Bagind si došel pro další miliony. Investoři je české značce kožených doplňků dali za pár hodin
Batohy a další kožené věci pro českou firmu se vyrábějí v Indii a Kolumbii. A sázka na poctivou ruční práci se jí evidentně vyplácí.
Šance, že v Indii narazíte na šikovného brašnáře, který vám z kozí kůže na žádost ušije tak dobrý batoh, že na něm poté postavíte byznys, není moc velká. Přesně to se ale přihodilo Lukáši Matějčkovi během jeho cestovatelských toulek po světě. Dnes jeho značka Bagind patří mezi úspěšné firmy v oboru – a věří jí i investoři, kteří ji nově podpořili dalšími miliony korun.
Výrobce batohů a kožených doplňků Bagind vyrazil na crowdfundingový portál Fingood, kde poptával tři miliony korun na další rozvoj. A zájem investorů na sebe nenechal dlouho čekat. Firma pod taktovkou Lukáše Matějčka a Václava Staňka, mimo jiné zakladatele zlínské obuvnické společnosti Vasky (a majitele legendární značky Botas), vybrala požadovaný cíl tentýž den, respektive za pár hodin od spuštění.
Podporu firmě vyjádřily necelé tři stovky investorů, kteří Bagind zafinancovali s roční splatností a úrokovou sazbou dvanáct procent. „Bagind dokonale zapadá do typu investice, které chceme našim investorům nabízet,“ řekl šéf Fingoodu Vít Endler. „Říkáme tomu investice s příběhem: malá nebo středně velká česká firma, která sama vyrostla, je úspěšná a stává se lovebrandem,“ dodává.