě streamovacím službám. Už to je poměrně překvapivé, protože jiné případy vydání filmů online namísto kin byly provázeny rozjetými reklamními kampaněmi. Greyhound měl naproti tomu dostatek času distribuční strategii pozdržet.