Apple ve své nové reklamě na iPhone X nechtěně zobrazil chybu v iOS 11

Michal PtáčekMichal Ptáček

app1
0Zobrazit komentáře

I přesto, že se americkému Applu v posledních letech z ekonomického pohledu nesmírně daří, je společnosti zejména z řad dlouholetých fanoušků značky stále častěji vyčítána jedna věc. A to snižující se důraz na kvalitu a smysl pro detail, pro které byl technologický gigant v éře dnes už zesnulého Steva Jobse v podstatě vyhlášen.

Uživatelé i kritici si totiž stále častěji všímají, že různé chyby a nedotaženosti, které byly pod vedením perfekcionistického Jobse v takto velké míře takřka nemyslitelné, se v posledních letech staly poměrně častou záležitostí.

Tento problém ilustruje i nejnovější reklama Applu na funkci Face ID v iPhone X, do které se dostala chyba animací v systému iOS 11. Redaktor magazínu 9to5Mac, Benjamin Mayo si totiž všiml, že v čase 0:50, kdy hlavní aktérku reklamy upozorní na displeji iPhonu notifikace o nově přijaté zprávě, se druhá část zprávy na malý okamžik zobrazí mimo klasickou notifikační bublinu – což je právě jedna z UI chyb, o kterém Mayo už před několika měsíci veřejně na svém Twitteru informoval a následně ji i v bug reportu ohlásil samotnému Applu. Ten ji však stále neopravil, díky čemuž se chyba dostala i do zmíněné reklamy.

V konečném důsledku se samozřejmě jedná o drobný, běžným okem poměrně těžko rozpoznatelný bug, nicméně u prémiově vnímané značky jako Apple, která je dlouhá léta známa pro svůj puntíčkářský přístup k marketingu, i tak poměrně dost překvapuje.

Celou reklamu si můžete prohlédnout zde:

Adobe vyrostlo za rok o téměř 100 % své hodnoty na více než 110 miliard dolarů

photoshop
0Zobrazit komentáře

Adobe je odjakživa synonymem pro jedny z nejkvalitnějších grafických softwarů na trhu. Společnost, která vznikla v roce 1982 si za více než 30 let prošla mnoha fázemi, ale ještě žádná z nich nebyla tak úspěšná, jako přechod z firmy, která prodává softwarové licence za tisíce a desetitisíce korun, na tzv. SaaS byznys, tedy služby na bázi předplatného, které lze pořídit už za několik dolarů.

Valuace Adobe, jenž se proslavilo především programy jako Photoshop či Illustrator, od přechodu na SaaS ke konci roku 2013 vyrostla o téměř 380 procent a nevypadá to, že by měla firma v nejbližší době zpomalit. Aktuálně má hodnotu přes 111 miliard dolarů při 225 dolarech na akcii, čímž se řadí mezi vůbec nejhodnotnější veřejně obchodovatelné společnosti v USA.

spacex

Přečtěte si takéElon Musk a tvůrce seriálu Westworld vytvořili inspirativní video zachycující příběh rakety Falcon HeavyElon Musk a tvůrce seriálu Westworld vytvořili inspirativní video zachycující příběh rakety Falcon Heavy

Ještě před touto velkou změnou se Adobe potýkalo s obrovským množstvím pirátských kopií, ostatně jako kterýkoliv jiný software, především pak takový, který stál nemalé peníze. Značné množství pirátů a také začátečníků si ale je nyní schopno předplatit celý balík Creative Suite se všemi dostupnými programy za 50 dolarů měsíčně, v přepočtu asi 1036 korun, případně samotný Photoshop za 10 dolarů, respektive 207 korun. To je s ohledem na neomezené aktualizace příznivá cena.

Jediné s čím mají akcionáři a vedení trochu problém, jsou ostatní produkty mimo hlavní rodinu Creative Cloud, jenž nerostou takovým tempem, jak by si představovali – tedy minimálně tak rychle, jako hlavní část byznysu. Je otázkou, co s tím Adobe hodlá dělat, nicméně analytici se shodují, že by byla hloupost akcie nyní prodávat, spíše naopak.

Rekordní čtvrtletí

I přes jistou skepsi s ohledem na ostatní produkty byl celkově poslední kvartál pro Adobe tím vůbec nejsilnějším v historii. Firma vykázala příjmy ve výši 2,08 miliard dolarů se ziskem (GAAP) 583,1 milionů dolarů. Jen pro srovnání, minulý rok dosáhly příjmy 1,68 miliard a zisk 398,4 milionů dolarů. Adobe navíc koupilo v kvartálu zpět 1,6 milionů kusů akcií za 301 milionů dolarů.

adobeutah

Kampus Adobe v americkém Utahu.

luckey-zuckerberg

Přečtěte si takéMeta a Anduril vyvíjejí AR technologie pro americkou armáduRozešli se ve zlém, teď jsou z nich parťáci. Zuckerberg a Luckey spojili síly ve jménu americké armády

Co se týče vývoje akcií, Adobe od stejného období v minulém roce poskočilo o téměř 25 % nahoru na 225 dolarů na akcii. V dalším kvartálu se očekává, že by mohla firma dosáhnout maxima kolem 250 dolarů na akcii. Tak nebo tak, Adobe se evidentně vydalo v roce 2013 správným směrem a vypadá to, že pokud se podaří vyřešit problémy s navazujícími produkty mimo Creative Cloud, můžeme ještě hodně dlouhou dobu očekávat podobně stabilní růst.

Foto: OfficeLovin [1, 2]