Bagind si došel pro další miliony. Investoři je české značce kožených doplňků dali za pár hodin

Batohy a další kožené věci pro českou firmu se vyrábějí v Indii a Kolumbii. A sázka na poctivou ruční práci se jí evidentně vyplácí.

Filip HouskaFilip Houska

bagind_1

Foto: Bagind

Lukáš Matějček, zakladatel značky Bagind

0Zobrazit komentáře

Šance, že v Indii narazíte na šikovného brašnáře, který vám z kozí kůže na žádost ušije tak dobrý batoh, že na něm poté postavíte byznys, není moc velká. Přesně to se ale přihodilo Lukáši Matějčkovi během jeho cestovatelských toulek po světě. Dnes jeho značka Bagind patří mezi úspěšné firmy v oboru – a věří jí i investoři, kteří ji nově podpořili dalšími miliony korun.

Výrobce batohů a kožených doplňků Bagind vyrazil na crowdfundingový portál Fingood, kde poptával tři miliony korun na další rozvoj. A zájem investorů na sebe nenechal dlouho čekat. Firma pod taktovkou Lukáše Matějčka a Václava Staňka, mimo jiné zakladatele zlínské obuvnické společnosti Vasky (a majitele legendární značky Botas), vybrala požadovaný cíl tentýž den, respektive za pár hodin od spuštění.

Podporu firmě vyjádřily necelé tři stovky investorů, kteří Bagind zafinancovali s roční splatností a úrokovou sazbou dvanáct procent. „Bagind dokonale zapadá do typu investice, které chceme našim investorům nabízet,“ řekl šéf Fingoodu Vít Endler. „Říkáme tomu investice s příběhem: malá nebo středně velká česká firma, která sama vyrostla, je úspěšná a stává se lovebrandem,“ dodává.

Právě příběh je na Bagindu dost možná nejzajímavější. Když totiž Matějček před několika lety cestoval po světě, během zastávky v Indii uviděl v jednom stánku s koženými doplňky batoh, který ho zaujal. Nebyl však na prodej, majitel obchodu mu nicméně nabídl, že pro něj ten stejný ušije. Jeho práce Matějčkovi natolik učarovala, až se s ním domluvil, že indický řemeslník bude šít batohy, které on bude prodávat v Česku.

V roce 2017 tak vznikla značka Bagind, jejíž podstatná část výrobků pochází od indických brašnářů, kteří je šijí v rodinných domech ve městě Džajsalmér (v anglické transkripci Jaisalmer). O čtyři roky později rozšířil výrobnu i do Kolumbie – i tam totiž později našel brašnáře, který se podle Matějčka skvěle hodil do jeho byznysu. Dnes tak batohy a další doplňky pro Bagind vyrábí jak zhruba stovka Indů, tak patnáct lidí z této jihoamerické země.

Nové miliony má Bagind, jehož příběh jsme vám představili před časem, na předzásobení před našlapanou podzimní a předvánoční sezónou, a to jak na e-shopu, tak v síti kamenných prodejen. Majitelé navíc mají z každého prodaného výrobku věnovat část výdělku na nákup sešitů, učebnic a dalších pomůcek, které pomohou malým školačkám a školákům k lepší budoucnosti v Indii.