Velká fúze, velké zisky. Český antivirový obr Avast vydělal za první pololetí téměř šest miliard korun

Pražské sídlo Avastu

Foto: Avast

Jen krátce poté, co antivirový gigant Avast oznámil jeden z největších obchodů české byznysové historie, zveřejnil také své finanční výsledky za první polovinu letošního roku. A znovu potvrdil svou sílu. Firma pod vedením Ondřeje Vlčka nadále roste a benefituje ze zvýšené poptávky po bezpečnostním softwaru, která se znatelně propsala na tržbách ve výši 471,3 milionu dolarů.

Upravené tržby Avastu činily v přepočtu 10,2 miliardy korun, když vzrostly o 8,8 procenta při aktuálních měnových kurzech, přičemž organický růst činí 10,4 procenta. Valnou většinu příjmů již tradičně přinesla divize se zaměřením na koncové zákazníky, a to 401,6 milionu dolarů (8,7 miliardy korun). Celková výkonnost firmy je v souladu s očekáváním představenstva.

„Výsledky za první pololetí roku 2021 jsou silné, a to i při porovnání s dobrými výsledky z předchozího roku. Do druhé poloviny roku se díváme optimisticky a předpokládáme opětovnou akceleraci růstu objemu fakturací. Ve druhé polovině roku plánujeme uvést na trh náš nový vlajkový produkt Avast One a chceme se soustředit na zvýšení zapojení zákazníků, získávání nových a jejich udržení,“ říká šéf Avastu Ondřej Vlček s tím, že další vývoj si vyžádá i značné investice.

Upravená EBITDA, tedy zisk před zdaněním, úpisy a úroky, vzrostla o 11,9 procenta na 270 milionů dolarů, tedy na téměř šest miliard korun. Avast si také nadále drží vysokou marži, která při porovnání celkových tržeb a upraveného ukazatele EBITDA činí přes 57 procent.

Počet koncových zákazníků Avastu se za prvních šest měsíců roku zvýšil o 1,5 procenta na 16,7 milionu. Průměrně tak na jednom z nich vydělal Avast 47 dolarů a 61 centů. Firma se mimo jiné zaměřovala na penetraci některých nových trhů, třeba na Ukrajině navýšila počet svých klientů o 17 procent, v Rusku o 7 procent a v Mexiku o 5 procent.

ondrej-vlcek-avast3

Ondřej Vlček, CEO Avastu

Foto: Avast

Do budoucna se chce Avast více zaměřit na svůj integrovaný produkt Avast One a rozšířit také svou nabídku nejen pro jednotlivce, ale i malé a střední podniky. Měl by k tomu sloužit produkt nazvaný Avast Business Hub i jeho nový byznysový partner. Do konce roku si nicméně společnost udržuje spíš střídmé cíle.

Celkový růst v tržbách by za celý rok 2021 měl být v rozmezí šesti až osmi procent. Upravená marže EBITDA za letošní rok by pak podle zprávy pro investory měla být zhruba stejná jako za rok předchozí, tedy 495,5 milionu dolarů (10,7 miliardy korun), a to zejména kvůli investicím do zmíněného Avast One.

Nově pod americkými křídly

Dnešní výsledky také poodhalují, proč byl Avast zajímavým cílem pro americkou společnost NortonLifeLock, která podniká ve stejném odvětví jako Vlčkova firma. NortonLifeLock včera ve večerních hodinách potvrdil koupi Avastu až za 8,6 miliardy dolarů, tehdy zhruba 186 miliard korun.

O prodeji Avastu se ostatně mluvilo již před necelým měsícem, kdy společnost potvrdila probíhají jednání o možné fúzi, ale ještě nebylo jasné, zda se nakonec obě strany dohodnou. Finální razítko pak přišlo včera a z nabídky NortonLifeLock vychází, že akcionáři Avastu budou mít nárok na kombinaci peněžního vyrovnání a nově vydaných akcií americké firmy.

Redaktor CzechCrunch, student politologie a mediálních studií na FSS MU. Píše texty o vesmíru, sociálních sítích a technologiích.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.