Avast po velkém obchodu hlásí úspěšné čtvrtletí. Český antivirový obr zvýšil tržby a vydělal téměř tři miliardy korun
Český antivirový obr Avast má za sebou další vydařené čtvrtletí. Za uplynulé tři měsíce firma pod vedením Ondřeje Vlčka, která se letos v srpnu stala součástí největšího obchodu v historii českého byznysu, dokázala znovu růst, a to jak po stránce zisku, tak tržeb. Spolu s tím v dnešním prohlášení potvrdila i finanční výhled na celý letošní rok.
Tržby Avastu stouply o tři procenta na 232,7 milionu dolarů (5,1 miliardy korun), což je zhruba o sedm milionu dolarů více než loni ve stejném období. Vyrostl také upravený zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA), a to o 0,8 procenta na 127 milionů dolarů (2,8 miliardy korun). V meziročním srovnání jde o růst o jeden milion dolarů.
„Hlavní segment Consumer Direct dosáhl zhruba stejných výsledků, jaké jsme očekávali, v ostatních segmentech byl růst mírnější. Přestože i nadále pozorujeme konkurenční tlaky v oblasti akvizice nových zákazníků, realizujeme řadu iniciativ na podporu jejich zapojení, získávání a udržení,“ dodává firma a zmiňuje i uvádění nového produktu Avast One, což je jeho nová bezpečnostní služba.
Avast tak navazuje na úspěšnou první polovinu roku, během které znovu benefitoval ze zvýšené poptávky po bezpečnostním softwaru. Ta se výrazně podepsala na tržbách ve výši 471,3 milionu dolarů a ve výsledku i upravenému zisku EBITDA, který činil 270 milionů dolarů, respektive téměř šest miliard korun. A nelze zapomenout na obrovskou zprávu, která proběhla světem před pár měsíci.