Apple ve své nové reklamě na iPhone X nechtěně zobrazil chybu v iOS 11
I přesto, že se americkému Applu v posledních letech z ekonomického pohledu nesmírně daří, je společnosti zejména z řad dlouholetých fanoušků značky stále častěji vyčítána jedna věc. A to snižující se důraz na kvalitu a smysl pro detail, pro které byl technologický gigant v éře dnes už zesnulého Steva Jobse v podstatě vyhlášen.
Uživatelé i kritici si totiž stále častěji všímají, že různé chyby a nedotaženosti, které byly pod vedením perfekcionistického Jobse v takto velké míře takřka nemyslitelné, se v posledních letech staly poměrně častou záležitostí.
Tento problém ilustruje i nejnovější reklama Applu na funkci Face ID v iPhone X, do které se dostala chyba animací v systému iOS 11. Redaktor magazínu 9to5Mac, Benjamin Mayo si totiž všiml, že v čase 0:50, kdy hlavní aktérku reklamy upozorní na displeji iPhonu notifikace o nově přijaté zprávě, se druhá část zprávy na malý okamžik zobrazí mimo klasickou notifikační bublinu – což je právě jedna z UI chyb, o kterém Mayo už před několika měsíci veřejně na svém Twitteru informoval a následně ji i v bug reportu ohlásil samotnému Applu. Ten ji však stále neopravil, díky čemuž se chyba dostala i do zmíněné reklamy.
V konečném důsledku se samozřejmě jedná o drobný, běžným okem poměrně těžko rozpoznatelný bug, nicméně u prémiově vnímané značky jako Apple, která je dlouhá léta známa pro svůj puntíčkářský přístup k marketingu, i tak poměrně dost překvapuje.
Celou reklamu si můžete prohlédnout zde: