Apple se pravděpodobně vydá cestou augmentované reality místo reality virtuální

Filip HouskaFilip Houska

cook_0918
0Zobrazit komentáře

Technologický svět se k technologiím virtuální a rozšířené reality staví poměrně vstřícně. Vidí v nich budoucnost a příležitost ovlivnit nejen herní sféru, ale také běžné životy lidí. Na trhu je již několik firem, které ve svém portfoliu nabízí i speciální helmy, jež tuto technologii podporují.

Ať už se jedná o Rift od Oculusu, Vive od HTC nebo Gear VR od Samsungu. K této problematice se také několikrát postavila i jedna z nejvlivnějších společností světa – Apple, ovšem k žádným konkrétním krokům prozatím z její strany nedošlo. To se však může v blízké době změnit.

toby

Přečtěte si takéToby: nástroj pro chytrý a efektivní management webových záložekToby: nástroj pro chytrý a efektivní management webových záložek

Je již veřejným tajemstvím, že cupertinský gigant ve svých útrobách formuje tým, který se virtuální a rozšířenou realitou zabývá. Čítá přes stovky odborníků s cílem vyvinout plnohodnotné aplikace a headsety pro tyto dvě technologie. I když doposud není stanovený žádný termín, kdy by měl Apple vstoupit na tento specifický trh (zdali vůbec), tak se stále spekuluje o tom, že v záloze něco skutečně má. K tomu dopomáhá i vyjádření Tima Cooka, výkonného ředitele, pro rozhovor televizní show Good Morning America. Ten však dává naděje spíše realitě rozšířené, která má mít větší potenciál oproti realitě virtuální.

„Můj subjektivní pohled je ten, že rozšířená realita je oproti virtuální realitě mnohem zajímavější, protože nám dovoluje komunikovat se skutečnými lidmi v reálném čase a nabízí možnost vidět i něco víc, co okolo nás momentálně přítomné není,“ řekl Cook v rozhovoru.

Právě na virtuální realitu padla i slova ohledně následného využití. Šéf Applu stojí totiž za názorem, že i když je tato technologie „cool“ a pro samotnou společnost taktéž zajímavá, stane se spíše doplňkovým produktem.

„Virtuální realita vtáhne uživatele do zcela nové dimenze, která může být atraktivní, ale pravděpodobně bude mít nižší zájem veřejnosti. Méně lidí se o takové produkty bude zajímat, ovšem i tak jim nelze upřít skvělé využití například pro segment her či vzdělávání,“ dodal.

Zainteresovanost trhu může být nižší především z toho důvodu, že uživatelé budou nuceni nosit poměrně velké a nespolečensky vypadajicí helmy, zatímco headsety podporující rozšířenou realitu by neměly být tolik na očích, respektive stačilo by pouze mobilní zařízení s vhodnou aplikací.

Je zatím ve hvězdách, zdali Apple této technologii dá takovou šanci, která by je nasměrovala na pro ně dosud neprozkoumaný trh, ovšem jedno je jisté – Cook a celá společnost o tomto fenoménu usilovně přemýšlí. Rozebírání nepředstavených produktů, které jednou světlo světa opravdu spatří, je totiž pro Apple typickou formu, jak na to veřejnost připravit.