Apple se ve druhém čtvrtletí 2015 posunul na druhé místo mezi chytrými doplňky. Kdo je první?
Je to již skoro rok, co poprvé Apple představil svoje chytré hodinky Apple Watch, které se dostaly v dubnu tohoto roku do prodeje a podařilo se jim za poslední 3 měsíce ukousnout významný podíl na trhu mezi chytrými zařízeními. První místo ovšem stále drží fitness náramek Fitbit s 24,2% podílem, hned v závěsu je Apple s 19,9% a Xiaomi s 17,1%. Další hráči jako Samsung nebo Garmin klesli na jednotky procent.
V druhém čtvrtletí prodal Apple 3,6 milionů hodinek, Fitbit pak o 800 tisíc kusů více. Celkový trh představoval za dané období více než 18,1 milionů kusů nových zařízení, což je o 13 milionů více, než za stejné období v minulém roce. Zatím ale nejde metriky úplně srovnávat, protože zatímco Apple vstoupil na trh až v tomto roce, Fitbit funguje delší dobu a meziročně roste trojciferným číslem.
Dále je potřeba dodat, že hodinky se prodávají zatím pouze v 16 oblastech a k nám se kupříkladu Apple Watch stále nedostaly. Největší boj bude poslední čtvrtletí tohoto roku, u kterého se předpokládá, že se aktuální stav otočí, jak ukazují čísla zveřejněná agenturou IDC. Příští rok by se navíc měla objevit nová verze s označením Apple Watch 2 s lepšími funkcemi bez využití telefonu nebo Facetime kamerou.