Bylo to více než rok zpět, co si kluci z Madebysource řekli, že vytvoří nástroj Avocode, který eliminuje nutnost využívat grafických nástrojů při kódování webu. Dnešním dnem přechází služba z betaverze do ostrého provozu a představuje ceník.
Betaverze Avocode vyběhla na počátku září minulého roku a během týdne vybrala na přeobjednávkách takřka 1 milion korun! Pro designery je služba zcela zdarma, pro developery, startupy a větší společnosti oscilují měsíční plány v rozmezí 20-150 dolarů za měsíc při platbě na rok dopředu. Samozřejmostí je 14 denní trial verze.
Nezbývá než klukům popřát hodně úspěchů, protože se na projektu za celou dobu dost nadřeli a vypilovali ho takřka k dokonalosti. O tom, jak se bude projektu v následujících měsících dařit, váš budeme průběžně informovat.
Trvalo to dlouhé měsíce, ale poté, co jsem si vlastní kůži zkusil náborový proces v českém Uberu a poté, co jsem ho projel v mnoha zemích, se mi podařilo konečně dostat k rozhovoru s Patrickem Studenerem, šéfem pro rozvoj Uberu ve střední a východní Evropě. Co zajímavého prozradil a jaké jsou vlastně plány firmy do budoucna?
Na jaké pozici ve společnosti Uber pracujete? Co máte na starosti?
Ve společnosti Uber pracuji na pozici Head of Launch pro trhy střední a východní Evropy. To znamená, že dohlížím na všechny nové trhy, na které v tomto regionu vstupujeme. Střední a východní Evropa je region, který je pro nás obzvlášť zajímavý, jelikož ochotně přijímá technologie a inovace. Ohlas u lidí, cestujících i řidičů, je proto skvělý. Každý den potkávám pořád víc lidí, kterým se společnost Uber a služby, které nabízíme, líbí. Z hlediska expanze Uberu je to momentálně opravdu zajímavé místo, kde můžeme působit. Důkazem je, že na začátku loňského roku jsme byli jen v několika západoevropských zemích a teď jsme už i v Polsku, Maďarsku, Bulharsku a samozřejmě v České republice.
Proč se společnost Uber rozhodla vstoupit na český trh? A jaké problémy jste řešili, než jste zde začali působit?
Kamkoli přijdu, řidiči i cestující říkají, že chtějí, aby Uber byl všude. Máme celosvětové ambice a Česká republika je samozřejmě jedním z našich klíčových trhů v regionu. Praha je úžasné město plné lidí, kteří používají chytré telefony pro přístup k mnoha novým produktům a službám, nemluvě o tom, že to je město, kde najdete spoustu podnikatelů působících v oblasti technologií, a to je vždy inspirující. Reakce, s níž jsme se v Praze setkali jak u řidičů, tak u cestujících, nás opravdu překvapila. Každý den vidíme, jak si další a další lidé stahují naši aplikaci, jak nás kontaktuje stále více řidičů, aby mohli využívat platformu Uber pro spojení s cestujícími.
Jak se vaše česká nebo evropská strategie liší od strategie pro americký trh?
Každý trh je jedinečný. Máme řadu různých produktů, ale v Praze nabízíme uberPOP, náš inovativní produkt spolujízdy, a UberBLACK, klasickou službu přepravy soukromými luxusními limuzínami. Časem bychom mohli naši nabídku služeb na českém trhu rozšířit, ale zatím se zaměřujeme na to, abychom zákazníkům ve městě poskytovali co nejlepší služby v co nejkratší možné době. Průměrná čekací doba v centru Prahy je teď zhruba pět minut a momentálně se snažíme tento čas ještě zkrátit. Evropané a Američané – a vlastně kamkoli přijedeme –nám říkají to samé: milují chytré telefony, technologie a chtějí si zajistit bezpečnou a spolehlivou jízdu pouhým stisknutím tlačítka během několika minut.
Setkáváte se s byrokratickými překážkami pouze v Evropě nebo také v USA?
Reformujeme odvětví, ve kterém doposud byla jen relativně malá konkurence. Konkurence s sebou přináší možnost volby. Domníváme se, že mít možnost volby je skvělá věc. Víc možností, z nichž si zákazníci mohou vybírat, znamená, že se každý musí začít víc snažit – včetně společnosti Uber – což znamená kvalitnější služby pro zákazníky. Myslíme, že to je dobré. Nesmíte zapomínat, že v mnoha zemích, kde působíme – momentálně ve víc než 50 státech a 250 městech, byly zákony, které upravují služby, jež poskytujeme, vypracovány dlouho předtím, než přišly chytré telefony, 3G technologie a dokonce i internet. To je stejné v mnoha zemích, kde působíme, v Evropě i v USA. Uber je především technologická společnost, jelikož zaměstnáváme stovky softwarových inženýrů, kteří neustále inovují a vytvářejí aktualizace aplikace nejenom pro cestující, ale také pro řidiče.
Plánujete expandovat i mimo Prahu nebo dokonce na Slovensko?
Kamkoli přijdeme, řidiči i cestující říkají, že chtějí, aby společnost Uber byla všude. Bohužel vám dnes nemohu poskytnout žádné další podrobnosti o našich plánech na rozšiřování, ale obhlížíme mnoho měst v mnoha zemích. Vidíme, že si lidé stahují aplikaci v bezpočtu měst a zemí, kam jsme se ještě nedostali, a spouštějí ji, aby zkontrolovali, jestli u nich již působíme. (osobní pozn. – Uber již delší dobu najímá nové lidi v Bratislavě, je tedy velmi pravděpodobně, že tento rok tam svoje služby vypustí.)
Kolik řidičů poskytujících službu uberPOP a UberBlack v Praze je? Alespoň přibližně…
Tento druh informací neposkytujeme a vysvětlím vám proč. Uber je technologická společnost, která pomáhá spojovat cestující s řidiči. Náš inovativní systém umožňuje zajistit, aby se cestující kdykoli ve dne i v noci mohl dopravit tam, kam potřebuje. To znamená už žádné čekání v zimě, když v sobotu v noci jdete z večírku s přáteli a snažíte se sehnat taxi. Stačí klepnout na aplikaci a my se vynasnažíme zajistit vám vůz během několika minut. To je náš cíl. Samozřejmě, že v Praze působíme zatím jen několik měsíců a celou dobu získáváme stále víc řidičů, kteří se přidávají k naší platformě, a proto by dnešní počet mohl být během několika dnů už zastaralý. Na celém světě spolupracujeme se 100 000 řidiči a pomáháme realizovat miliony cest. (podle odhadů je v Praze několik vyšších stovek řidičů)
Najímáte řidiče v České republice stejným způsobem jako v jiných zemích? Nebo se podmínky v jednotlivých zemích liší?
Nezaměstnáváme řidiče, ani nevlastníme vozy. Uber je technologická společnost. Vytvořila aplikaci, která spojuje cestující s řidiči. Způsob, jakým řidiči aplikaci používají, se v jednotlivých zemích liší. Je třeba připomenout, že nevyžadujeme žádný minimální počet hodin, ani nenutíme řidiče pracovat na směny, což je pro většinu z nich v mnoha zemích běžné. Všichni řidiči, kteří platformu využívají, se mohou libovolně rozhodnout, jak málo nebo hodně budou jezdit. To je jeden z mnoha důvodů, proč se Uber řidičům tak líbí. Dalším důvodem je, že se jedná o zcela bezhotovostní systém, takže žádný řidič nemusí mít ve voze peníze. Celkové jízdné se strhne z kreditní nebo debetní karty cestujícího, která byla automaticky zaregistrována v aplikaci. Cestující ani nemusí mít při jízdě kreditní kartu u sebe – vše se zařídí automaticky a hladce pomocí aplikace.
Čtenáři CzechCrunche se také mohou stát Uber řidiči a my bychom se o vás rádi dozvěděli. Využít platformu Uber pro spolujízdu nikdy nebylo jednodušší. Každý řidič využívající naši platformu je individuálně zkontrolován naším Uber týmem v Praze. To zahrnuje kontrolu výpisu z rejstříku trestů, výpis z karty řidiče, kontrolu vozu a náležitostí spojené s pojištěním. A samozřejmě – řízení po Praze vás musí bavit, stejně jako setkávání s novými lidmi. Jakmile vyplníte on-line formulář, můžete si domluvit schůzku s pražským Uber týmem, my zkontrolujeme váš výpis z rejstříku trestů a karty řidiče a zástupce našeho týmu vám následně vysvětlí, jak naše platforma na spolujízdu funguje. Loni v prosinci jsme to ještě zjednodušili: zaprvé jsme zavedli politiku „přineste si své vlastní zařízení“ (BYOD), což znamená, že ke spolupráci na Uber platformě můžete využívat svůj vlastní iPhone. A zadruhé jsme partnerskou aplikaci rozšířili i pro telefony Android. Aplikaci UberPartner si tak můžete stáhnout přímo z obchodu Google Play.
Jste v černých nebo stále v červených číslech?
Uber je soukromá společnost, a proto nezveřejňujeme finanční informace. Můžu ale říct, že neustále rosteme, nejenom v Praze a v regionu střední a východní Evropy, ale na celém světě.
Jak vnímáte českou konkurenci, jako je například Liftago nebo moderní taxislužba Tick Tack?
Milujeme konkurenci! Myslíme, že je to skvělé. Konkurence znamená víc možností volby a víc možností volby znamená, že se všichni musí víc snažit, včetně Uberu! Možnost volby zákazníkům přináší lepší služby za lepší ceny..
Musíte čelit protestům řidičů taxislužeb v Česku a v jiných zemích. Stěžují si, že nemáte licencované řidiče, a proto můžete nabízet nižší ceny. Chápete je?
Společnost Uber nabízí mnoho různých produktů, od licencovaných limuzínových nebo taxislužeb až po náš inovativní produkt spolujízdy. Jedná se o zcela odlišné služby, které zákazníkům poskytují výběr z více možností. Budoucnost vidíme spíš ve sdílení, než ve vlastnění vozů. A na tom je založen náš produkt spolujízdy. V San Franciscu máme také produkt s názvem UberPOOL, který jsme nedávno spustili i v Paříži . To znamená, že díky naší technologii můžete sdílet jízdu s někým jiným, kdo jede stejným směrem. Jednou z hlavních výhod spolujízdy je, že můžeme dostat víc lidí do méně vozů. To je dobré z hlediska dopravních zácp, dobré pro životní prostředí a dobré pro naše města. Domníváme se, že podstatou služeb jako uberPOP je budování chytrých měst budoucnosti, kde technologie pomáhá vytvářet inovativní řešení problémů dneška.
Trochu odbočím. Policie v létě nasadila vašim vozům botičky. Jaký k tomu byl důvod?
Stále jednáme s regulačními orgány i s politiky a místní správou v České republice o řadě různých otázek. Chceme zajistit, aby byli plně seznámeni s výhodami, které naše služby mohou Praze přinést. Tato jednání nemůžeme komentovat, ale můžeme říci, že lidé v Praze naše služby přijali.
Jaké kanály, prostředky používáte pro najímání řidičů – přímé oslovení, internetovou inzerci, offline inzerci nebo jiný způsob?
My řidiče nenajímáme, nezaměstnáváme. Pracují samostatně. Naše potenciální partnery nacházíme – a oni nás – prostřednictvím kombinace on-line a off-line kanálů, které zpravidla směřují na stránku partners.uber.com. Tam se naši budoucí partneři zaregistrují. Mnoho řidičů se ke společnosti Uber také dostává na doporučení od přítele nebo rodinného příslušníka, od nichž se dozvěděli, jak snadné je začít a jak flexibilní tato platforma je. Například řidiči služby uberPOP mohou začít už za několik hodin.
Klíčová jsou zejména slovní doporučení. Mnoho lidí, kteří se přihlásí jako řidiči pro společnost Uber, mají přátele nebo rodinu, kteří tuto službu už využívají. Ti jim řekli, jak snadno se tato platforma používá.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.