Platilo, že balíček kancelářských aplikací iWork, respektive konkurent či alternativa od Applu k Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint), byl nabízen k bezplatnému stažení pouze těm, kteří si koupili nový iPhone, iPad nebo Mac. To se však mění.
Apple začal nabízet pro platformy iOS a macOS aplikace Pages, Numbers, Keynote (= iWork) a také iMovie s GarageBandem zdarma bez ohledu na to, jak dlouho uživatel konkrétní zařízení vlastní, respektive před jakou dobou si jej zakoupil.
Doposud stála aplikace z balíčku iWork 10 eur, respektive 20 eur pro macOS, iMovie pro střih videa 5 eur (15 eur) a hudební software GarageBand pro obě platformy bylo možné pořídit taktéž za 5 eur. Všechny aplikace jsou nyní dostupné v příslušných App Storech zcela zdarma.
Tuzemská automobilka Škoda se až doposud příliš neangažovala na rostoucím trhu elektromobilů a proto si na svém premiérovém konceptu, kterým do tohoto odvětví konečně vstupuje, dala nebývale záležet. Jmenuje se Vision E a oficiálně byl představen na začínajícím autosalonu v čínské Šanghaji.
Vision E stojí na koncernové platformě MEB (v překladu Modular Electric Drive Kit), kterou vyvinul Volkswagen speciálně pro elektrické vozy. Pohon všech čtyř kol budou zajišťovat dva elektomotory o celkovém výkonu 300 koní. Model by měl disponovat dojezdem 500 kilometrů a jeho baterie by měla být z 80 % nabita během třiceti minut. Maximální rychlost bude činit 180 km/h, přičemž se nezapomíná ani na luxus a pohodlí uvnitř.
Zcela se upustilo od analogových ukazatelů. Uprostřed palubní desky se nachází centrální displej, přičemž spolujezdci na zadních sedadlech mají své vlastní. Zajímavostí je možnost natočení každého sedadla o 20 stupňů ven a tím usnadnění vystupování. Zkrátka celý interiér září futurismem, za zmínku však stojí i několik prvků z exteriéru, jako jsou proti sobě otevírané dveře či světlomety z křišťálu. Mnohým automobilovým fandům také neuniklo, že se Vision E nápadně podobá Tesla Modelu X.
https://youtu.be/X8RtSGJyA44
Autonomie nechybí
Na to, kam se ubírá celý automobilový průmysl nezapomíná ani Škoda. Vision E tak bude mít systémy pro Level 3 autonomních technologií. Vozidlo na této úrovni by mělo být schopné se samo držet v jízdním pruhu, předjíždět, parkovat a celkově se pohybovat zcela samostatně po většinu času jízdy. I zde se počítá, stejně jako u konkurence, s použitím laserových senzorů a kamer.
Škoda však chce předvést ještě více a tak nasadí ovládání pomocí hlasu, gesty či pohybem očí (systémem Eye Tracking). Počítá se i se zapojením systémů, které by mohly výrazně pomoci řidiči jako takovému. Heart Rate Monitor, tedy systém na sledování srdečního tepu, tak bude umět v případě potíží převzít řízení a dopravit řidiče do nejbližší nemocnice. Podobně to už dnes ostatně umí Tesla, která si minulý rok tuto funkci ozkoušela v praxi.
Byť se zatím skutečně nejedná o nic víc než koncept dělaný primárně pro autosalony, který by se nakonec vůbec nemusel dostat do výroby, zapadá svými parametry do vize Škody na několik nadcházejících let. Je totiž pomyslným začátkem začátek éry elektrifikace v rámci Škody, která by v roce 2019 měla vyústit prodejem plug-in hybridu modelu Superb. V roce 2025 pak Škoda plánuje mít v nabídce pět plně elektrických modelů.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.