Aukro má nového šéfa. Povede ho Jan Sadílek z Alzy a do čtyř let chce v obratu dosáhnout na 20 miliard
Jan Sadílek, generální ředitel Aukra
Největší tuzemský aukční portál Aukro má před sebou smělé plány. Do čtyř let chce v obratu dosáhnout na 20 miliard korun, což je pětinásobek letošního plánu, a aby to dokázal, představuje novou posilu. Generálním ředitelem Aukra se stává Jan Sadílek, který opouští pozici marketingového ředitele Alzy. Vše se přitom bude dál dít pod taktovkou investiční skupiny Pale Fire Capital.
Právě investoři z PFC, v jejichž čele v případě Aukra stojí David Holý, se snaží vrátit tuzemskému aukčnímu portálu poněkud zašlou slávu. Populární službu potkal vinou několika špatných strategických rozhodnutí i složitých majetkových změn před několika lety strmý pád, který se však již podařilo zastavit, a nyní Aukro znovu roste. Pod vedením nového šéfa Jana Sadílka má navíc růst ještě akcelerovat.
Za posledních dvanáct měsíců se přes Aukro prodalo zboží za tři miliardy korun, letos firma míří ke čtyřem miliardám a cílem je, aby do roku 2025 dosáhla ročního obratu okolo 20 miliard korun. Růstová křivka zatím podle Jana Sadílka vypadá dobře, když jen za prvních pět měsíců letošního roku Aukro vyrostlo meziročně o 45 procent.
Dávat věcem druhý život
„Aukce u nás tvoří 85 procent transakcí a mají obrovský potenciál do budoucna, neboť se jedná o nejspravedlivější určení ceny jak pro kupujícího, tak prodávajícího,“ říká nový generální ředitel Aukra. Právě živé aukce, kde se uživatelé předháněli svými příhozy, kdysi udělaly z Aukra tolik populární službu – a pod novými majiteli opět hrají prim.
„Plánujeme růst také v rámci nových vertikál, jako jsou reality nebo auta, a posílit sekci s oblečením či elektronikou. Chceme ale v rámci udržitelnosti dávat věcem druhý život a pomoci e-shopům s použitým či drobně poškozeným zbožím, proto se také zaměříme na maximální zjednodušení procesu vystavení. Máme také ambice expandovat do regionu střední a východní Evropy, první na řadě bude Slovensko,“ říká Jan Sadílek.