Apple posiluje svou streamovací službu. Přeplatil konkurenty a uvede místo kin v premiéře nový válečný film Toma Hankse
Po několika měsících karantény se po světě začínají opět pomalu otevírat kina, nabízejí ale jen naprosté minimum premiér. Bude trvat ještě nějakou dobu, než se studia i distributoři přestanou obávat velkých ztrát kvůli předčasně vydanému titulu. Platilo to i pro nový válečný film s Tomem Hanksem Greyhound: Bitva o Atlantik, který měl vyjít 12. června. Místo toho ale na něj práva v překvapivém zvratu získal Apple a uvede ho tak exkluzivně na vlastní streamovací službě.
Kapitán se modlí, zatímco nad hladinu rozbouřeného moře vystupují ponorky. Ostatní námořníci stojí v pozoru na palubách válečných lodí, nad nimiž letí bombardér. V Severním Atlantiku se schyluje k bitvě. Těmito záběry začíná upoutávka na snímek, v němž Tom Hanks nejen ztvárnil hlavní roli, ale také pro něj z knižní předlohy adaptoval scénář.
V jeho centru stojí americký námořní kapitán na první válečné misi ve vedení mezinárodního doprovodu bránícího obchodní konvoj před nacisty. Podle oficiální synopse se má děj soustředit na hrdinovu osobní cestu, snahu překonat vlastní pochybnosti bránící efektivnímu vedení námořnictva. Trailer však obsahuje i mnoho úryvků ze střetů mezi ozbrojenými silami válčících zemí.
Vzhledem k odhadovanému rozpočtu kolem 50 milionů dolarů nelze očekávat podívanou příliš bohatou na kvalitní speciální efekty. Samotné jméno Toma Hankse filmu nicméně propůjčuje určitou prestiž a automatický divácký zájem. Proto je získání distribučních práv na Greyhound pro Apple důležitým krokem. Zároveň se má jednat o dosud největší filmovou akvizici jablečné firmy, která na své streamovací službě Apple TV+ v dané kategorii zatím mnoho zajímavého nenabídla.
Válečný snímek měl být v kinech uveden společností Sony v první polovině června. Jako ovšem informoval magazín Deadline, ve světle koronavirových opatření se studio rozhodlo místo odsunutí premiéry titul nabídnout právě streamovacím službám. Už to je poměrně překvapivé, protože jiné případy vydání filmů online namísto kin byly provázeny rozjetými reklamními kampaněmi. Greyhound měl naproti tomu dostatek času distribuční strategii pozdržet.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPrvním velkým studiem, které ohlásilo přesun svých filmových premiér na internet, byl v březnu Universal. Kinaři toto rozhodnutí pochopitelně nepřijali dobře. Jeden z největších řetězců kin dokonce odmítl promítat filmy společnosti poté, co její ředitel oznámil záměr snímky distribuovat online i na plátnech zároveň. Sony se podobné reakce prozatím obávat nejspíš nemusí, jelikož se zkrátka vzdalo práv, opakování takových rozhodnutí by ale mohlo být problematické.
Z hlediska Applu se naopak jedná o velkou výhru. Za cenu kolem 70 milionů dolarů se mu podařilo získat poměrně lákavý projekt, navíc prý v souboji s jinými streamovacími službami, které o něj měly logicky taktéž zájem. Jednoznačně se tak postavil do pozice firmy ochotné do filmů investovat více než lépe zavedení hráči jako třeba Netflix.
Na druhou stranu se není čemu divit. Apple TV+ totiž měla podle informací Bloombergu v únoru jen kolem 10 milionů předplatitelů, z nichž aktivních byla pouhá polovina. Konkurenční Disney+ přitom bylo spuštěno ve stejné době a v únoru se chlubilo 28 miliony diváků. O dva měsíce později to pak byl už téměř dvojnásobek. Na oněch 10 milionů předplatitelů ostatně vyskočilo hned během prvního dne.
Apple TV+ tedy sice za sebou má jednu z vůbec největších firem na světě, zejména kvůli nedostatku poutavého obsahu se jí však tento fakt příliš nedaří přetavit do vysoké sledovanosti. V Applu se proto podle Bloombergu rozhodli nakoupit i starší filmy a seriály, které by mohly pomoci zvýšit atraktivitu knihovny jeho streamovací služby. Ta v současnosti stovkám i tisícům hodin obsahu na Netflixu, HBO a Disney+ absolutně není schopna konkurovat. Akvizice Greyhounda by mohla být dalším indikátorem, že má Apple v plánu to změnit.