Barbie spojila síly s Oppenheimerem. Oba filmy mají za sebou skvělý první víkend v kinech
Internetový fenomén Barbenheimer zafungoval. Na Barbie a Oppenheimera se vydal i Quentin Tarantino, oba filmy v příjmech dalece překonaly očekávání
Nejen léto, ale celý letošní rok byl pro Hollywood zatím spíše zklamáním. Z jen několika málo filmů se staly kasovní hity, naopak vyšlo několik propadáků včetně Flashe nebo pátého Indiany Jonese. Dokonce i nové Mission: Impossible v příjmech zklamalo. Ve čtvrtek ale do kin dorazily dva z nejočekávanějších filmů roku – a na oba se diváci vydali ve vysokých počtech. Až do takové míry, že dalece překonaly očekávání. Jinými slovy: Barbenheimer dobyl kina.
Vzhledem k předchozím měsícům i velice nezvyklé kombinaci dvou velkých premiér byl uplynulý víkend z hlediska množství prodaných vstupenek zvlášť zajímavý. Na jedné straně byla Barbie, chytrá feministická komedie o slavné hračce, na druhé Oppenheimer, tříhodinové životopisné drama o vzniku a vlivu atomové bomby.
Režisérka prvního z nich, Greta Gerwigová, navíc poprvé natočila film pro masové publikum, a režisér druhého, Christopher Nolan, se zase pustil do své asi dosud nejnáročnější látky v nejdelším snímku své kariéry. Obojí zafungovalo skvěle.
Zatímco se od Barbie ve Spojených státech očekávaly příjmy nanejvýš kolem 110 milionů dolarů (2,4 miliardy korun), skutečné číslo se vyšplhalo až na 162 milionů, tedy zhruba 3,5 miliardy korun. To je nejsilnější debut letošního roku, kterému dosud vládnul animovaný snímek Super Mario Bros. ve filmu.
První rekord si přitom blondýnka z růžového světa na konto připsala hned v den americké premiéry v pátek – 70,5 milionu dolarů jí zajistil za letošek nejlepší první den na velkém plátně. S velkým náskokem z trůnu sesadila animovaný hit Spider-Man: Napříč paralelními světy. Nakonec pro sebe Barbie získala titul vůbec nejúspěšnější premiéry filmu režírovaného ženou.
Vysoce nad očekávání se dařilo i Oppenheimerovi. Analýzy zájmu publika a předprodejů mu předpovídaly domácí debut kolem 50 milionů dolarů (1,1 miliardy korun), za zhlédnutí příběhu jednoho z nejvýznamnějších vynálezů v dějinách lidstva ale diváci za první čtyři dny utratili až 82,4 milionu dolarů, tedy necelých 1,8 miliardy korun. Znamená to další potvrzení, že Nolanovy projekty táhnou diváky do kin, nezávisle na žánru.